Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Hva er forskjellen på et "vanlig" operativsystem og OEM?
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 tilleggsspørsmål: pc'en min fikk jeg med forhåndsinnstallert vista home basic (oem?), men jeg har ingen cd. kan jeg kjøpe vista home basic oem og formatere pc'en min?
Gjest Gjest_Andy_* Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 tilleggsspørsmål: pc'en min fikk jeg med forhåndsinnstallert vista home basic (oem?), men jeg har ingen cd. kan jeg kjøpe vista home basic oem og formatere pc'en min? OEM versjoner er versjoner du kan kjøpe når du kjøper maskinvare, det er også OEM versjoner følger med på nye maskiner Hvis du mangler cd'er til maskinen din, så kan du prøve å kontakte pc levrandøren for å få cd'ene, veldig ofte sender levrandøren cdene uten kostnad til deg, eller for en liten sum Andreas
Gjest padawan Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 en OEM-os er bundet til hardwaren på maskinen den er installert på mens dette ikke er tilfelle på "vanlige" operativsystem. bytter du hardware må du skaffe deg en ny (OEM)lisens mens dette ikke er tilfelle hvis du hadde hatt en vanlig lisens. det er ikke alle leverandører som leverer cd med operativsystsmet lengere. sjekk om du har en recovery-partisjon på systemet ditt istedenfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå