Curry Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Skal ha min første konfirmasjon til våren og funderer på noen praktiske ting. Vi skal ha koldtbord hjemme, ca 20 pers. Vi skal leie bord og stoler og trenger duker. Må prøve å finne ikke alt for dyre duker. Hva med metervis fra Jysk? Finnes det noen kvaliteter der som er fine til konf.? Finnes det pene papirduker? Noen andre dukideer? Og serviett-ideer? Ikke er jeg særlig flink med blomster heller, har dere tips til noe enkelt selv jeg kan klare når det gjelder bordpynt?
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Skal ha min første konfirmasjon til våren og funderer på noen praktiske ting. Vi skal ha koldtbord hjemme, ca 20 pers. Vi skal leie bord og stoler og trenger duker. Må prøve å finne ikke alt for dyre duker. Hva med metervis fra Jysk? Finnes det noen kvaliteter der som er fine til konf.? Finnes det pene papirduker? Noen andre dukideer? Og serviett-ideer? Ikke er jeg særlig flink med blomster heller, har dere tips til noe enkelt selv jeg kan klare når det gjelder bordpynt? Vi kjøpte noen myke fine papirduker fra "Binders"... de føles som en blanding mellom papir og stoff.
Gjest Gjest_Fru Fryd_* Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Helt hvite store laken er kjempeflott og elegant som duker.
Curry Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2009 Vi kjøpte noen myke fine papirduker fra "Binders"... de føles som en blanding mellom papir og stoff. Aha! Binders ja! Det skal jeg sjekke. Tenkte kanskje at det fantes papirduker i litt god kvalitet. Takk for tipset
Helene Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Jeg skal også arrangere min første konfirmasjon snart og lurer på et par ting. Når sånn ca skal man sende ut invitasjoner? Datteren min er litt sånn alternativ i stilen og ønsker ikke hvite duker. Er det noen som vet om papirduker i for eksempel mørk grå eller noe sånt? Har de sånne farger på binders?
Gjest Første gjest Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Jeg skal også arrangere min første konfirmasjon snart og lurer på et par ting. Når sånn ca skal man sende ut invitasjoner? Datteren min er litt sånn alternativ i stilen og ønsker ikke hvite duker. Er det noen som vet om papirduker i for eksempel mørk grå eller noe sånt? Har de sånne farger på binders? Ja, vi kjøpte duker i "creme" eller noe slikt, men de hadde mange ulike farger. Angående invitasjonen, vi sendte de ut ca 8 uker før konfirmasjonen fordi vi inviterte mange tilreisende som måtte planlegge turen. Vi satte S.U til to uker før dagen. Hvis dere ikke har tilreisende regner jeg med at 5-6 uker på forhånd er greit.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Nervøs velur på Jysk i 5 meters rullar er fin å bruke som duk, den får ein i mange ulike fargar. No til jul var dei på tilbud til 75,- trur eg det var.
Gjest Billebrud Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Hvite duker er rasende billig på Sparkjøp! Smyg dere inn på bryllupsforumet, jenter, der kan de alt om å arrangere selskaper
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 Skal ha min første konfirmasjon til våren og funderer på noen praktiske ting. Vi skal ha koldtbord hjemme, ca 20 pers. Vi skal leie bord og stoler og trenger duker. Må prøve å finne ikke alt for dyre duker. Hva med metervis fra Jysk? Finnes det noen kvaliteter der som er fine til konf.? Finnes det pene papirduker? Noen andre dukideer? Og serviett-ideer? Ikke er jeg særlig flink med blomster heller, har dere tips til noe enkelt selv jeg kan klare når det gjelder bordpynt?
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 5. januar 2009 #10 Skrevet 5. januar 2009 Du kan pynte bordet med hva som helst. For eksempel forskjellige ting ifra oppveksten til barnet ditt. Glass steiner(Nille) o.l som legges i enkle glass med vann og noen enkle blomster som passer i fargen blir kjempefint. Temaer fra barnets hobbier .... skjelll eller vakre steiner og greiner fra hagen/ skogen. Mange av lavprisbutikkene har billige og pene duker i forskjellige lengder og farger.
Helene Skrevet 6. januar 2009 #11 Skrevet 6. januar 2009 Helt hvite store laken er kjempeflott og elegant som duker. Nervøs velur på Jysk i 5 meters rullar er fin å bruke som duk, den får ein i mange ulike fargar. No til jul var dei på tilbud til 75,- trur eg det var. Dette var kjempegode forslag. Laken kan man jo få i flere farger rimelig. Takk Når jeg sier at vi har mange tilreisende gjester så bør jeg kanskje utdype litt. Vi får gjester fra veldig langt oppi nord som kanskje trenger å bestille flybillett i god tid, og vi får gjester fra utlandet (Frankrike). Kanskje det å sende ut invitasjoner 6-8 uker på forhånd blir litt kort da? De i Frankrike har jeg allerede varslet om datoen da, men de vil sikkert ha invitasjonen også???
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2009 #12 Skrevet 6. januar 2009 I vår slekt er det også snakk om tilreisende fra lengst sør til lengst nord i landet. Vi pleier å gi hverandre beskjed om datoen for begivenheten og beskjed om at "du er invitert" straks vi selv vet datoen, gjerne 6-12 mnd i forveien. Og så kommer den formelle innbydelsen i posten et par mnd før selve dagen. Når man skal reise langt er det lurt å bestille billetter tidlig ja.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #13 Skrevet 12. januar 2009 Hei Jeg er selv ei 14 år gammel jente, som holder på og forbereder konfirmasjonen min nå. Jeg har som mål å sende ut invitasjonene mine i løpet av januar, og med svarfrist i løpet av mars/april. Familien min er spredt over Norge, så det er greit å sende de ut tidligere tror jeg, da blir det mer tid til å ordne de andre detaljene ;p Fine tips til duker over her ser jeg, takk for gode forslag
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #14 Skrevet 22. januar 2009 Jeg skal også konfirmere meg i år. Men har ikke engang startet med forbredelser... Jeg har ikke så veldig stor famile.. For jeg har ingen kontakt med faren min. så tenker vi blir rundt 20 stk, om ikke ferre.. Men begynner å få litt små- panikk nå.. hehe, for jeg aner absolutt ikke hva jeg ønsker av tema, eller noen ting.. har bare vært med på en konfirmasjon tidligere, jeg hjalp til med bordkort, dekor og "sangheftet" ++ men like vel, føler jeg ikke akkurat at jeg vet hva jeg driver med noen som vet om noen sider med noen tips på, eller forslag til tema o.l? (baklager om du føler at jeg kupper tråden din Curry, det er absolutt ikke meningen! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå