Chiquita Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Hva inneholder medisinskapet/førtehjelpsskrinet deres? Og hva mener du er et "must" å ha tilgjengelig når man har barn i huset? Driver med en "opprensking" i vårt skap, og lurer på om innholdet er fornuftig eller ikke. Hva bør jeg absolutt ikke kvitte meg med?
Gjest barnehage"tante" Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Plaster i forskjellige størrelser - helst i rull som du må klippe av, sårsalve, pyrisept, øyebadevann, saks, gasbind, bomull, paraset vanlig og stikkpiller, cooling-gel, pinsett, saltvannsnesespray, støttebandasje, kompress, saltvannsdråper til øyne. Og nå har jeg sikkert glemt masse. Ikke alt er like viktig. men det er bedre med for mye enn for lite.
Gjest BBB Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Vi bor på et sted som har døgnåpent apotek ikke så langt i fra dersom det skulle bli nødvendig med noe, men dette har vi i skapet vårt i kveld (tatt fra hodet dette atså): Flytende kull Massevis av fortskjellige plaster og bandasjer Kloramfenikol 5% /Pyrisept Paracet til alle (babyer/småbarn/voksne) Ibux Rektaltermometer Digitalt øretermometer Saltvann/ øyebadevann (tror de har gått ut på dato da..kremt kremt) Saks Pinsett Strips (usterile) Hvit vaselin ..og sikkert masse masse mer. Passer på å ta en opprydning innimellom og leverer alt utgått til apoteket.
Leanne Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 i tillegg til det som er nevnt i fra før så har vi en ispose til å kjøle ned hvis man forstuer f.eks beinet. Og en ubrukt tannbørste. Den er kun i bruk på sommerstid, til å få ut masse sand og små grus fra sår..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå