lille katt Skrevet 3. januar 2009 #1 Del Skrevet 3. januar 2009 Noen som har noen å anbefale? Har masse gamle strekklaken av uviss størrelse, disse begynner å bli godt slitt... Har IKEA-seng på 160 cm, og har også kjøpt formsydd laken på IKEA som passer til madrassen. Men det er ikke så "tight" og stramt som de gode, gamle strekklaknene - det ser alltid litt slafsete og slakt ut. Liker at lakenet sitter godt og ser stramt og glatt ut - noen som har gode erfaringer her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 3. januar 2009 #2 Del Skrevet 3. januar 2009 Hva slags stoff ønsker du? Vi har jerseylaken med strikk fra Turiform. De holder lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 3. januar 2009 Bomull - noe som kan vaskes og tørketromles og som holder en stund. De fra Turiform - mener du at de holder lenge, som at de ser stramme ut i årevis, eller at de ser stramme ut lenge når man først har lagt dem på (om du skjønner spørsmålet)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 3. januar 2009 #4 Del Skrevet 3. januar 2009 Bomull - noe som kan vaskes og tørketromles og som holder en stund. De fra Turiform - mener du at de holder lenge, som at de ser stramme ut i årevis, eller at de ser stramme ut lenge når man først har lagt dem på (om du skjønner spørsmålet)? Jeg vasker og tørketromler mine, og de holder veldig lenge. Og da mener jeg at de varer lenge/i mange år. De holder seg også stramme på madrassen lenge, når jeg først har lagt dem på. Jeg har imidlertid ikke rammemadrass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 3. januar 2009 Glemte kanskje å si at vi ikke har rammemadrass, men vanlig springfjærmadrass. Kanskje derfor det formsydde fra IKEA passer dårlig, fordi det er beregnet på rammemadrasser? Uansett takk for tips. Turiform er jo litt kostbart da, noen som har noen billigtips også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 3. januar 2009 #6 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg kjøpte noe på Jysk til å ha på hytta, som ser helt greit ut. Jeg har ikke forsøkt det ennå, og jeg husker heller ikke hvilket merke det var. (Kronenborg, eller noe sånt.) Det er lettere å få jerseylaken til å sitte stramt enn vanlig bomull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #7 Del Skrevet 3. januar 2009 Ikea har laken i mange forskjellig kvaliteter og prisklasser. Jeg kjøpte et av de dyrere der, men fremdeles relativt rimelig, og er godt fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #8 Del Skrevet 4. januar 2009 Dette lurer jeg også litt på.. Hvilke laken har best kvalitet? Jeg synes at mange laken (frotte) blir stygge (nupper, får hull, mister farge og fasong) etter bare noen få vask. Jeg vasker sengetøyet annenhver uke og på 60-90 grader og tar det alltid i tørketrommel. Er det JEG som sliter ut sengetøyet? Merker jo forsåvidt at enkelte dynetrekk også blir stygge. Hmmm.. Jeg er desverre ikke helt komfortabel med lavere temperatur på vasken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinkybride Skrevet 4. januar 2009 #9 Del Skrevet 4. januar 2009 jerseylaken (stretch) fra KID er jo helt greie. Alle mine er er slike har 3-4 som jeg bytter på til sengen vår. Sitter godt på våre madrasser og nupper ikke eller mister fargen i vask og tørketrommel. Prisen er jo også veldig rimelig. Sørg for å få riktig størrelse bare. De finnes i ok farger også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå