Gjest Sjalusia Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Huff.... vet ikke hvor jeg egentlig vil med innlegget. Kanskje en bekreftelse på at jeg er altfor sjalu og ikke har noen grunn til det... men akkurat nå har jeg ingen å prate med om det, og jeg kjenner at det river og sliter innvendig... For litt over et år siden ble jeg sviktet av min eks-forlovede. Levde i min egen lykkeverden og planla bryllup, og oppdaget at han hadde vært utro mot meg i flere måneder, opp mot et år.. Vi hadde også barn sammen. Har etter det vært singel, og trengt det veldig. Har flørtet litt, men trekt meg unna når det har vært forventet for mye av meg. Men for noen måneder siden traff jeg en mann. En herlig mann som har tatt meg med storm, sier og gjør de rette tingene og får meg til å føle meg som en prinsesse. Setter virkelig pris på han, og føler at jeg er på rett vei igjen. Han er betatt han også. Han har sagt at han har jentevenner, og at jeg må godta det, og jeg har aldri før tenkt på det som noe som helst problem. Men nå kjenner jeg at det irriterer meg litt, uten at jeg vet for mye om hva det innebærer, fordi jeg ikke kjenner han og hans omgangskrets så godt enda. I kveld skulle han egentli komme til meg. Men han svarte ikke på min sms en halv time etter at han skulle vært her. To timer senere ringer han og sier at han sovna på sofaen, og beklager dette. Vel det kan skje. Han sier han skal våkne litt også skal han sende en ny melding om en stund. Det gjør han. Vi melder litt fram og tilbake, også får jeg plutselig melding om at han får besøk av ei venninne (ei singel jente som han tidligere har jobbet sammen med, og engang fortalt til meg at hun er så grei, kjekk, pen osv, men at "du er best"! Altså har han sammenlignet og vurdert...?) - Klokka er nå 00:15, og jeg synes det er litt rart at han skal få besøk så seint, det er jo natt, liksom... og vi hadde da en avtale om at han skulle komme hit tidligere på kvelden... Så sitter jeg her da, og vet ikke om dama er dratt fra han, og lager mine egne historier basert på redselen jeg tydeligvis har pga tidligere erfaring... Er jeg oversjalu?? Huff...
Kakee Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Jeg vet ikke hvordan jeg ville reagert jeg, men syns hvertfall det er utrolig dårlig av han å avlyse avtalen med deg bare fordi han fikk ei venninne på besøk..
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Denne mannen er en player. De tegnene har jeg sett mange ganger før.. han sovnet? skulle til deg? klokken ble mange? meldinger om "søte damer men du er best" ? wtf? ikke rart han gjør de rette tingene, han har nemlig gjort det før
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 I min verden tar jeg ikke i mot besøk av gutter jeg anser som tiltrekkende klokken 12 om kvelden,om jeg da ikke er singel. Hadde jeg vært nyforelsket så ville jeg mye heller hatt han tilstedet enn en tiltrekkende venn.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Det som river og sliter i deg innvendig er ditt sanne jeg som skriker ut til deg; "har du ikke lært en dritt av dine egne feil? Les ditt eget innlegg som viser deg at alle svar er allerede gitt av deg selv!
DingDong Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Nei, jeg synes ikke du er for sjalu her. Helt naturlig at du føler deg truet når han først avlyser, for så å få besøk av ei singel dame i de sene nattetimer, da. Dårlig gjort av ham, synes jeg. Vet ikke hvilke forpliktelser dere har ovenfor hverandre, men når du sier at han får deg til å føle seg som ei prinsesse, så betyr jo det at han er "flink med damer", vil jeg tro. Tror mange slike flinkiser er veldig opptatt av å være omsvermet av beundrere også. Prøver ikke å nøre oppunder sjalusien din her da, det gjør vondt å være sjalu, men ikke fokuser så jævlig på menn eller forhold generelt. Det virker som om mange kvinner lever og ånder for forelskelsen sin, og lar det konsumere følelseslivet såvel som alle andre ting. Hvis folk ikke behandler deg bra, så betyr ikke det at en selv er dårlig. Man trenger heller ikke bekreftelser fra hverken menn eller kvinner for å føle seg bra.
Gjest lim Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Trenger ikke være noe. Kom hun på besøk uten forvarsel kan han jo ikke bare kaste henne ut uten å være uhøflig. Hvilken døgnrytme har denne jenta? Jeg selv har en totalt forstyrret døgnrytme og drar helst på besøk til folk - også de av mine mannlige kolleger jeg anser som venner - midt på natta, hvis jeg får lov. Har aldri falt meg inn at det skulle måtte skje noe pga det, jeg elsker min kjære samboer, og det vet alle som kjenner meg. Men i den situasjonen du beskriver ville jeg iallefall ringt deg da han fikk besøk, og avtalt at jeg ville ringe deg opp igjen når jenta var dratt...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Trenger ikke være noe. Kom hun på besøk uten forvarsel kan han jo ikke bare kaste henne ut uten å være uhøflig. Hvilken døgnrytme har denne jenta? Jeg selv har en totalt forstyrret døgnrytme og drar helst på besøk til folk - også de av mine mannlige kolleger jeg anser som venner - midt på natta, hvis jeg får lov. Har aldri falt meg inn at det skulle måtte skje noe pga det, jeg elsker min kjære samboer, og det vet alle som kjenner meg. Men i den situasjonen du beskriver ville jeg iallefall ringt deg da han fikk besøk, og avtalt at jeg ville ringe deg opp igjen når jenta var dratt... Eh? Selvfølgelig kan han kaste ut hun som kom på besøk når han har andre avtaler, og spesielt dersom hun kom uten forvarsel. Det er ikke slik at dersom man har planer om å dra bort, og så kommer noen overraskende på besøk, er man forpliktet til å skuffe/såre den man hadde planer med, for å ikke å forklare til den som kom uten avtale at man allerede har en avtale....... Enhver med litt vett i hodet hadde hatt forståelse for at dersom man dukker opp uanmeldt, kan man risikere at personen har andre planer, og man kan ikke da forvente at de planene skal kanselleres bare fordi du dukket opp. Herrejemini.
Jade Skrevet 4. januar 2009 #9 Skrevet 4. januar 2009 Når han våknet og dere hadde tekstet frem og tilbake; hadde dere da slått fra dere at han skulle komme til deg? Eller var fortsatt planen at han skulle komme til deg så sent? Hvis planen var avlyst, var det fordi du synes det ble for sent? Eller fordi han synes det ble for sent? Hvis du avlyste besøket (f.eks. pga at du ville legge deg), så gjør det vel ikke noe at han finner på noe selv. Men hvis han selv synes det ble for sent, er det jo dumt at det plutselig ikke er for sent når andre kommer på besøk. Hvis planen var at han skulle bort til deg likevel, men ble "stoppet i døren" og dermed avlyste, så skjønner jeg godt at du er irritert. Bør du være sjalu? Vanskelig å vite. Det er vanlig å ha kompiser av motsatt kjønn uten at det "ligger noe i luften". Men det kan jo godt hende at det ligger noe i luften uansett. Det er vel kun han som vet. Har dere avtale om at dere ikke skal ha andre? Ikke alle som tar dette som en selvfølge i startfasen...
Piper Skrevet 4. januar 2009 #10 Skrevet 4. januar 2009 Han prioriterte den andre venninnen fremfor deg, og det er slik ejg ser det. Dermed er hun viktigere for han enn det du er, men det er bare slik jeg ser det. Men jeg hadde ikke satset på en slik mann, for han viser allerede nå at du ikke er førsteprioriteten hans.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #11 Skrevet 4. januar 2009 ikke vær sjalu!! Vi driver vel alle og sammenlikner oss selv og vår kjære mot andre, men som han helt enkelt sa: Du er best! Og da ville jeg heller akseptert at det er det han mener, hvis ikke plager du bare deg selv, og kommer ikke videre i parforholdet. Jeg har selv sovnet på sofaen da jeg hadde avtalt kino kl 20 med min da nye kjæreste. Forfjamset våknet jeg kl 0300, og innså at jeg hadde forsovet meg. Men jeg ble heldigvis ikke beskyldt for noe som helst da jeg klarte å oppdrive kjæresten min som hadde blitt med noen kompiser ut da han så at det ble for sent til kino:) Og hvis du er som meg: er det ikke litt mer lettvint å få besøk når man er trøtt, enn å gjøre det tiltaket det er å gå ut selv? Når man er trøtt ER det enkleste det bestel.
Gjest TS Skrevet 4. januar 2009 #12 Skrevet 4. januar 2009 Hmm... tusen takk for svar - det er noe med det når en er brent fra før, og samtidig er smertelig klar over at sjalusien kan ta overhånd pga dette. Jeg føler selv at denne grensen mellom å være passe/ikke sjalu til å føle sjalusi er noe diffus i forhold til meg selv. Vet ikke lenger hva som er "normalt" og kjenner selv at jeg kan reagere på ting jeg aldri reagerte på før. Er liksom godt å spørre andre da.. Vi hadde en avtale, men når han sovna på sofaen så gjorde vi ingen ny avtale, det lå liksom bare i kortene at han skulle våkne litt mer, og så skulle han melde meg nærmere, noe han gjorde. Jeg sendte en melding og sa at han bare måtte komme uansett, er selv helt på vranga når det gjelder søvn, så legger meg sjelden før kl. 2-3 på natta. Det var da han sendte melding og sa at hun andre skulle komme innom (de bor i samme borettslag), hun var selskapssyk og kjedet seg. Men klokka var jo over 12 da. Nå skal det sies at vi prata på msn da klokka var 2:30 i natt. Da var hun gått, og han sa at han skulle komme i kveld i stedet, at han savna meg, at han heller ville vært sammen med meg osv osv (blidgjøre meg, selv om jeg overhodet ikke ga uttrykk for at jeg var sjalu eller noe). Jeg tror ikke han er en player, han har forpliktelser (barn) og en eks som plager vettet av han når vi er sammen. Jeg har bare en litt dårlig magefølelse når det gjelder akkurat den dama.. Måtte snike på profilen hennes på facebook (var ikke skjult), og i statusen hennes sto det i natt: "er glad for å ta livet som det passer seg", med et hjerte etterpå... Altså etter at hun hadde vært hos han.. Men jeg vet jo ikke om det kan være noe helt annet - Huff... nå analyserer jeg i hjel her...
Jade Skrevet 4. januar 2009 #13 Skrevet 4. januar 2009 (endret) Det hjertet kan være myntet på noen andre. Kanskje en som hun snakket om med typen din, f.eks.? Kanskje hun hadde fått litt mer klarhet i ting etter å ha hørt en annens syn på saken el.l. Eller kanskje hjertet symboliserte at hun var takknemlig for et godt vennskap? Endret 4. januar 2009 av Jade
Gjest TS Skrevet 4. januar 2009 #14 Skrevet 4. januar 2009 Joda, det hjertet kan ha vært mangt. Men nå har han avlyst kveldens treff også. Jeg har barnet hos meg, så derfor er jeg ikke mobil på kveldene når hun er i seng. Han sier han føler seg litt dårlig, varm og fryser under dyna hjemme, så derfor vil han ikke komme... Prøver å se det for meg, og ønsker han selvfølgelig frisk.. men magefølelsen er ikke god, desverre... Mhmm..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå