Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så frustrert

Traff en mann for 3 år siden og vi flyttet sammen nesten med en gang.

Vi har begge samboer/ekteskap bak oss og var veldig enige hvordan vi skulle ha det.

Etter 3 mnd oppdaget jeg at han hadde sendt sms'er til eksen hvor han fortalte at han savnet henne, jeg pakket da alle sakene hans og kastet han ut, men etter masse ringing og loving om at dette ikke skulle skje igjen fikk han flytte inn igjen.

Etter at vi hadde vært sammen ca 1 år oppdaget jeg at han sendte sms'er til sextelefoner, han kunne ikke gi meg en god forklaring på hvorfor men kun at han var en idiot, ( skal ikke si meg uenig der, nei)

Har prøvd å tilgi dette men det har tatt lang tid og det har ikke vært lett ( det har også vært to andre tillfeller men har sagt at jeg skal prøve å glemme dette)

Så til det som er mitt store problem,

Han sier han elsker meg hver dag, men jeg føler ikke han gjør noe for vårt forhold.

Han har hatt en vanskelig barndom der det ikke ble snakket noe særlig om følelser og bruker dette som undskyldning,

Har flere ganger sagt til han at nå får han begynne å snakke for jeg blir snart sprø. Han sier at det er veldig vanskelig for han da han rett og slett ikke vet hvordan, jeg har forståelse for at det kan være vanskelig men ønsker han at forholdet vårt skal fortsette så kan han i det minste prøve.

Han gjør ingenting hjemme hvis jeg ikke ber han,

Hvis jeg har en dårlig dag etter å ha tenkt masse og er veldig stille så sitter han bare der, han prøver ikke å gjøre noe for å forbedre situasjonen.

Tankene om å ende forholdet er der mer og mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi menn liker vel ikke å snakke for mye om og med følelser. Jeg liker best å vise henne at jeg er glad i henne med oppmerksomhet/omtanke/nærhet.

Er det en dau fisk du har funnet deg som bare lever med deg ?

Skrevet
Vi menn liker vel ikke å snakke for mye om og med følelser. Jeg liker best å vise henne at jeg er glad i henne med oppmerksomhet/omtanke/nærhet.

Er det en dau fisk du har funnet deg som bare lever med deg ?

Det er det jeg begynner å lure på.

I begynnelsen snakket han jo om alt det jeg selv tenkte.

Hva man mente om utroskap penger unger osv.

Det er ikke det at jeg mener at han skal spy ut alle følelsene sine men at han kansje kunne forsøke å få meg til å bli litt sikkrere på han, og forstå hvorfor vi er sammen, føler fortiden at vi kun er venner.

Denne helgen har jeg knapt sagt et ord til han, han spurte meg i går hva som var feil ( hurra) og da sa jeg til han at det er det samme som jeg har sagt det siste året, da bare pustet han tungt å gikk.

Det er en del venner som spør om vi ikke skal gifte oss, jeg sier som regel at jeg først må finne noen som vil ha meg (fleip) de spør da han om det er tilfelle og da bare blåser han de av.

De gangene jeg spør han direkte om han elsker meg og er sikker på om det er meg han vil være sammen med sier han at er det. ( kunne han bare vise det også noen ganger)

Det er ikke meningen å bare syte, jeg har nok mange feil jeg også, men så lenge han ikke sier noe får jeg ikke gjort noe med dem

PS takk for svar

Skrevet
Etter at vi hadde vært sammen ca 1 år oppdaget jeg at han sendte sms'er til sextelefoner, han kunne ikke gi meg en god forklaring på hvorfor men kun at han var en idiot, ( skal ikke si meg uenig der, nei)

Har prøvd å tilgi dette men det har tatt lang tid og det har ikke vært lett ( det har også vært to andre tillfeller men har sagt at jeg skal prøve å glemme dette)

Kjære vene

Sextelefoner er underholdning, betalt underholdning. Det har absolutt ingenting med at han ikke er glad i eller elsker deg å gjøre. Å sende noen grise-sms til slike tjenester, fordi han vil ha noen grise-sms tilbake er kun for å få utløp for seksuelle lyster.

Du får selvfølgelig reagere, men dette er jo egentlig en bagatell. Hvordan du fant ut om disse sms'ene er jo en annen ting. Driver du og snoker på telefonen hans eller?

Så til det som er mitt store problem,

Han sier han elsker meg hver dag, men jeg føler ikke han gjør noe for vårt forhold.

Han har hatt en vanskelig barndom der det ikke ble snakket noe særlig om følelser og bruker dette som undskyldning,

Har flere ganger sagt til han at nå får han begynne å snakke for jeg blir snart sprø.

