labboline Skrevet 23. juni 2003 #1 Skrevet 23. juni 2003 Hvor går grensen for utroskap?? Har heftige diskusjoner med mine venninder om dette da de mener jeg er altfor "streng".. En klem ok, men ikke lenger... Og hva med SMS og chat? Er det utroskap? Hva mener dere??
*Lillian* Skrevet 23. juni 2003 #2 Skrevet 23. juni 2003 Grensen for utroskap for meg går ved seksuell fysisk kontakt. Ikke et vennskapskyss, men alt som går direkte lenger hvor underliv er inkludert. Om du skjønner? Jeg ser ikke på SMS og chat som utroskap. Heller ikke flørting. Lillian
Timian Skrevet 24. juni 2003 #3 Skrevet 24. juni 2003 Oh no.... min kjæreste skal ikke gå rundt og kysse andre!! Der setter jeg grensen! Selv om de er venner! (Ok, et lite nuss på munnen en fuktig kveld hvor jeg selv er tilstede skulle jeg kunne takle..!) Da gjelder det samme for meg selv! Dessuten synes jeg SMS som er litt "på kanten" eller flørtete er utrolig unødvendig! Ikke utroskap!!! Men sårende dersom den andre skulle oppdage det! :fy: Uansett: Tenk deg hvordan du selv ville reagert om kjæresten din gjorde noe tilsvarende!! Og prøv virkelig å forestille deg det!!!! Da burde valget være ganske enkelt....
Dixie Skrevet 24. juni 2003 #4 Skrevet 24. juni 2003 For meg går nok grensen for utroskap (der jeg ville reagert "ordentlig") ved klining, dvs. tungekyss med mer... Om Kjærsten min "nusser" noen, vil jeg nok bare ikke vite om det. Synes ikke det er noe å bråke om, og det er ikke noen grunn til å skape en ubehagelig situsajon ut av ingen ting!!
Fakse Skrevet 24. juni 2003 #5 Skrevet 24. juni 2003 Grensen ved utroskap går der de to som er sammen er enige om at den går! For å sette det på spissen, er man enige om at sex med en annen er greit, så er det selvfølgelig ikke utroskap. Jeg synes ikke det er utroskap om mannene min kysser en annen på en fest, bare han ikke mener noe med det, men gjør det bare for gøy. De samme frie tøylene har jeg. Det betyr ikke at vi går rundt og kliner på "alle og enhver" likevel. Og er det følelser inne i bildet blir saken ene helt annen.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2003 #6 Skrevet 24. juni 2003 Hvis det ikke er følelser innblandet i kyssing,hvorfor skal man i det hele tatt gjøre det da???
Fakse Skrevet 24. juni 2003 #7 Skrevet 24. juni 2003 Fordi det er gøy Forøvrig er det forskjell på følelser og følelser.
Gjest vampie Skrevet 24. juni 2003 #8 Skrevet 24. juni 2003 det er IKKE gøy. slik oppførsel vil jeg ha meg frabedt
Gjest Anonymous Skrevet 25. juni 2003 #9 Skrevet 25. juni 2003 Hvor går grensen for utroskap?? Har heftige diskusjoner med mine venninder om dette da de mener jeg er altfor "streng".. En klem ok, men ikke lenger... Og hva med SMS og chat? Er det utroskap? Hva mener dere?? Spør svigerfar! Han så overhodet ingen grunn til å kritisere min samboer for at han "kurtiserte" andre damer på nett... Selv måtte jeg passe på så jeg ikke brukte for mye tid foran data, da hans sønn jo ville bli forhindret i å utøve sin rett..Hadde desverre bare en maskin.
Fakse Skrevet 25. juni 2003 #10 Skrevet 25. juni 2003 det er IKKE gøy. slik oppførsel vil jeg ha meg frabedt Du vil ha deg frabedt at JEG synes det er gøy? Ærlig talt, legger jeg meg borti hva du synes er gøy?
Gjest 10na Skrevet 25. juni 2003 #11 Skrevet 25. juni 2003 ehem..... jeg har sagt det før, og sier det gjerne igjen. Hvor grensen for hva som er utroskap går, er individuelt fra person til person. Følgende leveregel er imidlertid et greit utgangspunkt i så måte: GJØR MOT ANDRE SOM DU VIL AT ANDRE SKAL GJØRE MOT DEG.
Fakse Skrevet 25. juni 2003 #12 Skrevet 25. juni 2003 ehem..... jeg har sagt det før, og sier det gjerne igjen. Hvor grensen for hva som er utroskap går, er individuelt fra person til person. Følgende leveregel er imidlertid et greit utgangspunkt i så måte: GJØR MOT ANDRE SOM DU VIL AT ANDRE SKAL GJØRE MOT DEG. Det er ofte en bra regel, men når det gjelder utroskap er jeg faktisk ikke helt enig. For to personer i et forhold kan ha veldig forskjellig grense for hva som er greit. Da må den personen som har grense "tidligst" respekteres. Om jeg synes det er greit at partneren kysser noen andre eller danser med noen andre, så skal ikke jeg gjøre det selv dersom han ikke synes det er greit. Men en skal selvfølgelig ikke vente å kunne gjøre mere enn det en selv tillater partneren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå