Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2002 #1 Del Skrevet 15. april 2002 Jeg leser for tiden Beatles av Lars Saabye Kristensen. Dette er en bok jeg tidligere har prøvd å lese, men har bare kommet noen sider fremover før jeg har gitt opp. Nå leser jeg den. Jeg er kommet over halvveis, og den handler om en guttegjeng i Oslo - fra de er syv-åtte år til de er i tjueårene. Jeg har alltid hørt det er en bra bok. Noen tanker jeg har skremmer meg: Jeg ble selv mobbet veldig mye som barn - og da spesielt av gutter. Jeg oppdager nå at jeg ikke aner NOE om gutter før de er voksne! Jeg merker at jeg har hatt fordommer mot dem - alle sammen - kun basert på kjønn. Jeg har regnet med at de er mobbere alle sammen, at de ikke eier følelser (positive i hvert fall), at de ser på jenter som dritt og at trakker på alle rundt seg. For hver side jeg leser i boken slår det meg: De mobber jo ingen! De er ikke stygge med noen! Jeg er helt skremt av mine egne tanker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kris Skrevet 15. april 2002 #2 Del Skrevet 15. april 2002 Hei! Det er vel slik at vi alle blir farget av det vi opplever både som barn og voksne. Du trenger ikke være skremt over dine egne tanker og oppfattelser. Det du har oppplevd har tydeligvis satt sine spor. Du skal heller være stolt av at du klarer å innse at noe av det du har trodd har vært feil! Nyansene er som regel større og flere enn vi først tror. Plutselig oppdager du at det finnes en annen verden, og fortsett med det! Du vil raskt oppdage at det finnes menn som har helt andre holdninger til mennesker enn de du har opplevd. med vennlig hilsen 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2002 #3 Del Skrevet 15. april 2002 Det som skremte meg er at jeg nærmer meg de 30 - og at disse tankene er/har vært ubevisste. Jeg har altså ikke vært klar over at det var slik selv. Men likevel - interessat å oppleve stadig nye sider ved mennesker, til og med ved meg selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Skrevet 16. april 2002 #4 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg har det akkurat som deg. Jeg oppdaget det for lenge siden (er 31), men veien er lang å gå fra man oppdager det til man er helt uberørt av det. Kanskje blir man det aldri. Det jeg synes er skummelt er at jeg noen ganger føler at jeg ikke ønsker meg sønner - bare døtre. Jeg lurer på om jeg kan bli en god mor til en gutt eller om jeg alltid vil tro det verste om han/dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå