Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i sammen med ei virkelig flott jente, vi er virkelig ferske, kun vært sammen drøye to mndr.

Vi har det flott når vi er sammen, har fantastisk sex, og hun søker alltid til meg når barna har lagt seg. Vi har valgt å vente med å fortelle barna om at vi er kjærester til vi har fått mere tid sammen. Vi legger oss alltid på hvert vårt rom før ungene står opp.

Problemet er bare det at hun ikke sier hun er glad i meg, har vel kanskje sagt det 2-3 ganger siden vi ble sammen. Jeg har selvfølgelig tatt dette opp med henne, men hun sier barna tar for mye krefter til at hun kan si det...

Selv er jeg en ung enkemann, og hun er den første som jeg har åpnet hjertet til etter at min kone døde for snart 3 år siden. Vi bor hver for oss med henholdsvis en datter(min) og en datter og sønn (hennes).

Faren til barna hennes bor 500 km unna, og hun får sørgelig lite "avlastning", og er rett og slett på ''randen'' noen ganger, og da blir kvelds-sms'ene veldig trasige. Hvorpå jeg prøver å muntre henne opp, mens hun nærmest overfører frustrasjonen til meg... Jeg tilbyr meg å ha alle barna mens hun kan kose seg å lade batteriene, men da sier hun at hun ikke kan sende ungene bort, at hun dermed får dårlig samvittighet overfor dem.

Som ikveld, sms'a hun for første gang i år at hun savner meg, jeg blir bare så glad og sier at jeg har en fantastisk kveld. Samtalen er flott inntil det kommer fra henne: '' nighty night, skal legge meg nå!'' Jeg skriver at jeg er glad i henne å at det hadde vært deilig med et kyss før natta.. tilbake kommer det masse svada, som er ment å være morsomt, men ingen "kyss" "GID" eller lignende...er så ufattelig trasig, og burde kostet så lite...

Jeg skriver og sier masse flotte ting til henne...er kanskje redd for at alt det vonde med min kones død på en måte gjør at jeg er ekstra klar for noe godt og fint, og dermed sier for mye...? Men min tanke var at jeg ikke ville spille spill, men heller vært å sikre meg at hun vet hva hun betyr for meg, slik at hun aldri skal være i tvil om hva hun betyr for meg

Høres vel ut som den dusten, i.o.m. at vi er så ferske, men det er fryktelig sårende å få så lite tilbake.

Er det tid for strategi, jeg er så lite inni det med å spille spill, men om det gjør at jeg får henne til slutt så, ja, gjør jeg hva som helst...for hun har faktisk ett drøss av flotte egenskaper...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_linda_*
Skrevet

Hei!

Jeg har ingen barn, men har samboer. Så svarer det jeg "føler", men du blir neppe klokere:)!

Det høres ut som dere er svært så fornuftige, og lar barna komme først.

Jeg er selv en person som har vanskelig får si det til min kjæreste, men vet ikke hvorfor det er slik. (Antageligvis for min del skyldes det tidligere relasjoner, oppdragelse, miljø etc). Men jeg er allikevel glad i kjæresten min, og har vel blitt flinkere til å fortelle han det, pga påminnelser fra han.

Jeg er nok mye "tøffere" til å si følelser via mobilsms, mail enn jeg er i det virkelige livet etc. Men det er kanskje ikke din kjæreste da:).

At barna tar for mye tid er en dårlig unnskyldning sånn jeg ser det, og når du tilbyr avlastning synes jeg ikke du skal la deg bruke som klagemur for det.

Jeg synes spill og strategi er noe tull, da viser man ikke hvem man er. !!!! Men du får fremme noen innspill i forholdet ("krav"), og vurdere for din egendel!

Til lykke!

Skrevet (endret)

Mannebissen som startet tråden:

Hei, fett at du har funnet deg ei ny dame du liker så godt da :) Høres ut som om dere har det skikkelig bra. :)

Ikke la de småtingene der gå slik inn på deg. Du kan jo ikke forvente at hun skal si det. La heller være med å komme med alle de erklæringene hele tiden, og ikke forvent dem selv.

Noen ganger vett, så snakker ikke mennesker det samme "kjærlighetsspråket". Det er tydelig at du og jeg er ganske like, i alle fall når jeg leser hva du skriver. Jeg liker å få høre ting verbalt, hehehe.

Andre folk er ikke like glade i å si slike ting, men viser det ved å gi oppmerksomhet. Face it, hvis hun humper deg, er med deg, og koser seg sammen med deg, så er jo også det et tegn på at hun er glad i deg :)

Greia er nok bare at dere ikke snakker helt samme kjærlighetsspråk, skjønner du :)

EDIT:

Det jeg mener, er at noen folk ikke setter like stor pris på å få høre det også. Det betyr kanskje mye for deg å få høre "jeg er glad i deg", men det betyr ikke nødvendigvis noe for henne.

Sats heller på å vise kjærligheten til henne gjennom omsorg, omtanke og slike ting. Erklæringer er bare erklæringer, vet du.

Endret av DingDong
Skrevet
Jeg er i sammen med ei virkelig flott jente, vi er virkelig ferske, kun vært sammen drøye to mndr.

Er det tid for strategi, jeg er så lite inni det med å spille spill, men om det gjør at jeg får henne til slutt så, ja, gjør jeg hva som helst...for hun har faktisk ett drøss av flotte egenskaper...

Tror ikke hun spiller...enkelte har bare vanskelig for å si fine ting til andre. Jeg ville ikke ha levd med en mann som var slik som du beskriver din kjæreste her. Jeg synes det vitner om mangelfulle evner når de ikke klarer å si at de er glade i noen osv. Spørsmålet er om du kan leve med det. Du burde si i fra tidlig (nå) at du savner mer respons fra henne! Si at du er vant til at folk er mer omtenksomme i ord også.

Gjest singel mor
Skrevet

Hvis du må spille et spill for å få henne, da vil jeg si hun ikke er verdt det. Det blir ikke ekte... I hvert fall ikke i mine øyne.

Når det gjelder dette med å si "glad i deg", "tenker på deg", "savner deg", osv... Så er det ikke alle som har like lett for å si de tingene like fort. Jeg vil si to måneder er kort tid for slikt. I mine øyne.

Jeg er slik selv, som ikke klarer å ta de ordene i munnen uten videre. Ikke bruker jeg de på sms eller mail heller før jeg kan si dem. Det har ikke med å ikke være glad i et menneske, eller savne, men jeg må bare være klar til å si dem. Men når jeg da gjør det, så vet en og at jeg virkelig mener det! For meg er det å si til noen at jeg er glad i dem, et veldig sterkt ord, kan muligens likestilles med det andre kan bruke ordet elsker til...

Husker eksen min klaget på at jeg ikke klarte si disse ordene til han like fort som han klarte. Men med tiden kom de, jeg brukte nok noen måneder mer en han, men de kom. Det jeg imidlertid aldri klarte de årene vi var sammen, var å si dette på telefon når andre var i rommet med meg, eller generelt så andre kunne høre...

Når det gjelder hva du selv bør gjøre, ser noen sier du børe være mindre kjærlig selv.... Gjør det du føler er rett!!! Ikke det alle andre råder deg til. Ikke spill, hver deg selv! Det du derimot kanskje kan gjøre, er å spørre henne om det blir for mye for henne. For det er den eneste grunnen jeg kan se til at du bør tone ned.

Jeg kan si at for min del, så er det alt med måte. Eks "glad i deg" er nok, man trenger ikke gradere det med å sette ord forran som uttrykker hvor glad en er i meg. Men de ordene er uansett koselig å høre.

Men nok en gang, snakk med henne om det. Både hvordan hun tenker med å utrykke slike ting, og hva hun synes om at du gjør det. La ting komme når det er naturlig, på den måten er det ekte.

Skrevet

Det kan da bare være så enkelt at hun rett og slett ikke er glad i deg.

Gjest Gjest  Trådstarter
Skrevet

Mange bra svar, takker for alle!

Det er en merkelig situasjon å være i, å det kan se ut som jeg burde åpne for at hun får mere tid på seg. Jeg mener, jeg har jo en forhåpentlig lang fremtid å dyrke sammen med henne, en flott tilværelse som ikke bør bli preget av usikkerhet å press...

Men det å være forelska i starten, det er jo en periode hvor en ikke vet mye, ekstra ille siden jeg ikke akkurat er av den tålmodige typen....er det vanlig å bli så satt ut pga at en ikke hører akkurat de ordene en vil??

Vi sees hver dag, og jeg frontet "problemet" i dag...det kommer igjen og igjen at hun kanskje ikke er rede til å slippe noen HELT inn enda...

Når jeg kom hjem kom sms'en om at jeg ikke måtte tvile på at hun var glad i meg, men det er mye som "setter" henne ut om dagen...

Tenker tålmodighet er tingen!?

Takk for at du leser og evnt. skriver inn akkurat din mening/erfaring! :-)

Skrevet

At hun ikke har overskudd til å si "jeg er glad i deg" pga at barna krever så mye av henne, er bare tull. Da burde hun heller være ærlig og fortelle deg at hun har vanskeligheter med å uttrykke seg med den type "svulmende"ord (hvis det er årsaken da).

Hun er et voksent menneske og burde på en eller annen måte klare å fortelle hva hun føler for deg. Du har tydeligvis behov for verbal bekreftelse fra din partner om at hun er glad i deg. Du bør derfor spørre henne rett ut om hun har vanskeligheter med å si "jeg er glad i deg". Svarer hun ja på dette, kan du bare slappe av og akseptere det. Hun er da glad i deg likevel. Men svarer hun ikke på det, så tenk deg godt om dette er noe for deg.

Dere har vært sammen i drøye to måneder og hun overfører allerede sin frustrasjon om manglende ansvar fra exen på deg. Vi har alle perioder hvor vi er frustrerte og trenger noen å snakke med. Men jeg synes ikke det er greit at man blir en klagemur om exen (eller andre problemer som hvor mye man misliker jobben sin osv.). Problemene med eksen har nok pågått en stund og hun burde nå sette punktum for det kapitelet i livet (jeg forstår at han er faren til hennes barn, og at hun må forholde seg til han på en eller annen måte). Men hun bør se framover, fokusere på det fine dere har sammen (hvis hun mener alvor), og tenke på å skape et godt liv med barna.

Håper du har funnet kjærligheten med denne kvinnen.

Vi trenger alle å høre: "Jeg er glad i deg! :hjerte: "

Skrevet

Jeg er i et forhold med akkurat samme "problemstillingen" om enn høres det ut som forutsetningene er litt annerledes.

At hun bruker barna som en unnskyldning til ikke å kunne si at hun er glad i deg, er det akkurat det det er, en unnskyldning! Hvis jeg skal svare for meg selv, hadde jeg ikke visst svaret og svaret mitt hadde dermed blitt det jeg følte akkurat der og da og var jeg sliten pga av barnestell, eller lei meg fordi jeg har kranglet med min mor, så hadde jeg brukt det som unnskyldning/svar.

Jeg hadde i lang tid vanskeligheter med å omtale/tiltale min far pappa. Jeg slet med det ordet og ble sint når jeg i terapi var nødt å bruke det.

Enda en problemstilling, et forpliktende ord som noen forventet at jeg skulle ta i min munn. Valgene mine var usynliggjort på en måte.

I dag kan jeg si pappa og det har vært en prosess. Jeg bryr meg heller ikke så mye om det er forventet eller krevd. Jeg gjør det fordi jeg vil det.

Når det gjelder kjærlighetserklæringer, er jeg dårlig på det også. Dersom min kjæreste krever/forventer å få igjen det han sender ut, gjør han min erklæring til sin og jeg reagerer med trass. Hvis jeg skal gi en kjærlighetserklæring, må jeg få tenke/føle den først selv, si den og så kan jeg innkassere den som min erklæring til han.

Imidlertid finnes der også andre årsaker til hvorfor det er så utrolig vanskelig å si de ordene... Mine ligger i oppvekst og miljø..

Det er iallefall utrolig viktig med tolmodighet, så er jeg sikker på at når ting blir bevisstgjort, så kommer andre ting av seg selv...; Lykke til!

Skrevet

Jeg synes det høres ut som din kjæreste trenger mer tid. Hun er ikke sikker på om hun kan slippe deg helt inn i hjertet sitt skriver du. Det kan være mange årsaker til dette. Bare fortsett å være den flotte fyren som du høres ut som om du er, og gir henne litt rom. Med det mener jeg at du ikke presser henne til verbalt å utrykke følelsene sine; som kanskje ikke er kommet så langt som dine enda. Gi forholdet litt mer tid, så tror jeg nok at det løsner.

Det tok forøvrig meg 6 mnd før jeg kunne si til mannen min at jeg elsket han. Nå sier jeg det hele tiden :) Glad i og elske er store ord som jeg mener man ikke skal kaste ut i øst og vest uten å være helt sikker på at man mener dem.

Ønsker deg alt godt

Skrevet

Gidder ikke lese hele tråden... Personlig sier jeg ikke "Glad i deg" før jeg føler for det. Var nettopp sammen med en mann i ca. ett år. Sa det ikke til han. Disse er store ord for meg og betyr mye, og det er en del som skal på plass før jeg føler for å si sånt til en annen person.

Hadde det vært jeg som hadde fått alt dette fine fra en fyr etter kun to mnd, hadde jeg blitt litt stressa og gjerne litt utilpass. Det er ikke sikkert hennes følelser for deg har kommet så langt. Hun kan ha blitt veldig såret i tidligere forhold, blitt lovet gull og grønne skoger etc. Derfor er hun kanskje litt tilbakeholden.

Slapp av, dere har bare vært sammen et par mnd.... Nyt det som er, og ikke tenk så mye over det. Hun liker deg sikkert kjempegodt selv om hun ikke sier at hun er glad i deg.

Lykke til! :)

Skrevet

Ett par måneder er alt for kort tid for mange voksne kvinner som har langvarige forhold bak seg, til å kaste seg ut i slike dypefølte ord.

Ville heller satt pris på at du er sammen med noen, som ikke er overfladisk i bruk av slike ord og som verner om følelser..

Ingenting merkelig i det fra mitt synspunkt...er en slik kvinne selv.

Lykke til: )

Skrevet

To mnd er ikke lang tid, så ikke la deg stresse :)

Her kan det være at dere har to forskjellige oppfatninger av hva som legges i ordene "glad i deg". For noen er dette veldig dyptfølende og stikker dypere enn en forelskelse, og for andre andre stikker det ikke så dypt om man sier det til sin kjæreste fra dag en.

Kan være hun trenger litt tid til å slippe deg helt innpå. Vet selv hvor vanskelig det kan være å åpne seg etter å ha mistet noen. Kos dere, nyt tiden sammen. Jeg syns hvertfall dette høres lovende ut.

Gjest gjest TS
Skrevet

Takker igjen for strålende svar!

Er nok enig at jeg har vært litt for "Emo", har hatt ett par dager hvor jeg har tenkt riktig godt over det.

I.o.m. jeg fikk sterke følelser fra starten var jeg nok alt for ivrig etter å "få" henne på mitt nivå. Var nok også urealistisk med tanke på hvor sikre disse følelsene var fra min side...Vel, jeg har konkludert med at vi er heldige som er i starten av noe flott, pokker synes vi er heldige uansett som får ha det så fint sammen som vi jo tross alle manglende ord har det. Ett forhold bygges jo opp med tiden, og en preges bl.a av baggasje en trekker med, og det skal tross alt pleies etter den først "rusen" har gitt seg.

Jeg har skjønt at jeg skal leve litt mere i dag, nyte blikkene hun sender, nyte det at vi begge smiler samtidig, nyte sommerfuglene i maven, gjemme deilige øyeblikk, slik at jeg kan ta dem frem på dager som kanskje ikke er så fine.

Får litt lyst til å takke enhver på forumet her, fantastisk flott mulighet til å "åpne sitt hjerte" over dere som tross alt er ukjente, men som virker å ha samme fokus: lykke, glede, trygghet, åpenhet og ikke minst varm ,god og betingelsesløs kjærlighet.

Skrevet
Takker igjen for strålende svar!

Er nok enig at jeg har vært litt for "Emo", har hatt ett par dager hvor jeg har tenkt riktig godt over det.

I.o.m. jeg fikk sterke følelser fra starten var jeg nok alt for ivrig etter å "få" henne på mitt nivå. Var nok også urealistisk med tanke på hvor sikre disse følelsene var fra min side...Vel, jeg har konkludert med at vi er heldige som er i starten av noe flott, pokker synes vi er heldige uansett som får ha det så fint sammen som vi jo tross alle manglende ord har det. Ett forhold bygges jo opp med tiden, og en preges bl.a av baggasje en trekker med, og det skal tross alt pleies etter den først "rusen" har gitt seg.

Jeg har skjønt at jeg skal leve litt mere i dag, nyte blikkene hun sender, nyte det at vi begge smiler samtidig, nyte sommerfuglene i maven, gjemme deilige øyeblikk, slik at jeg kan ta dem frem på dager som kanskje ikke er så fine.

Får litt lyst til å takke enhver på forumet her, fantastisk flott mulighet til å "åpne sitt hjerte" over dere som tross alt er ukjente, men som virker å ha samme fokus: lykke, glede, trygghet, åpenhet og ikke minst varm ,god og betingelsesløs kjærlighet.

Om du er like falsk som her så skjønner jeg henne godt. Her i denne tråden er alt då ok, men jeg har sett innlegg fra deg i andre tråder der du er bitter.....

Gjest Gjest TS
Skrevet

Viser til siste innlegg #15:

Må nok skuffe vedkommende med at dette er min første tråd her inne, gjest ts Står for gjest trådstarter, så vet du det. Om du kan lese bitterhet fra tråden her, ja da leser du bedre enn jeg skriver :-)

Uansett, lykke og hell til deg og dine :-)

Skrevet

jeg kunne si på en mms at jeg savnet en etter bare noen dager, hehe, høres vilt ut men jeg savnet jo den følelsen han gav meg..

Skrevet
Viser til siste innlegg #15:

Må nok skuffe vedkommende med at dette er min første tråd her inne, gjest ts Står for gjest trådstarter, så vet du det. Om du kan lese bitterhet fra tråden her, ja da leser du bedre enn jeg skriver :-)

Uansett, lykke og hell til deg og dine :-)

Så du har ikke svart i andre diskusjoner?

Gjest Gjest TS
Skrevet
Så du har ikke svart i andre diskusjoner?

Jeg har nok ikke det, men kan ikke love at jeg ikke vil gjøre det i fremtiden, men alldeles ikke med bitterhet. Ser ut til at de fleste her inne trenger alt annet enn bitterhet...men, det har du vel forhåpentligvis skjønt.

Jeg har selv brukt 3 år på å komme dit jeg er idag, jeg har truffet ei riktig nydelig jente og nyter det 1000 ganger mer enn hva jeg plages av at 1 anonym gjest insinuerer at jeg er bitter i andre tråder.

Som jeg sa i forrige svar til deg, her er det atter en gang på godt norsk; take care! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...