Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å kjøpe ny tv, men aner ikke hva jeg skal velge. Har vært innom to Elkjøp og på Lefdal i dag, og fått tips både fra div. selgere, kjærsten og tre kompiser som kom innom med råd. MEN det er ikke enkelt! Den skal ikke være for dyr, maks 8000 kr. da jeg ikke vil bruke all verdens av penger på tv. For meg er det viktig at den fungerer bra, er enkel og at jeg kan ha den endel år. Falt for en 50 tommer plasma tv, HD ready fra Samsong til litt under 8000 kr. på Elkjøp og en 40 tommer LCD tv, full HD fra SONY til litt under 7000 kr. også på Elkjøp. Hva bør jeg velge? Hører så mye fram og tilbake hva som er best av Plasma og LCD, og trenger jeg full HD? Noen andre tips til tv i denne prisklassen, eller har erfaring med disse tv'ene? Jeg blir bare mer og mer forvirra jo flere tv'er jeg ser på...

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har planer om å kjøpe ny tv,

a) Full HD skal du ha, når NRK somler seg til å kjøpe nye kameraer etc om noen år, vil alt gå i det.

b) Plasma er best har du penger til det, hovedsaklig fordi den kan se på fra sida!

F.eks: dere kan sitte i en stor halvsirkel rundt TV n og aller vil se like bra, på en LCD vil kun den rett foran se noenlunde bra.

c) Rundt ti tusen er vel et minimum, du skal jo ha den i minst ti år,

d) Samsung sine full hd tv er greie nok, jeg liker best Pioneer, men de er alt for dyre nå.

Skal jeg driste meg til å anbefale TV til deg:

Samsung 46" LCD-TV m/MPEG4

type LE46A866

(finns også i 40")

En diger TV som forsvinner i stua, den er tynn som et flatbrød!

MEN, hovedpunktet med disse noe dyrere TVene -- de kjører Digital tV fra Riks-TV UTEN ekstra boks (innebygd i tv), det blir en mindre boks, og mindre kabler å holde styr på!

Skrevet

Når du spør om råd vedr tv kjøp, er det nok store forskjeller når det gjelder svar, avhengig om svaret kommer fra en mann eller en kvinne.

Du må vurdere ditt behov utfra hvor mye du ser på tv, trenger du utgang til spillemaskiner, data... ser du mye sport?

Plasma er definitivt ikke noe å anbefale alle og enhver. Overflaten på plasma skjermen er av glass, noe som gir mye gjenskinn. MYE gjenskinn. Med LCD slipper du dette gjenskinnet, og jeg tror også at de fleste LCD skjermer har en synsvinkel på over 170. Det betyr at en kan sees på fra siden.

46" skjerm vil dominere mye rommet, og personlig ville jeg aldri hatt dette i en stue. TV en vil ikke forsvinne i stuan selv om den er tynn. Rammen vises veldig godt .... Dermimot kjekt med et stort tv hvis du har et eget tv rom.

Full HD ville jeg hatt, funskjon som bilde i bilde, bildefrekvens på 80 eller 100. Sideutgang til spill, data. Integrerte høytalere.

Skrevet
a) Full HD skal du ha, når NRK somler seg til å kjøpe nye kameraer etc om noen år, vil alt gå i det.

b) Plasma er best har du penger til det, hovedsaklig fordi den kan se på fra sida!

F.eks: dere kan sitte i en stor halvsirkel rundt TV n og aller vil se like bra, på en LCD vil kun den rett foran se noenlunde bra.

c) Rundt ti tusen er vel et minimum, du skal jo ha den i minst ti år,

d) Samsung sine full hd tv er greie nok, jeg liker best Pioneer, men de er alt for dyre nå.

Skal jeg driste meg til å anbefale TV til deg:

Samsung 46" LCD-TV m/MPEG4

type LE46A866

(finns også i 40")

En diger TV som forsvinner i stua, den er tynn som et flatbrød!

MEN, hovedpunktet med disse noe dyrere TVene -- de kjører Digital tV fra Riks-TV UTEN ekstra boks (innebygd i tv), det blir en mindre boks, og mindre kabler å holde styr på!

Heia,må jo bare kommentere at det er 170 Grader synsvinkel på Samsung sin LCD tv så det du skriver blir jo ikke helt riktig.Og jeg ville heller hatt LCD enn Plasma så smaken er som baken ;-))

Skrevet

Riks-TV kommer da aldri til å sende Full HD? De har jo alt for lite kapasitet og komprimerer alt for mye allerede i dag, før de i det hele tatt har begynt å sende HD.

Skrevet

Heia,den er helt super den, tror ikke du kommer til å angre ;-))

Gjest gjester
Skrevet

Tror du blir veldig fornøyd!

Det mange glemmer i sin higen på "stor, stor, stor" er at avstand fra sitteplass til TV faktisk betyr ganske mye! Har vært hjemme hos noen som har 50' og når man sitter klin i skjermen, er det vondt å se på.

Samme eiere tenderer også å kjøre alt på hele skjermen, fordi de ikke liker de grå stripene på siden. Men er det bedre at bildet blir helt forvrengt? Jeg klarer ikke å se standard 4:3 på hele skjermen...

Skrevet
Tror du blir veldig fornøyd!

Det mange glemmer i sin higen på "stor, stor, stor" er at avstand fra sitteplass til TV faktisk betyr ganske mye! Har vært hjemme hos noen som har 50' og når man sitter klin i skjermen, er det vondt å se på.

Samme eiere tenderer også å kjøre alt på hele skjermen, fordi de ikke liker de grå stripene på siden. Men er det bedre at bildet blir helt forvrengt? Jeg klarer ikke å se standard 4:3 på hele skjermen...

Ikke hør på snevit, han eller hun vet ikke hva han/hun snakker om. Om det er full hd, eller hd-ready har ikke en dritt å si på kvaliteten. Det er ikke hvorvidt det er full-hd eller hd-ready som avgjør kvaliteten, men panelet, bildeteknologi, sortnivå, responstid osv.

For å se forskjell på en full-hd og en hd-ready så må skjermen være stor, godt over 50 tommer, noen sier til og med rundt 60-70, og man må dessuten sitte VELDIG NÆRME. Nei, gå for det budsjettet tillater, men finner man en grei full-hd til den prisen, som er mulig så for all del gå den, men det er bare tull å kjøpe full-hd fordi "hd-ready" er dårligere, det er ikke sant. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...