Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her inne som liker å male/tegne? Hvor lenge har du holdt på? Har du gått på skole for å lære, eller bare lært av deg selv/bøker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tegner en del, og får ofte høre at jeg er flink. Har bare lært av mitt eget øye, men det har gått fint:)

Kanskje det hadde vært interessant med et kurs også, men jeg klarer meg bra:D

• 6 måneder senere...
Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)

Tegnet og malt veldig mye før, fikk til og med tilbud om salg :)

det siste året har jeg vert litt tafatt og følt at jeg ikke kommer ordentlig i gang igjen.. litt trist, for billedkunst er for meg en slags meditasjon om jeg kan kalle det det.. jeg slapper liksom så godt av når jeg holder på med det jeg brenner for..

Har dere opplevd det samme? hvordan fikk dere lysten tilbake??

Endret av Sandbekken
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tegner og maler veldig mye. Har hatt perioder der jeg ikke har gjort det og da har det ofte hjulpet meg å se på andres kunst; for å bli inspirert.

Jeg kjenner meg igjen i følelsen du beskriver, Sandbekken. Det er som en slags meditasjon. Veldig deilig å få sluppet ut litt kreativitet, hvis man kan kalle det det.

Jeg har lært mye gjennom å se på andres kunst, bortsett fra det er jeg helt selvlært. Syns jeg er litt flink selv da :fnise:

Skrevet

Jeg har alltid likt å tegne, og tok tegning på videregående, for så over på grafisk. Har i voksen alder gått malekurs på kunstskole, i to år. Åpnet eget atelier i vinter, som jeg håper å få jobbet nok i til at jeg både kan selge og forhåpentligvis komme med på utstillinger.

Tegning/maling/kunst er en av to store lidenskaper i livet mitt og hadde jeg kunnet hatt det som levebrød, hadde jeg gjort kun det! Men det er vanskelig å leve av det, så foreløpig er det kun på hobbybasis.

Men ja, det er sjelefred i å male, jeg forsvinner helt inn i min egen verden når jeg holder på. Har perioder jeg maler mer en ellers, og andre perioder der jeg ikke gjør noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...