Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har inntrykk av at mange her inne handler på Asos, jeg har ikke kjøpt noe enda, men plukket ut noe og lagt det i shoppingbagen og fått sjokk når frakten skal beregnes, den er jo kjempedyr!!og det blir jo umulig å holde seg under tollgrensa på 200 kr ihvertfall, så hvordan gjør dere det? Kjøper inn mye av gangen? Blir det ikke fryktelig dyrt når man må betale toll og moms i tillegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tollgrensa er uten frakten. Altså kan du handle varer for under 200kr moms/tollfritt selv om frakten kanskje koster like mye eller mer.

Skrevet
Tollgrensa er uten frakten. Altså kan du handle varer for under 200kr moms/tollfritt selv om frakten kanskje koster like mye eller mer.

kjøp heller en billigbillett med ryanair / norwegian og handle "live" i London :)

Skrevet

Men vänta lite här nu tjejer... Det har väl då ALDRIG varit tull att shoppa från England?!

Det finns ingen tull inom EU, möjligen om ni från Norge åker på det då i så fall.

Däremot kan frakten på ASOS gå på närmare 300 sv kr, men är man fler och beställer blir det ju billigt.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet

Norge er ikke med i EU - derfor blir det nok toll og slikt ja.

Skrevet
Men vänta lite här nu tjejer... Det har väl då ALDRIG varit tull att shoppa från England?!

Det finns ingen tull inom EU, möjligen om ni från Norge åker på det då i så fall.

Däremot kan frakten på ASOS gå på närmare 300 sv kr, men är man fler och beställer blir det ju billigt.

MVH

Jean

I Sverige har det kanskje ALDRIG vært momsbelagt å shoppe fra England, men her i Norge har det ALLTID vært det. Er ikke med i EU vi ;) .

Skrevet

Ok. Fast moms och tull är ju inte samma sak.

MVH

Jean

Skrevet
Ok. Fast moms och tull är ju inte samma sak.

MVH

Jean

Nei, men til Norge er det både moms og toll på bl.a. klær fra England. Tull spør du meg, men slik er det ;) ...

Skrevet

Er det egentlig noen som veit hvorfor frakten plutselig ble så EKSTREMT mye dyrere ?

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg vet egentlig ikke, kanskje finanskrisa har slått inn:) Uansett , jeg synes frakten på denne siden er altfor høy...

Skrevet

Tollgrensen er MED frakt

Skrevet
Tollgrensen er MED frakt

Der tar du feil. Sjekk toll.no.

Men dersom du kommer handler varer for over 200 må bet. mva av alt - også frakten.

Skrevet
Tollgrensen er MED frakt

Dersom varen(e) koster under 200 NOK kommer frakten utenom (altså man slipper å betale moms og toll selv om fraktsummen gjør at man kommer over 200,- tilsammen), men koster varen(e) over 200 NOK må man betale moms og toll av hele summen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...