Det er stor forskjell på unnskyldning og forklaring! Det der er ikke en unnskyldning, men en forklaring. Du kan ikke forvente at han skal måtte tømme seg emosjonelt til deg, vet du... Han er et selvstendig individ, og han trenger selvfølgelig ikke unnskylde seg for at han ikke vil si alt som foregår i hodet hans til deg.

Maken til selvopptatthet, altså...

Skrevet (endret)
Det er en del venner som spør om vi ikke skal gifte oss, jeg sier som regel at jeg først må finne noen som vil ha meg (fleip) de spør da han om det er tilfelle og da bare blåser han de av.

Ja, jævlig hyggelig av deg. Hva om dere sto foran vennene deres og de spurte om dere skulle gifte dere. Hvorpå han svarte noe liknende (på fleip). Da tror jeg du hadde blitt dødelig fornærmet.

Tenk også på at du går og klager på hans "manglende interesse" i det daglige også...

Det er ikke pent å stå slik og drite ut mannen din i all offentlighet, vet du. Skjerp deg!

Endret av DingDong
Skrevet (endret)
Kjære vene

Sextelefoner er underholdning, betalt underholdning. Det har absolutt ingenting med at han ikke er glad i eller elsker deg å gjøre. Å sende noen grise-sms til slike tjenester, fordi han vil ha noen grise-sms tilbake er kun for å få utløp for seksuelle lyster.

Du får selvfølgelig reagere, men dette er jo egentlig en bagatell. Hvordan du fant ut om disse sms'ene er jo en annen ting. Driver du og snoker på telefonen hans eller?

Det er stor forskjell på unnskyldning og forklaring! Det der er ikke en unnskyldning, men en forklaring. Du kan ikke forvente at han skal måtte tømme seg emosjonelt til deg, vet du... Han er et selvstendig individ, og han trenger selvfølgelig ikke unnskylde seg for at han ikke vil si alt som foregår i hodet hans til deg.

Må si jeg er er meget uenig med dette over.

Det er helt normalt for kvinner å reagere på at menn ringer sex-telefoner. Herregud heller...

Og selv om man har en vanskelig fortid kan man skjerpe seg og gjøre noe konstruktivt for å endre den man er her og nå. Hva med å gå til psykolog???

Jeg har full forståelse med TS om at dette er kjempetungt. Nå må han snart skjønne at han må ta seg sammen, og at du ikke kan leve på vent slik når han ikke viser noen tegn til å VILLE endre noe. Kanskje gå til samlivsterapeut? Vis at du virkelig vil at det skal ordne seg (som jeg tror du har gjort allerede), og hvis han ikke viser samme vilje er han ikke glad i deg heller.

Klem til deg! :klem:

Endret av Sheherasade
Skrevet
Det er ikke det at jeg mener at han skal spy ut alle følelsene sine men at han kansje kunne forsøke å få meg til å bli litt sikkrere på han, og forstå hvorfor vi er sammen, føler fortiden at vi kun er venner.

Ikke ta dette personlig men jeg har alltid ment at kvinnfolk tenker for mye i et forhold. Prøv å konsentrere deg om de positive sidene hans og se om du ser noe du liker der. Jeg har inntrykk av at du har bombardert ham i lengre tid med spørsmål om livet deres og livet fremover og hans respons er "uff,nå igjen"

Ikke glem at et forhold går gjennom mange bølgedaler og kanskje han er litt mettet for tiden og ønsker ikke så mye følelser og tanker. Prøv å gjøre noen koslige ting sammen heller.

Skrevet
Må si jeg er er meget uenig med dette over.

Det er helt normalt for kvinner å reagere på at menn ringer sex-telefoner. Herregud heller...

Og selv om man har en vanskelig fortid kan man skjerpe seg og gjøre noe konstruktivt for å endre den man er her og nå. Hva med å gå til psykolog???

Min høye hatt!

Greit nok at kisen ringer eller sender sms til sextelefon. Dere får reagere, men det er ikke rare sviket ass. Det har ingenting med forholdet å gjøre.

Det jeg reagerer på her, er det jeg har satt i tykk type. Er dere kvinner blitt helt narsissistiske eller?

Jeg mener, hva i hule heiteste??? Hva om mannen er komfortabel med den han er da? Skal han måtte gå til psykolog for å "utvikle seg" hvis han er fornøyd?

Dette er det verste jeg har lest på lenge!

Skrevet
Min høye hatt!

Greit nok at kisen ringer eller sender sms til sextelefon. Dere får reagere, men det er ikke rare sviket ass. Det har ingenting med forholdet å gjøre.

Det jeg reagerer på her, er det jeg har satt i tykk type. Er dere kvinner blitt helt narsissistiske eller?

Jeg mener, hva i hule heiteste??? Hva om mannen er komfortabel med den han er da? Skal han måtte gå til psykolog for å "utvikle seg" hvis han er fornøyd?

I et forhold er det viktig å vise hverandre at man er glade i hverandre, med små ord og gjerninger i hverdagslivet. Og det virker som om den mannen det handler om her er "en dau fisk" som det står tidligere. Hvor lenge skal en kvinne gå og være utsultet på omtanke, da? Greit at han sier han elsker henne, men han viser det jo ikke.

Ok, hvis han er kjempefornøyd med seg selv og sin væremåte får han være det. Men ikke forlang at TS skal behøve å gå og ofre seg selv fordi han ikke kan gi henne det han vil. Hvis han hadde ønsket å være sammen med henne og gjøre henne lykkelig må begge være villige til å møte hverandre på halvveien. Det virker det ikke som om han her har noen vilje til.

Vil man være egoistisk får man være det alene.

Skrevet
I et forhold er det viktig å vise hverandre at man er glade i hverandre, med små ord og gjerninger i hverdagslivet. Og det virker som om den mannen det handler om her er "en dau fisk" som det står tidligere. Hvor lenge skal en kvinne gå og være utsultet på omtanke, da? Greit at han sier han elsker henne, men han viser det jo ikke.

Ja, og i en idéell verden er det ikke fattige barn i Afrika heller. Alle vet at for å få til et bra forhold, så må begge parter være fornøyde. Det er det ingen tvil om.

Merker meg bare at dere kvinner legger hele livet sitt til forholdet og mannen sin. Hva med å gjøre som nevnt ovenfor her; å se etter de gode sidene og kanskje finne seg noe eget tidsfordriv i tillegg...

Ekstremt dårlig gjort av trådstarterdama å drite ham ut foran venner med skarpe sarkastiske morsomheter også... De gjør garantert mer skade enn hun tror.

Ok, hvis han er kjempefornøyd med seg selv og sin væremåte får han være det. Men ikke forlang at TS skal behøve å gå og ofre seg selv fordi han ikke kan gi henne det han vil. Hvis han hadde ønsket å være sammen med henne og gjøre henne lykkelig må begge være villige til å møte hverandre på halvveien. Det virker det ikke som om han her har noen vilje til.

Vil man være egoistisk får man være det alene.

Etter hva jeg kan forstå så har de vært sammen en stund. Det var jo denne mannen hun falt for og inngikk et forhold med. Hva med å la ham få fortsette å være den han er, eller stikke?

Klart han vil sutre litt i begynnelsen hvis hun stikker, men det er helt naturlig i en overgangsfase.

Skrevet (endret)
Ja, og i en idéell verden er det ikke fattige barn i Afrika heller. Alle vet at for å få til et bra forhold, så må begge parter være fornøyde. Det er det ingen tvil om.

Merker meg bare at dere kvinner legger hele livet sitt til forholdet og mannen sin. Hva med å gjøre som nevnt ovenfor her; å se etter de gode sidene og kanskje finne seg noe eget tidsfordriv i tillegg...

Ekstremt dårlig gjort av trådstarterdama å drite ham ut foran venner med skarpe sarkastiske morsomheter også... De gjør garantert mer skade enn hun tror.

Etter hva jeg kan forstå så har de vært sammen en stund. Det var jo denne mannen hun falt for og inngikk et forhold med. Hva med å la ham få fortsette å være den han er, eller stikke?

Klart han vil sutre litt i begynnelsen hvis hun stikker, men det er helt naturlig i en overgangsfase.

Det som alltid forundrer meg er at menn ofte IKKE legger mer i kjærlighetsforhold enn det de gjør.

:tristbla:

TS, jeg tror du må finne ut hvor mye du klarer å akseptere, og hvor lenge du kan gå og vente. Sett deg ned og fortell ham det på en ordentlig (ikke-aggressiv) måte. Så er det opp til ham om han ønsker å imøtekomme dine behov eller ikke. Spør hvorfor han ikke er så åpen med deg som han gjorde før.

PS, Dersom det hadde det vært vilje nok i verden til å gjøre noe med det hadde det ikke vært fattige barn i Afrika heller...

Endret av Sheherasade
Skrevet
Det som alltid forundrer meg er at menn ofte IKKE legger mer i kjærlighetsforhold enn det de gjør.

:tristbla:

PS, Dersom det hadde det vært vilje nok i verden til å gjøre noe med det hadde det ikke vært fattige barn i Afrika heller...

Tja, kan det ha noe med at de føler de har null kontroll? Kvinner er jo veldig ofte så "altoppslukende" og "styrende". De later ikke til å gi mennene noen tillit overhodet.

Hører stadig kvinner si ting som: Mine barn, mitt bryllup, mitt hjem, min mann, mitt kjøkken, mitt vaskerom, ... min,min,min ... Hvor ble det av "vårt" og "våre"?

Samtidig forventer de å bli behandlet som prinsesser, gjennom initiativ fra mannen...

PS: Enig med deg angående Afrika... (men fortsatt vil det kun skje i en idéell verden). :)

Skrevet

TS, jeg tror du må finne ut hvor mye du klarer å akseptere, og hvor lenge du kan gå og vente. Sett deg ned og fortell ham det på en ordentlig (ikke-aggressiv) måte. Så er det opp til ham om han ønsker å imøtekomme dine behov eller ikke. Spør hvorfor han ikke er så åpen med deg som han gjorde før.

Vi menn er vel fornøyd med mindre og er ikke slike følelsemennesker som mange damer er. Som sagt tidligere liker jeg best å vise at jeg er glad i henne. Jeg kan da godt forstå at damene tolker alt galt hvis gubben ikke viser følelser på noe plan og er kun en dau fisk i forholdet. Vi leter alle etter bekreftelser i forholdene våre og vi menn har kanskje en litt annen tilnærming enn damer.

Skrevet
Kjære vene

Nei var ikke å sneik på telefonen hans men hans eks fortalte dette til meg da hun syntes dette var ubehagelig. Men skal være den første til å innrømme at etter at jeg har tatt han så begynte jeg å sjekke telefonen hans noe som jeg har sagt til han at jeg kom til å gjøre

All usikkerheten fra min side bunner i disse sms'ene, itillegg til at han ikke viser at han bryr seg.

Har bestemt meg for at jeg pakker noen av tingene mine i dag å drar vekk noen dager, så får jeg tenkt meg litt om

Takk alle sammen for tilbakemelding

Skrevet
Vi menn er vel fornøyd med mindre og er ikke slike følelsemennesker som mange damer er. Som sagt tidligere liker jeg best å vise at jeg er glad i henne. Jeg kan da godt forstå at damene tolker alt galt hvis gubben ikke viser følelser på noe plan og er kun en dau fisk i forholdet. Vi leter alle etter bekreftelser i forholdene våre og vi menn har kanskje en litt annen tilnærming enn damer.

Jeg mener ikke at man nødvendigvis MÅ si at man elsker hverandre hele tiden. Actions speak louder than words, så det er kjempefint hvis menn viser at man er glad i kona gjennom handlinger.

TS: Lykke til! :klem:

Skrevet
Tja, kan det ha noe med at de føler de har null kontroll? Kvinner er jo veldig ofte så "altoppslukende" og "styrende". De later ikke til å gi mennene noen tillit overhodet.

Hører stadig kvinner si ting som: Mine barn, mitt bryllup, mitt hjem, min mann, mitt kjøkken, mitt vaskerom, ... min,min,min ... Hvor ble det av "vårt" og "våre"?

Samtidig forventer de å bli behandlet som prinsesser, gjennom initiativ fra mannen...

PS: Enig med deg angående Afrika... (men fortsatt vil det kun skje i en idéell verden). :)

Virker som om vi har ulike erfaringer på området. Min erfaring er som oftest at kvinner går og venter i all evighet på at menn skal bestemme seg, og prøver å være gode og kjærlige og omtenksomme, mens menn er mest opptatte av andre ting og er livredde for forpliktelser. Vel-vel, la oss være enige om å være uenige. Unntatt om Afrika, he-he.

TS, hold oss oppdatert på hva som skjer videre da!

Skrevet
Min høye hatt!

Hvis han er komfortabel med den han er og vet at ikke jeg er det, burde han da ikke si at det er slik han er og at jeg da må godta det eller pakke sakene?

Må jo også si at jeg reagerer på at du skriver "greit nok at kisen ringer eller sender sms til sextelefon, at dette ikke er rare sviket.

Forstår ikke mange menn at damene som sitter i andre enden av telefonen kun er ute etter å tjene penger, all ære til dem at det fines lettlurte mannfolk

Blir faktisk litt skremt at folk mener at sextelefoner er ok dette er for meg et STORT svik, noe jeg selv aldri kunne gjøre mot et annet menneske, men det største sviket er for min del sms til eksen.

Skrevet
Blir faktisk litt skremt at folk mener at sextelefoner er ok dette er for meg et STORT svik, noe jeg selv aldri kunne gjøre mot et annet menneske, men det største sviket er for min del sms til eksen.

Var ikke den sms'en noe som skjedde for flere år siden som dere allerede hadde tatt et oppgjør på ?

Når det gjelder sex tlf så er vel det noe mange menn bruker for personlig underholdning. Tviler på at det legger så mye i det ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...