monja Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Hvordan er det med kontaktlinser i håndbagasjen når man skal ut å fly? De ligger jo i væske....
Mixelite Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Hvordan er det med kontaktlinser i håndbagasjen når man skal ut å fly? De ligger jo i væske.... Legg dem i posen beregnet for væsker. Hvis ikke risikerer du å måtte la dem kontrollere hele vesken din med de forsinkelser det innebærer for deg og andre.
nanya Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Hvis det er engangslinser du snakker om er det jo null problem, er vel bare et par ml væske i dem. En flaske linsevæske til månedslinser må du derimot ta i innsjekket bagasje, evt. fylle på småflasker.
monja Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2009 Det er endagslinser ja. Da legger jeg dem bare i den blanke posen.
Puserjenta Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Hvis det er engangslinser du snakker om er det jo null problem, er vel bare et par ml væske i dem. En flaske linsevæske til månedslinser må du derimot ta i innsjekket bagasje, evt. fylle på småflasker. Det er faktisk feil. På avinor sine sider er linsevæske en type medisin. Jeg hadde med meg en stor flaske på reise til Thailand. Bare la flasken for seg selv i den blåe boksen ved sikkerhetskontrollen. Mannen bak spakene sjekket flasken nøye både i maskin og leste på flaska, men spurte meg ikke noe spm, og ble godkjent.
nanya Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Det er faktisk feil. På avinor sine sider er linsevæske en type medisin. Jeg hadde med meg en stor flaske på reise til Thailand. Bare la flasken for seg selv i den blåe boksen ved sikkerhetskontrollen. Mannen bak spakene sjekket flasken nøye både i maskin og leste på flaska, men spurte meg ikke noe spm, og ble godkjent. Så bra! Men egentlig veldig rart, du kunne jo puttet hva som helst på den flaska. Vil jo ikke tro at han kan se flytende sprengstoff ved å gjennomlyse den?
Puserjenta Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Så bra! Men egentlig veldig rart, du kunne jo puttet hva som helst på den flaska. Vil jo ikke tro at han kan se flytende sprengstoff ved å gjennomlyse den? De kan vel be deg om å teste væsken. Jeg kunne ha sprutet litt linsevæske i øyet mitt, jeg tror ikke jeg hadde gjort det med sprengstoff Men strengt tatt kunne jeg vært terrorist, ingen som vet uansett hvordan man ser ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå