Gå til innhold

Derfor er det gjengkriminalitet

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I muslimsle familier er det slik at når en gutt blir 12 år kan han si kyss meg i r### til mora.Han blir sett på som voksen og får gjøre som han vil,og han kan be faren banke moren om han ikke får det som han ønsker.Er det noe rart at vi han gjengkriminelle.Min mann er indisk og de hadde pakistansk guttunge i arbeidsuka fra skolen.Han sa til min mann at frøken på skolen er ei fi### og han gir fanden i skolen.Mann min sa at ikke vær dum,gjør det beste på skolen og få deg utdannelse.Han sa han ga fanden i Norge og alt sammen.Gubben ble paff og han viste ikke hva han skulle si.

hilsen

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

norske guttunger i samme alder er på ingen måte bedre. kriminelle ungdomsgjenger er en god gammel tradisjon i oslo, det hadde vi lenge før det kom noen innvandrere hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg si meg enig med Anonym. Norske gutter kan være like ille.

Tror ikke på at dette har så mye med religion å gjøre.

Heller miljøet de vokser opp i.

Barn som er vandt til krig og annen elendighet blir preget av det.

Tror vi skal være litt forsiktige med å nevne spesielle gupper eller regilioner her icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også tenke på de aller fleste muslimer eller generelt menn med andre religioner enn oss IKKE er gjengkriminell...12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk på at religioner og miljø går veldig ofte sammen. De som er av annen "rase" (ikke stygt ment) har en tendens til å holde sammen når de kommer til nye land. Slik har vi nordmenn også gjort mtp utvandringen til amerika (man finner fortsatt norske samfunn der borte).

Problemet er at slik de praktiserer i hverdagen passer ikke inn i det norske samfunnet. Det er derfor det blir kræsj. De har helt andre syn på det aller meste og det er spesielt værstingene som er glade i å vise seg frem.

Samtidig er det hopetall av innvandrerne som er knall-mennesker. Det er bare det at disse gærningene ødelegger for dem.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det jo her hjemme også! vi grupper oss sammen vi også, det finnes langt fra bare "fargede" gjenger! Det er plenty av hvite gjenger rundt om også, som er/ kan være like voldelige som noen. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I islam er det faktisk slik at mor skal respekteres,kanskje mer enn far...Det er hun som føder barnet,tar seg av det,ammer,steller,passer på...

Om det i noen familier er en holdning til kvinner som den Indianlady fortalte om,så sier det mere om familien som personer og ikke som muslimer!

Problemet ligger nok en annen plass en i religionen.

Bare som en liten tanke:Har snakket med pakistanere og andre muslimer,og flere har barn som truer foreldrene med både politi og barnevern p.g.a de mest utrolige ting...Ungene får styre med foreldrene som de vil.

I Norge er det nå sånn at fyskisk avstraffelse ble avskaffet for en del år siden med en lov,og den er vel annvendt i de kretser...om poden gjør noe som burde kvalifisert til ett tak i øret,eller man vil nekte barnet/ungdommen å gjøre ting,så er den lille håpefulle rask på pletten med en liten trussel...

Når man ikke tørr sette grenser for barna sine av frykt for hva som skal skje...ja da tar jeg heller sjansen på litt husarrest eller ett tak i øret!!

Heller at poden gråter en gang enn at jeg skal gråte resten av livet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en muslim og vi har en sønn på 7 år. Ble helt sjokkert over det du skrev. Det er sant som ble skrevet her tidligere at en mor blir sett opp til i Islam. Profeten sa :"Paradis er under din mors føtter." "Frykt Allah ved å respektere kvinner." "De beste blant dere er de som oppfører dere best mot deres koner." osv. osv. Kunne ramset opp mye mer. I dag ser vi på det som en selvfølge her i landet at kvinner skal respekteres. Slik var det ikke på den tiden, derfor var det viktig at Muhammed understreket dette. Dessverre er det en det kulturer som er veldig mannsdominerende slik at det er mer fritt for de som er drittsekker. Og det er nok noen drittsekker der og, slik det er norske drittsekker (og det til tross for at norske menn da burde vite å respektere kvinner). I disse mannsdominerte landene er det kulturen som er problemet ikke religionen. Dere så vel kanskje programmet på tv om barnebruder i Afrika. Det skjedde blandt katolikker. Dessverre er det også mye analfabetisme i de landene, slik at det er vel få som har lest Koranen selv, men de kan bare det de har hørt fra Imamene sine, og da er det opp til Imamene hva de vil legge vekt på. Å si at det er vanlig at ungene oppfører seg dårlig mot moren og at fedrene banker kona på sønnens oppfordring var veldig drøyt. Her i vår familie foregår det ikke noe banking av hverken mor, far eller barn. Min mann har i de 12 årene jeg har kjent han ALDRI prøvd å forandre meg, eller innskrenke friheten min. Det har ikke vært et tema i det hele tatt. Vi er en helt vanlig familie der alle har like stor respekt for hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei til Jen og Freetime icon_smile.gif

Takk for et godt innlegg jeg innrømmerat jeg ikke har hat mye kontakt med muslimer.Dette var saklig og fint min mann fikk sjokk etter at så hvordan den gutten oppførte seg.Jeg sa til han at det var slike hvalpe trekk som alle gutter får i oppveksten.Personlig har jeg ikke noe i mot muslimer,men vet ikke så mye om dem.Tullinger finnes blandt kristene og muslimer på den yterste fløy,men en behøver ikke å dømme alle muslimer og kristene for det.

hilsen

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

-indianlady-

hva fik deg til å skfite mening så fort??? jeg er så enig med jen det finnes faktisk tullinger overalt og det er synd at vi skal kun legge skulda på de muslimske, for vi har nok rasisme her i landet fra før! for faktum er det at det finnes tullinger overalt uansett religion og farge og tro! deter bare sånn! selv er jeg også sammenen muslimsk mann og han har så alldeles like stor respekt for meg som det jeg har for han! og jeg jobber med et slikt arbeid som tar i mot misbrukte kvinner og jeg skal ikke si mye om dette (da jeg hartaushetsplikt) men det er faktisk ganske mange norske menn som behandler sinkone og barn som "dritt"! så ikke legg skylda på en og samme religion! det er feil, og det er godt at du innrømmet det selv, for du kan i hvert fall ikke ha noe å utdype deg om i og med at du ikke har noe kjennskap til en eneste muslimsk person!

takk for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...