Perhaps Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Det er lenge siden jeg syklet...sist var vel til skolen for mange år siden. Så kom bilen. Nå må jeg begynne å sykle til jobb og strekningen er hele 5 km en vei. Høres det overkommelig ut på en enkel 3 gir tursykkel? Teller dette som den daglige mosjon...? :-)
Gjest Løve66 Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 5 km. er ikke så langt så det klarer du fint å sykle med en tre girs-sykkel, men er det kupert og motbakker ville du kanskje ønsket noen flere gir. Mosjon kan det kalles ja - holder du litt bra tempo og får opp pulsen kan det grense til å kalles trening !
Gjest Charming Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Sykler du det hver dag, kommer formen overraskende fort opp! Jeg husker for 2 år siden, så syklet jeg til stranden (Rundt 1 - 1,5 mil). De to første dagene var den lengste og bratteste bakken et sant mareritt og jeg stod på sykkelen og tråkket meg ihjel (jeg har massevis av gir!). Allerede etter dag tre, fire ble det mye enklere. I løpet av en uke synes jeg det var lett liksom. Også et fint supplement hvis du ikke rekker trene så mye utenom jobb.
Perhaps Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2009 1,5 mil - én vei?! Det var mye... 5 km er kanskje ikke all verden men bedre enn ingenting. Helsestudioer begynner å bli fryktelig kjedelig. Kanskje det er best å være ute i det klimaet som er her i kalde nord.
Gjest farge Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 5 km hver vei er jo kjempebra trim! Jeg har også 5km til jobben - veldig lett og kjapt TIL jobb, mens jeg får laaaange oppoverbakker hjem igjen. Men gleder meg til å ta fram sykkelen til våren igjen!
Perhaps Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2009 5 km hver vei er jo kjempebra trim! Jeg har også 5km til jobben - veldig lett og kjapt TIL jobb, mens jeg får laaaange oppoverbakker hjem igjen. Men gleder meg til å ta fram sykkelen til våren igjen! Ja! Våren er velkommen til dette mørkelandet. Når det er finanskriser, miljøkriser og slikt så sykle folk mer til jobb.
Gjest Charming Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 1,5 mil - én vei?! Det var mye... 5 km er kanskje ikke all verden men bedre enn ingenting. Helsestudioer begynner å bli fryktelig kjedelig. Kanskje det er best å være ute i det klimaet som er her i kalde nord. MYE rett slette (bortsett fra det marerittbakken vel og merke!), da er det ikke veldig langt og sitte med musikken sin i ørene og bare tråkke bortover.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Musikk i ørene er vel ikke noe sjakktrekk når man sykler. Er trafikkfarlig det!
Gjest Løve66 Skrevet 4. januar 2009 #9 Skrevet 4. januar 2009 1,5 mil - én vei?! Det var mye... 5 km er kanskje ikke all verden men bedre enn ingenting. Helsestudioer begynner å bli fryktelig kjedelig. Kanskje det er best å være ute i det klimaet som er her i kalde nord. MYE bedre enn ingenting! 5 x 2 hver dag - det er jo 5 mil i uka det!
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #10 Skrevet 4. januar 2009 Sykler du på en 3-girs tursykkel i turtempo blir det ikke mye fettbrenning av 5 km'ern til jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå