Gå til innhold

Hudpleierutiner?

Ciara

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nysgjerrig, og lurer på hva slags hudpleierutiner dere har. Er det rens, ansiktsvann og krem hver morgen og kveld? Og hvor ofte bruker dere peeling, masker etc? Evt hvor ofte går dere til hudpleier?

Ciara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rens av huden morgen og kveld, fjerning av sminke hver kveld. Om kvelden bruker jeg er medicated clearing gel fra dermalogica som jeg sover meg, og morgenen en booster på kviser og en god fuktighetskrem oppå.

Ansiktsmaske en til to ganger i uka (peeling og maske).

Hudpleier ca hver 6.uke (spørs på lommeboka, prioriterer hjemmeprodukter før behandling). Har problemhud, og har brukt tusenvis av kroner på behandling og produkter, har nå funnet en ganske god serie(dermalogica) og ser resultater litt etter litt. Får nå lønn for strevet alle kvledene jeg har vært sååååå trøtt og vurdert å droppe rensingen, men likevel gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maranna

Bruker vanlig ansiktsvask hver eller annenhver dag, og peeling et par ganger i måneden. + fjerner sminkerester med kaldt vann hver kveld. Syns huden min bare ser fetere og fetere ut desto mer jeg prøver å forhindre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg renser huden morgen og kveld. Er et must. Også jeg bruker nå Dermalogica. Er fornøyd med det.

Maske og peeling bruker jeg ikke så ofte. Kanskje én gang i måneden. Og hudpleier går jeg ekstremt sjelden til. Men det er så absolutt en luksus jeg planlegger å ta meg råd til litt oftere etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Nå for tiden bruker jeg bare ultramild vaskegelè i dusjen av og til (til ansiktet, såpefri) om morgenen.

Og så fjerner jeg alltid sminke om kvelden, men bruker kun sminke som kan vaskes bort med vann.

Jeg brukte Nivea Visage All Day Aqua (fuktighetskrem) en periode, men så begynte huden min å støte ut fuktigheten i kremen, så det rant vann av hele ansiktet mitt etter noen minutter.

Nå er jeg på leting etter noe nytt, som ikke tømmer kontoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver morgen og kveld:

Peelingvask med Loreals synergi peelingvask

Clinique 3 step - såpevask - lotionrens - og fuktighetskrem

Om natten bruker jeg antiblemish solution cream på de mest "kviseutsatte" områdene ( t-sonen, nesen og haken) og moisteize on call rundt øynene og kinnene.

Funker veldig bra for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Rens morgen og kveld med Dermalogica produkter, øyenkrem hver kveld og peeling/maske hver uke. Får utført dyprens hos hudpleier hver 6/7 uke ved min faste salong her i Oslo.

Har veldig lys fin hud med ørsmå porer og har så godt som ingen hudproblemer men rens og pleie er viktig uansett hudtype.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Etter MYE eksperimentering har jeg fastslått at for min hud stemmer det med at "less is more":

Morgen og kveld rens med Dermalogica

Pleie med Dermalogica

Estee Lauder Advanced Night Repair Eye som øyenkrem (en super kremgele)

Hver kveld peeling med Dermalogica Daily Microfoliant

Ca en gang pr uke maske, som oftest fuktighetsmaske

Jeg tilhører de få som ikke KLARER at noen herjer med huden min, så etter et par forsøk, har jeg gitt opp å gå til hudpleier :ooos:

Men jeg er heldig, og huden min er ren, fin og finporet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Bruker hudpleieprodukter fra Lancôme morgen og kveld. Rensemelk, ansiktsvann og hudkrem. Det funker fint det! Bruker produkter som passer fint til hudtypen min, og som ikke slakter lommeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milah

Renser huden godt hver morgen og kveld! Fuktighetskrem er et must!

Peeling og maske tar jeg en gang i uka.. gjerne søndag.. Det er min "pleie meg selv"- dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos hudpleier for litt mindre enn en uke siden, for første gang.

Fikk anbefalt en serie fra Matis, for fet og uren hud, og synes den er herlig. Har rensegel, pure lotion, serum om kvelden, og en lett gelekrem dag og natt. Skal tilbake om 6 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden, så mange svar! :)

Selv gjør jeg som de fleste her, rens og fuktighetskrem hver morgen og kveld og peeling/maske en gang i uka. Jeg har dessverre altfor sjelden råd til å gå til hudpleier. Jeg bruker forresten en fantastisk hudpleieserie, merket er Kerstin Florian. Noen som har hørt om dette? Dette er den eneste serien jeg har prøvd som har klart å få huden min renere uten å tørke den ut samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Renser huden hver kveld. Akkurat nå bruker jeg opp Clarins produktene mine (kommer til å kjøpe Dermalogica neste gang).

Er jeg veldig trøtt bruker jeg "two in one" (Clarins) som er super lett å bruke. øye krem: Estee Lauder Advanced night repair. Om morgenen bruker jeg Clarins vaskekrem mens jeg dusjer. Ansiktskrem:Clarins for sensibel hud. Har for tiden ingen nattkrem, (brukt opp) kommer til å kjøpe Dermaloica nattkrem neste gang jeg er hos hudpleier. (går til hudpleier hver 6. uke).

Tar maske innimellom. (Fukt eller beroligende). Peeler innimellom (alt fra clarins).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madden

Renser hud hver kveld, bruker renseserie fra Decleor. Om morgenen skyller jeg bare ansiktet, fukter med rensevann og påfører dagkrem. Hver kveld påfører jeg en nattkrem, øyenkrem og iblant også olje (fra decleor).

I tillegg bruker jeg maske en gang i uken...prøver ihvertfall å gjøre det. Hudpleier oppsøker jeg bare når jeg har behov/råd. Etterhvert vil jeg prøve å få gjort det mer regelmessig, men det får komme senere! Det viktigste er uansett egenpleien! har du ikke selv omsorg for huden din i det daglige hjelper det lite med dyre salongbehandlinger...

vil JEG tro!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...