Gå til innhold

Engelsk

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen voksne som aldri har lært Engelsk eller føler de er veldig dårlig til det?

Prøver og lese, men problemet er at jeg klarer ikke å huske det jeg lærer meg.

På Tv lærer jeg stadig nytt, men det virker som om det bare renner fort ut av hodet mitt.

Uaktuelt å gå på kurs, om du er fristet til å anbefale det.

Hvordan lære det best og få det til å sitte.?

Jeg vet det er mange som er voksne og dårlig på Engelsk. Ungdommer blir jo overasket om du sier du ikke kan. Flaut og si det i det er det også blitt.

En har jo stadig bruk for det, men det blir ungått i andres påhør. Syns jo selv en kan så lite at en står fast.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor meldte seg på engelsk-kurs i regi av Friundervisningen.

Nå til høsten starter Friundervisningen nye kurs - sjekk kurskatalogen deres - eller kontakt dem nå.

Er da ikke flaut å ikke kunne inglish vet du........

Lykke til :wink:

Skrevet

Hva med å skaffe deg en engelskspråklig brevvenn? Så får du brukt engelsken i en mer naturlig sammenheng enn å sitte å pugge. Pluss at det er koselig å bli kjent med mennesker fra et fremmed land.

Er mange steder på nett du kan finne brevvenner på. Jeg kan anbefale http://www.interpals.net/

Lykke til!

Skrevet

Finnes mange bra engelsk kurs

Ellers hjelper det masse å lese engelske bøker..

Du kan jo f.esk kjøpe deg en pocket bok på engelsk,

av en bok du allerede har lest på norsk ?

Men det er jo slik at for å lære å snakke engelsk,

så må du snakke engelsk..

For å lære å skrive, så må du skrive mye..

(derfor god ide med brevvenn)

Du får lånt lydbånd på biblioteket også med

kurs...

Skrevet

Jo kurs er lurt.

Jeg var lærer for et friundervisningskurs over to semester og der var det voksne som ikke kunne engelsk. Helt fra ikke kunne noe som helst til kunne bittelitt.

Ei av damene jeg hadde der dro på ferie til USA rett etterpå og kunne fortelle at det hadde gått helt flott (traff henne på gata senere) :ler:

Det er altså ikke for sent (omtalte dame var ca 55)

Suz :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Du virker som en person som ikke klarer å lære selv (som meg :oops: ), så da tror jeg et kurs med lærer og andre studenter faktisk det som skal til får at du får konsentrert deg om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...