blå Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Jeg har en kylling som jeg har lyst til å steke i ovnen med stuffing av medisterfarse. Men jeg har ikke peiling på hvordan. Dette er bare et prøveprosjekt, så det er ikke krise om jeg ikke får det til, men jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal begynne. Hva skal jeg ha i stuffingen utenom medisterfarse? Skal stuffingen inni kyllingen eller i form ved siden av (har hørt så mye forskjellig) Hva skal jeg ha utenpå kyllingen, bare salt og pepper, eller er det andre krydder som er bedre. Eller smør?? Hvordan steker jeg den? Jeg trenger jo noe kraft til å lage saus hvordan får jeg den? Skal jeg ha vann i en illfastform med kyllingen oppi? Kan noen være så snill å hjelpe meg?
Brunhilde Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Jeg må nesten bare tenke hvordan jeg ville gjort det selv. Medisterfarsen er vel ferdig krydret, så den tror jeg bare jeg ville brukt som den er, kanskje med litt ekstra pepper? Jeg ville fylt i kyllingen og så ville jeg lagt kyllingen i en liten langpanne og penslet den godt med smeltet/flytende melange og saltet og pepret. Ha litt kokende vann i formen, ikke så mye, bare så bunnen er dekket, dette blir fin sjy til saus. Saus til kylling pleier jeg å lage av litt brunet jevning som jeg tilsetter sjyen og en fløteskvett. Kylling uten stuffing (gourmetkylling) pleier jeg å steke ca 1 time på 200 grader, du må nok beregne litt ekstra tid så stuffingen også blir stekt. Lykke til med prosjektet, det hørtes godt ut!
Gjest blå uinnlogget Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Tusen takk for gode råd. Nå står kyllingen i ovnen:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå