Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Hadde en ma med utskraping for litt over to uker siden. Tok en graviditetstest i går for å sjekke om hcg nivået var tilbake til normalen, men testen var fortsatt positiv :(

Noen som har erfaring på hvor lang tid det tar før hcg nivået er tilbake til normalen igjen? Mensen kommer vel da heller ikke så lenge nivået er høyt? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min venninne hadde en SA og hennes HCG falt ikke på tre - fire mnd!.

For min del så sank den fort. Jeg fikk mensen tilbake en mnd etter SA. Og ble gravid igjen etter dette.

Så det er nok forskjeller ute og går.

Jeg tror ikke at mensen kommer tilbake før HCG er helt nede for kroppen tror jo på en måte at den er gravid enda, men jeg er ikke sikker.

Skrevet
Jeg tror ikke at mensen kommer tilbake før HCG er helt nede for kroppen tror jo på en måte at den er gravid enda, men jeg er ikke sikker.

Det er slik jeg har tenkt også :( Typisk den dumme kroppen min å holde lenge på hcg'en da....hmmm....

Skrevet (endret)
Det er slik jeg har tenkt også :( Typisk den dumme kroppen min å holde lenge på hcg'en da....hmmm....

Så trist at du har mistet...

Vanligvis tar det mellom 4-6 uker fra utskraping til en får første mens. Men vær klar over at det av og til kan ligge graviditetsrester igjen i livmor - da har de ikke klart å fjerne alt, restene kan fortsette å produsere Hcg. Så om du tester positivt i lang tid etter utskapingen så bør du få tatt en etterkontroll. Men du kan nok se det ann noen uker.

Lykke til, håper du kommer i rytme igjen fort !!

Endret av Bing
Skrevet

Etter min første SA (trolig ca 9+2) fikk jeg negativ graviditetstest etter 18 dager. (Etter 12 dager var den fremdeles svakt positiv.)

EL-testen viste positivt nøyaktig en måned etter SA-en, mens kom 9 dager etter dette igjen (39 dager etter SA).

Håper du snart kommer i rute igjen. Det er kjedelig å gå slik å vente. :klem:

Skrevet

I dag er det tre uker siden utskraping og fortsatt veldig positiv test :murvegg:

Skrevet

Fortsatt positiv test :murvegg: Forbanna møkkakropp!!! :grine:

Skrevet
Fortsatt positiv test :murvegg: Forbanna møkkakropp!!! :grine:

:klem:

Har dei sjekka at det ikkje var nokon rester igjen etter utskrapinga? Det kan vera det som er problemet, men det kan også henda HCG-en berre synk sakte. Håpar kroppen snart kjem i orden.

Skrevet

Har dei sjekka at det ikkje var nokon rester igjen etter utskrapinga? Det kan vera det som er problemet, men det kan også henda HCG-en berre synk sakte. Håpar kroppen snart kjem i orden.

Nei har ikke sjekket det :( Får virkelig ikke håpe at det er mer igjen der inne.... Venter på telefon fra gynekologen min nå, så håper få time til sjekk om ikke så lenge :)

Skrevet

Det spørs også hvor langt på vei du var, hvor høyt Hcg nivået ditt var. Det tar tid før det detter ned igjen dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...