Gå til innhold

Tips ang. soleksem

Mette

Anbefalte innlegg

Smør inn det aktuelle området med kremost naturell.La det virke i en god halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg er også plaget av soleksem. For meg hjelper det å ta noen soltimer før jeg soler meg i solen. Det trenger ikke å være så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoghurt naturell er og veldig bra. Ellers er det veldig viktig å bruke en bra solkrem som ikke inneholder masse olje og parfyme. Det er ihvertall min erfaring. Clinique sin 100% olje- og parfymefri er veldig bra. Får noe soleksem, men langt ifra så mye som ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydrokortison-krem :wink:

Hydrokortison hjelper, men vær forsiktig med å bruke det hvis du absolutt ikke MÅ.

Kremen gjør nemlig huden mye, mye tynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid med en tube aloe vera-gel til syden.

Fungerer strålende, og er mer praktisk enn å kline rundt med mat...

Aloe vera er glimrende som after-sun også.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleksem..hmm det var jeg som fant det opp :hoho:

Har hatt det i snart 30 år, så du kan tro jeg har klødd litt :cry:

Har fått hundrevis av gode og ikke fult så gode tips. Alt fra spesielle solkremer, og til det og bare fortsette å sole meg.

Sistnevnte var faktisk ikke mulig. Etter 10 min så stakk og prikket det så ille at jeg bare måtte gi opp. Det gjorde rett og slett skikkelig vondt.

Brukte en førsolkrem en gang, og da var jeg ganske bra.

I vår fikk jeg beskjed om og prøve "Serumet" til Oriflame. Smørte inn legger å lår med fuktighetsserum for ansiktet :hoho: Og etter 1 time i solen var det fortsatt soleksemfritt :briller:

Faktisk ganske deilig følelse........... bli solbrent - før jeg fikk soleksem. :hoho:

Om dette virker med andre serum vet jeg ikke, men det er vel verdt et forsøk. Tiltross for at Serum i utgangspunktet ikke er tiltenkt dette "formålet" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Parfymen i solkremer fremkaller ofte soleksem.

Hvem som kan tilby deg krem uten parfyme er jeg ikke sikker på, men det finner du ut av.

Pss også på at du smører deg ofte nok, at du smører masse nok hver gang. Solkrem skal ikke spares på, og restene fra kremen du kjøpte i fjor skal kastes. Det er holdbarhet på slikt.

Smør deg hver halvtime med mindre du bruker fullstendig blokk, og smør tjukt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest...Cita
Parfymen i solkremer fremkaller ofte soleksem.

Det tror jeg så gjerne !!

For jeg blir ofte værre ved bruk av bestemte solkremer, uavhengig av faktoren,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Jeg fikk første gang soleksem for fem år siden. Før den tid brukte jeg sjelden solkrem - ble lite brun og lite brent.

Så begynte marerittet med å prøve å få en god solkrem !

hadde en priode en fra Piz Buin so var beregnet på soleksem ......og syns den var litt god - men fikk fremdeles eksem

Jeg spiste Betakaroten .....gullerøtter .....e-vitaminer .. hvetekomolje ......osv osv .....for å styrke og forberede kroppen på sol

Så var det å lide for å bli brun .....å holde seg i skyggen ..å ha klær på - og likevel få eksem.......

hydrokortison, hvitvask mot kløen .....aloevera spray ......

I fjor oppdaget jeg at dersom jeg smurte hyppig med natusan solkrem med høy faktor - og mye - så hjalp det ! brukte den for barn bla ....

Så fortsatte jeg i høst og vinter å ta solarium for å holde fargen ved like ....i vår tok jeg litt hyppigere så jeg fikk underlag ..og begynte varsomt i solen ......smurte meg godt .......så nå denne sommeren har jeg kun hatt litt eksem fremme på brystkassen! og jeg har vært masse i solen !

Tror det var solarium som hjalp ......

eller så går det litt opp og ned fra år til år ......

iallefall er jeg glad så lenge det varer slik ! Litt soleksem er å leve med ! men hele armene og bena ....som klør ...og så får man store vabler i huden !!! Nei huff :o

Smørrer med hydrokortison for å få vekk eksemen på brystkassen - men den vil ikke bort ......så jeg prøver gjerne noen andre alternativer ..

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Forsiktig med hydrokortison som gjør huden tynnere.

Den brukes veldig forsiktig og ikke mer enn en uke i strekk...og tynne lag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk heller Essex fet krem - uparfymert enn hydrokortison. Hydrokortisonen ødelegger huden, rett og slett.

Fet krem i tjukkelag på eksemområdene holder huden myk og sterk.

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...