Gå til innhold

Parkering utenfor leiligheta mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg leilighet i vinter som ligger på gateplan. Megleren og den tidligere eieren sa at 2 av parkeringsplassene utenfor her, er reservert til denne leiligheta.

Kommunen derimot sier noe annet. Selv om jeg betaler 600 kr i året for parkeringskort, så kan hvem som helst parkere her.

Jeg er alene med en liten baby, så det er så ektremt frustrerende å måkke snø for å få plass til bilen (bor i Nord-Norge), dra en liten tur til butikken, for så å komme hjem og noen andre har tatt plassen min. RETT UTENFOR inngangsdøra mi. Da må jeg altså parkere bilen laaaang unna, for å bære både babyen og handleposene inn alene. Dette skjer særlig i helgene når det er gratis. Da lar folk bilene så hele helga.

Mens jeg som da betaler og bor her, må finne meg en helt annen plass, ofte et godt stykke unna gata mi.

Jeg har ringt to ganger til kommunen, men han som er ansvarlig for parkering her i område er HELT umulig å prate med. Han er sur, uhøflig og sier at sånn er det bare og at megleren og den tidligere eieren har tatt feil.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette...er bare sliten og lei av å måkke frem parkeringsplass for andre :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Navn_*
Skrevet
Jeg kjøpte meg leilighet i vinter som ligger på gateplan. Megleren og den tidligere eieren sa at 2 av parkeringsplassene utenfor her, er reservert til denne leiligheta.

Kommunen derimot sier noe annet. Selv om jeg betaler 600 kr i året for parkeringskort, så kan hvem som helst parkere her.

Jeg er alene med en liten baby, så det er så ektremt frustrerende å måkke snø for å få plass til bilen (bor i Nord-Norge), dra en liten tur til butikken, for så å komme hjem og noen andre har tatt plassen min. RETT UTENFOR inngangsdøra mi. Da må jeg altså parkere bilen laaaang unna, for å bære både babyen og handleposene inn alene. Dette skjer særlig i helgene når det er gratis. Da lar folk bilene så hele helga.

Mens jeg som da betaler og bor her, må finne meg en helt annen plass, ofte et godt stykke unna gata mi.

Jeg har ringt to ganger til kommunen, men han som er ansvarlig for parkering her i område er HELT umulig å prate med. Han er sur, uhøflig og sier at sånn er det bare og at megleren og den tidligere eieren har tatt feil.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette...er bare sliten og lei av å måkke frem parkeringsplass for andre :(

Dette er jo en mangel - megleren sa at parkering var inkludert, mens det i virkeligheten ikke var det. Jeg ville stilt krav til megler om å få erstatning. Dette er en vesentlig mangel.

Skrevet
Dette er jo en mangel - megleren sa at parkering var inkludert, mens det i virkeligheten ikke var det. Jeg ville stilt krav til megler om å få erstatning. Dette er en vesentlig mangel.

Enig, her har du grunn til å klage til megleren. Om du har betalt for leiligheten i den tro at det medfølger parkering som er din og bare din, og det er megleren som har sagt dette til deg, så har du betalt for noe du ikke har fått.

Skrevet

enig med de andre, klag til megleren. SKjønner deg kjempegodt, og vet hvor frustrerende dette er. Men ikke la det ødelegge den hyggelige tida du har sammen med babyen din :)

:klem:

Skrevet

Du får skaffe deg noen slik røde bukker som står ved veiarbeidsområder da vet du. To stk. bak i bilen. Hver gang du forlater plassen din setter du ut bukkene slik at det ser ut som plassen er sperrer p.g.a arbeid. Når du kommer tilbake lemper du bukkene inn i bilen din igjen, og vips så har du løst problemet med å få p-plass rett foran leiligheten din. :lur:

Gjest surimi
Skrevet

sett opp et skilt det står "privat" på til du har ordnet opp med megleren.

Skrevet
sett opp et skilt det står "privat" på til du har ordnet opp med megleren.

Dette spurte jeg parkerings-ansvarlige om jeg kunne gjøre, men det var ikke greit. Hvem som helst skal kunne parkere her i følge han.

Synes det er snodig at det ikke brøytes utfor her av kommunen da, om det det er en offentlig parkeringplass...??? Traktoren brøyter på andre siden av veien, men ikke her. I tillegg har jeg hørt at jeg kan få bot om jeg ikke holder orden (som f.eks måkker snø) utenfor inngangspartiet mitt. Om dette er sant vet jeg ikke, men rart er det, at jeg skal måkke plass til andre. Og betale for det.

Skrevet
Dette spurte jeg parkerings-ansvarlige om jeg kunne gjøre, men det var ikke greit. Hvem som helst skal kunne parkere her i følge han.

Synes det er snodig at det ikke brøytes utfor her av kommunen da, om det det er en offentlig parkeringplass...??? Traktoren brøyter på andre siden av veien, men ikke her. I tillegg har jeg hørt at jeg kan få bot om jeg ikke holder orden (som f.eks måkker snø) utenfor inngangspartiet mitt. Om dette er sant vet jeg ikke, men rart er det, at jeg skal måkke plass til andre. Og betale for det.

Selg leiligheta :) Men du? Sjekk salgsoppgaven, om det står at du disponerer parkeringsplass (altså at den følger med i kjøpet) så er det en mangel, og du skal ha erstatning. Fordi du har kanskje lagt inn et høyere bud enn du ville gjort dersom du visste at det IKKE fulgte med parkeringsplass.

Men som sagt: Ikke la det ødelegge babytida, slik irritasjon kan lett ta fokuset bort fra den fineste tiden i livet ditt :) Jeg har vært gjennom noe lignende, og angrer i dag på at jeg ikke bare lot det ligge. Tapte gjorde jeg også.

Skrevet

Ring til kommunen og spør en gang til, dersom de fremdeles sier at plassen ikke er din, det er en offentlig plass, så be om å få det skriftlig da du da skal ta det videre med megler... det kan hende han ombestemmer seg da... det høres jo merkelig at det skal være en offentlig plass men at du kan få bot for ikke å måke den!!! så be om å få det skriftlig for så å ta det med megler, som flere sier er jo det en mangel..... dersom han ikke vil gi deg det skriftlig ville jeg nok reagert enda mer, siden det for meg tyder på at han egentlig ikke er sikker... uansett lykke til:)

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Hvorfor skal du betale kr 600 i året for parkeringsplassen hvis den tilhører leiligheten din? Høres ut som noen har misforstått. Sikker på at du ikke leier plassen for kr 600 i året, men at hvem det nå enn er du leier av ikke eier plassen?

Skrevet

Det hjelper ikke å ringe til kommunen og kjefte på dem. Det er ikke kommunen sin feil at megleren har kommet med gale opplysninger til deg. Det er megleren du må klage til, det er han som har kommet med gale opplysninger. Du får ikke plassene som dine, men du kan ha rett på å få erstatning siden du har betalt for leiligheten på feile premisser.

Huseiere er ansvarlige for å måke utenfor sin egen bolig. Gårdeire i sentrum eier ikke fortauene, de er likevel ansvarlige for å måke fortauet utenfor gården sin. Så vidt jeg skjønner, er det betalingskort i området du betaler for? Så alle som har kort kan parkere på plassene? Det er likevel du som må måke dem om det er rett utenfor din gatedør.

Skrevet

Se i prospektet hva som står om parkering. Se om det står presisert at du har en fast plass utenfor døren din.

Få en skriftlig uttalelse fra kommunen om at du ikke har fast plass.

Send så en skriftlig klage til megler hvor du krever prisavslag for feilaktige opplysninger. Legg ved kopi av brevet fra kommunen.

Dersom det ikke står at du har fast plass så må du presisere når megler og selger informerte deg om dette muntlig. Dato og klokkeslett. Grunnen til det er at det er mye vanskeligere for deg å bevise at dette ble sagt, men om du kan referere til tidspunkt så blir påstanden din straks mer troverdig.

Skrevet

Dersom det er kommunal vei er det lite sannsynlig at det er din private parkeringsplass. Du kan ikke ha misforstått slik at megler mente det var to parkeringsplasser diponible utenfor døren? Men at det ikke bare er for deg? Ang måking, så er det huseier som er ansvarlig for at det blir måkt/strødd utenfor hos seg, så det kan være derfor dette er din plikt.

Skrevet

Man har ingen plikt til å måke snø på vei eller offentlig parkeringsplass utenfor der man bor. Kun på fortau. Og på fortau er det forbudt å parkere. Så jeg skjønner ikke helt snømåking-problemet.

Enig med de andre, du har nok blitt lurt av eiendomsmegleren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...