Gjest 27/29 Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Hei! Jeg og min samboer vurderer parterapi i forholdet vårt, grunnet en del problemer og krangling. Er det noen som har erfaring fra dette, og vil dele noen tanker, enten positive eller negative? Og, om det er noen som har noen tips og anbefallinger til steder vi kan kontakte? (Oslo/østlandet) Er liksom så vanskelig å velge utifra Google og Gule Sider.
Gjest mumu Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Det er jo ikke akkurat terapi, men hva med det PREP-kurs? Kommunikasjonstrening kan være veldig nyttig for et forhold med mye krangling (kanskje med mindre det er spesifikke grunner til kranglingen?).
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Hei Enig med gjesten over, et PREP-kurs kan være tingen når man krangler mye pga mangel på kommunikasjon og misforståelser. Selv har jeg både positive og negative erfaringer med parterapi. Mine negative erfaring går ikke på terapeutene, men på at den andre part likevel viste seg å ikke være tilstede mentalt under samtalene. Så da ble det mye snakk for ingen ting. Mine positive erfaringer går på gode terapeuter som har gitt oss hjelp til å snakke om problemene våre. vi har klart å kommunisere på en helt annen måte når vi hadde en tredje person til stede. Det løste de problemene vi hadde da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå