Gjest gjest-imponert Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Har akkurat sett reprisen av Norsk militærtattoo, og er bare helt imponert over HMKG-musikk og drillkompani. Makan til presisjon. Bare så stilig å se på. Får nesten lyst til å bynne å spille i korps igjenn, men er jo mange år siden sist. Ble bare så imponert. Flere som digger slikt? (Vet, er litt snål akkurat på det punktet )
Rosalie Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Er alltid i Spektrum og ser det live. Hele familien min er gal etter sånn. Programmet var desverre rævva dårlig i år.
Gjest TS Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Skulle ønske jeg bodde i nærheten av Oslo så jeg kunne ha fått det med meg live. Men en gang skal jeg være i oslo på rett tidspunkt så jeg kan dra
Gjest Bygdøy Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Jeg synes det pleier å være bra show i Oslo Spektrum når det er Military Tatoo. De norske som er med og bidrar med musikalske innslag er HMKG (dyktige amatører) og FSMK (dyktige profesjonelle). Vi pleier å forhåndsbestille billetter selv om vi bor i byen.
Gjest mann 37 Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Godt å høre jenter. Var selv i HMKG under førstegangstjenesten. Utrolig hvor samstente man kan bli etter bare 4-5 mnd.
cilja Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Åå, jeg elsker sånt. Var drillpike i mange år som barn, og har problemer med å høre på en marsj uten å ville marsjere. Litt nerdy, men men...
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 De pleier å starte eller avslutte med Valdresmarsjen, verdens mest kjente elelr spilte marsj...
Rosalie Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Åå, jeg elsker sånt. Var drillpike i mange år som barn, og har problemer med å høre på en marsj uten å ville marsjere. Litt nerdy, men men... Jaja, korpsnerder er de kuleste. Sier hun som fortsatt spiller i korps.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #9 Skrevet 4. januar 2009 Korpsmusikk er stilig så lenge det er flinke som spiller. En korpsbesetning kan jo spille Beethoven, Bach, storband, jazz, opera, pop, whatever. Military Tatoo viser mest frem det militære asåektet, og ikke det musikalske.
Gjest - eks gardist Skrevet 4. januar 2009 #10 Skrevet 4. januar 2009 Hei! Jeg har vært der selv og var jente, (litt stolt av det ) og synes fortsatt det er utrolig morsomt å se på tatooer, og når de viser seg frem ellers offentlig Også synes jeg det og er veldig morsomt å høre andre kommentere at det er flott for det er utrolig mye småpirking og detaljer som ligger bak alt sammen:) Kjempegøy at korps fortsatt engasjerer folk og at ikke alle synes det er nerd
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #11 Skrevet 4. januar 2009 Kjempegøy at korps fortsatt engasjerer folk og at ikke alle synes det er nerd Eh, nei, hvorfor skulle det være nerd? En annen ting: jeg synes det er merkelig at HMKG tillater kvinner i troppen. Det ser merkelig ut med jenter der, dette burde ha vært forbeholdt menn!
Cata Skrevet 4. januar 2009 #12 Skrevet 4. januar 2009 Ja, jeg synes det er morsomt å se. Blir også imponert over den gode koreografien. Så ikke den norske Tattooen, men et av mine beste minner er fra da jeg så Tattoo'en i Edinburgh live. (Var tilfeldigvis i byen da den ble holdt og klarte å få billett.) Men så får jeg litt ekstra kick av sekkepipemusikk også da....
Rosalie Skrevet 4. januar 2009 #13 Skrevet 4. januar 2009 Sekkepipemusikk er kult. I følge min bror er ikke sekkepipemusikk fullt så kult etter at det har duret i bakgrunnen i to uker i strekk. Jepp, han er tidligere gardist.
Cata Skrevet 4. januar 2009 #14 Skrevet 4. januar 2009 Sekkepipemusikk er kult. I følge min bror er ikke sekkepipemusikk fullt så kult etter at det har duret i bakgrunnen i to uker i strekk. Jepp, han er tidligere gardist. Alt med måte ja, men i Tattoo settingen - en gang i året- er det flott. *mistenker at jeg sporer bittelitt av her*
Perhaps Skrevet 4. januar 2009 #15 Skrevet 4. januar 2009 Sekkepipemusikk er kult. Det er det faktisk.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #16 Skrevet 6. september 2009 ser det er lenge siden dette evnet er tatt opp, men jeg lurer på om noen vet ca pris for dette showet??
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #17 Skrevet 7. september 2009 Hvor og når bestiller man til Oslo Spektrum?
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #18 Skrevet 7. september 2009 http://www.billettservice.no/html/artist.h...ILIT%C6R+TATTOO http://www.normiltattoo.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå