Gå til innhold

Bli bevist på hva du faktisk putte på kroppen din!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg kom over en side her inne angående dyretesting... Jeg må ærlig innrømme at jeg satt med en diger klump i halsen og med tårevåte øyne når jeg leste listen over de produktene som flommer over på badet mitt som er testet på dyr!! De tester kosmetikk på dyr helt til de dør av skadene!!!

Alt fra rotter til hunder.. Dette er helt hårreisende grusomt!! La oss gå sammen og send denne listen over til alle dere kjenner som faktisk bryr seg om dyr og deres velvære! La dette komme for alle mans ører og støtt opp under at dette skal bli forbudt!!! la mange av disse dyre testerene bli bevist på at vi FAKTISK BRYR OSS!!

Fra og med nå skal jeg bare kjøpe produkter som ikke er testet på dyr. Så listen skal bli lagret!

Håper dere viser deres forkjærlighet mot dyr og sender denne videre til deres venner!

LES den og send denne videre (fant her inne) :

http://amandiss.blogg.no/1222250034_testing_p_dyr.html

hilsen en ivrig aktivist!

(jeg har faktisk sendt hele dett innlegget som mail til alle jeg kjenner på msn listen min. du kan også gjøre det samme.)

Videoannonse
Annonse
Gjest Grafica
Skrevet

Bare husk på at Body Shop er eid av Loreal, som står på slemmelista....

Skrevet

what??? er ikke body shop safe lenger heller??? er alle de produktene i body shop butikken ingen vist å kjøpe lenger da?? trodde jo det med MOT dyretesting var hele konseptet med body shop jeg da...

aff da skulle jeg skrevet dette i alle de mailene jeg har sendt rundt..

all these work for nothing... :tristbla:

Gjest Grafica
Skrevet

Nei, men de bruker ingredienser som er testet på dyr.

Skrevet

Jeg vet det, det er helt grusomt. Jeg ble oppmerksom på dette for en god stund siden og prøver å kjøpe kun produkter som er helt safe, dvs. som verken er testet på dyr eller som har ingredienser i seg som er testet på dyr. Det vanskelige er derimot å kjøpe "safe" husholdningsprodukter som vaskemiddel osv. Er ikke mange alternativer der.

Her er kanskje en enda bedre liste: http://dyretesting.no/forbruker/forbruker.html.

Jeg oppfordrer alle til å gjøre det samme for dette er helt grusomt og unødvendig.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

ÅJ! de husholdningsproduktene er jo minst like mye skadelige og grusomme å ha hjemme.. blant annet Zalo, always og de testes på dyr...

Horribelt!!!!!

så at man fikk kjøpt ecover husholdnings produkter på helsekost, men det må da være husholdningsprodukter i butikkene som er safe også?? alle kan vel ikke være testet på dyr?? noen som vet??

gudsjelov er JOICO serien IKKE testet på dyr!!!

mitt favoritt merke fra frisøren!! :D

ble glad når jeg leste at de var dyrevennlige :D

*stolt over de!*

kms får også en klapp på skulderen :)

Skrevet

er drit skuffa over biotherm!! har hylla full av biotherm produkter..

jeg skal ikke kjøpe mer fra de!!!

jeg sendte til og med mail til biotherm i går om at jeg nå har sluttet å bruke deres produkter, og at jeg har sendt mail til alle jeg kjenner om dette.

og at de skal gjøre det samme..

skrev at dersom de tar til fornuften og slutter å teste på dyr, skal jeg begynne på produktene igjen. men inntill videre, er protest auksjonen i gang fra meg og alle mine venner, som igjen har sendt denne mailen videre.

dyremisshanding støtter vi ikke!!

Skrevet
er drit skuffa over biotherm!! har hylla full av biotherm produkter..

jeg skal ikke kjøpe mer fra de!!!

jeg sendte til og med mail til biotherm i går om at jeg nå har sluttet å bruke deres produkter, og at jeg har sendt mail til alle jeg kjenner om dette.

og at de skal gjøre det samme..

skrev at dersom de tar til fornuften og slutter å teste på dyr, skal jeg begynne på produktene igjen. men inntill videre, er protest auksjonen i gang fra meg og alle mine venner, som igjen har sendt denne mailen videre.

dyremisshanding støtter vi ikke!!

Hm..får håpe til gud at du aldri noensinne trenger medisiner og tenk om du må ta noen for å holde deg i livet??Hva gjør du da..Dere er jo hysteriske har aldri sett på maken,tenk på alt som blir brukt overhode er jo testet på en eller anna måte og dere har husene deres full av det,sånn er livet.

Skrevet

^ Mhm... og folk kriger, dreper og voldtar. Men sånn er jo livet eller hur?

Herlighet for en idiotisk kommentar.

Skrevet
Hm..får håpe til gud at du aldri noensinne trenger medisiner og tenk om du må ta noen for å holde deg i livet??Hva gjør du da..Dere er jo hysteriske har aldri sett på maken,tenk på alt som blir brukt overhode er jo testet på en eller anna måte og dere har husene deres full av det,sånn er livet.

er du helt tett??? jeg vil ikke kalde det hysterisk når man faktisk tenker på om disse produsentene er kyniske dyremisshandlere. da ønsker man å styre unna slike produkter!

det er faktisk vi som bryr oss nok til å se at dyr har like stor verdi som oss og ønsker å gjøre noe med det. omså det gjelder kosmetikk eller husholdningsprodukter. jo fler som boikotter dette jo mer blir produsentene tvunget til å gjøre noe med det!

selvom du driter lang marsj i dette, og bruke disse produktene med god samvittighet sier det bare at du er kynisk og overfladisk.

Skrevet
er du helt tett??? jeg vil ikke kalde det hysterisk når man faktisk tenker på om disse produsentene er kyniske dyremisshandlere. da ønsker man å styre unna slike produkter!

det er faktisk vi som bryr oss nok til å se at dyr har like stor verdi som oss og ønsker å gjøre noe med det. omså det gjelder kosmetikk eller husholdningsprodukter. jo fler som boikotter dette jo mer blir produsentene tvunget til å gjøre noe med det!

selvom du driter lang marsj i dette, og bruke disse produktene med god samvittighet sier det bare at du er kynisk og overfladisk.

He he skulle likt å tatt en tur innom å se om du har kasta ALT som er test på dyr..Du har nok skapene fulle enda tenker jeg og tenk på alt du har som er testa på dyr som ikke du vet enda..Du har jo litt å gjøre fremmover bare med å finne det ut tenker jeg.Og jeg er ikke kynisk overhode,realitet jenta mi ;-))

Skrevet

Bra noen engasjerer seg og får oss til å våkne.

Jeg har dessverre produkter som står på rød lista. Neste gang jeg må ut å handle skal jeg ikke kjøpe noe som står på rød lista nei.

Til min store glede står declore på den grønne lista så den hudpleieserien kommer jeg til å fortsette med.

Er det noen som har satt seg veldig inn i dette å kan komme med tips til "grønne" produkter på:

mascara

tannkrem

oppvaskmidler

vaskemidler

kall meg gjerne hysterisk, men kan jeg unngå å kjøpe dyretestede produkter så gjør jeg det...

Skrevet
ÅJ! de husholdningsproduktene er jo minst like mye skadelige og grusomme å ha hjemme.. blant annet Zalo, always og de testes på dyr...

Horribelt!!!!!

så at man fikk kjøpt ecover husholdnings produkter på helsekost, men det må da være husholdningsprodukter i butikkene som er safe også?? alle kan vel ikke være testet på dyr?? noen som vet??

gudsjelov er JOICO serien IKKE testet på dyr!!!

mitt favoritt merke fra frisøren!! :D

ble glad når jeg leste at de var dyrevennlige :D

*stolt over de!*

kms får også en klapp på skulderen :)

Jeg kjenner ikke til noen iverfall. Grønnsåpe er i utgangspunktet ok, men så har du selskapene da. De styrer på.

Skrevet
mascara: Lavera, og dr hauschka

tannkrem: Kingfisher, og Weleda

oppvaskmidler: Ecover og muligens sonett

vaskemidler: Ecover og muligens sonett (Ender ofte opp med shampo eller flytende såpe jeg har kjøpt men som jeg ikke liker godt nok ;))

Skrevet

He he skulle likt å tatt en tur innom å se om du har kasta ALT som er test på dyr..Du har nok skapene fulle enda tenker jeg og tenk på alt du har som er testa på dyr som ikke du vet enda..Du har jo litt å gjøre fremmover bare med å finne det ut tenker jeg.Og jeg er ikke kynisk overhode,realitet jenta mi ;-))

Hvorfor gidder du å svare i denne tråden i det hele tatt, når du ikke har noe konstruktivt å komme med? Det dreier seg dessuten ikke om å kaste produkter man allerede har kjøpt (det rammer ikke produsentene, gjør det vel? Ikke er det særlig miljøvennlig heller) - poenget er at det er fullt overkommelig å heretter velge produkter som ikke testes på dyr.

Vil anbefale Lush.

Skrevet (endret)

Ecover selges i større dagligvareforretninger som Ultra, ihvertfall her i Oslo. Så dersom du har en sånn en i nærheten kan du sjekke der! :) Eller du kan bestille Ecover, Sonett og Natracare fra Kinsarvik.

(Men når det gjelder bind anbefaler jeg tøybind og/eller mooncup/divacup e.l.)

Endret av itla
Skrevet

Jøss, for en arrogant dame du er. Om du prøver å lette på din dårlige samvittghet ved å fortelle andre at de ikke gjør ting riktig burde du muligens gå i deg selv og vurdere hva du driver med....

Skrevet

Jeg er kjempeglad for at det er andre her som er så opplyste om dette. Jeg har liksom ikke tenkt så langt at det finne serstatninger for de vanlige oppvaskmidlene og alt sånt.

Men fra nå av skal jeg bli flittig innkjøper fra de sidene dere linker til!! Det koster jo en del mer enn det en får i butikken, men det er jo ingenting å tape på det :)

Gjest Tigress
Skrevet

På den dyretesting.no-sida står The Body Shop på den grøne lista. Det vil jo seie at om ein kjøper greier frå TBS så er ikkje noko av det testa på dyr. Rett nok kjem ein del av pengane til drittselskapet L'Oreal, men det viktigaste må vel likevel vere at ein veit at det produktet ein har kjøpt ikkje er laga av noko som har blitt testa på dyr? Dessutan vil auka interesse for TBS-produkt som ikkje er testa på dyr vise L'Oreal at det er lite attraktivt å teste på dyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...