Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Vil ha hele omsorgen på papiret, men kan plutselig snu fordi han får jobb oppdrag andre steder i landet. Han nekter meg å flytte, styrer hele livet mitt, banner til meg og svarer ikke på tlf henvendelser. Jeg skal være parat når han ringer, jeg kan hverken planlegge jobb eller fri tid. Kan ikke ha det slik lenger, hva kan jeg gjøre? ( han er to forskjellige personer )
Pjukset Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Vil ha hele omsorgen på papiret, men kan plutselig snu fordi han får jobb oppdrag andre steder i landet. Han nekter meg å flytte, styrer hele livet mitt, banner til meg og svarer ikke på tlf henvendelser. Jeg skal være parat når han ringer, jeg kan hverken planlegge jobb eller fri tid. Kan ikke ha det slik lenger, hva kan jeg gjøre? ( han er to forskjellige personer ) Hvor gammel er du? Selvsagt skal han ikke ha full omsorg for barnet. Du er oppført som mor, han som far. Hvis du ønsker å flytte så har du lov til det. Han kan ikke styre livet ditt med mindre du lar han styre livet ditt.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Hvor gammel er du? Selvsagt skal han ikke ha full omsorg for barnet. Du er oppført som mor, han som far. Hvis du ønsker å flytte så har du lov til det. Han kan ikke styre livet ditt med mindre du lar han styre livet ditt. Vel, er det så enkelt? Nå er det heller sparsomt med opplysninger her, men det er da vel ingen selvfølgelig at moren skal flytte langt unna far, med barnet?
Pjukset Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Vel, er det så enkelt? Nå er det heller sparsomt med opplysninger her, men det er da vel ingen selvfølgelig at moren skal flytte langt unna far, med barnet? Selvsagt er det så enkelt. Han kan ikke kreve full foreldrerett, med mindre moren ikke er skikket. Dette må isåfall besluttes i retten. Nei det er ingen selvfølge at moren skal flytte langt unna barnefaren, jeg sier at det er ingen lov som sier at hun ikke har lov til å gjøre det. Det er så lite opplysninger at det er vanskelig å gi råd. Jeg aner ikke hvor gammel TS er, om de er samboere, gift, etc.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Vel, er det så enkelt? Nå er det heller sparsomt med opplysninger her, men det er da vel ingen selvfølgelig at moren skal flytte langt unna far, med barnet? skal bare flytte hjem til foreldrene mine, er bare 1 minutt unna..den mannen har terrorisert meg siden jeg fikk barn med ham, ikke vet jeg hvorfor, orker ikke mer..han vil at jeg skal ha det vondt rett og slett, jeg vet at han følger opp og er skikkelig med barnet, det er jeg som får ungjelde, når ingen ser ham slenger han dritt til meg, jeg er aldri bra nok.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 skal bare flytte hjem til foreldrene mine, er bare 1 minutt unna..den mannen har terrorisert meg siden jeg fikk barn med ham, ikke vet jeg hvorfor, orker ikke mer..han vil at jeg skal ha det vondt rett og slett, jeg vet at han følger opp og er skikkelig med barnet, det er jeg som får ungjelde, når ingen ser ham slenger han dritt til meg, jeg er aldri bra nok. jeg er skikket til å være mor, men barnet er under utredning og har større respekt for sin far enn meg, var enige om at han skulle ha foreldre ansvaret men plutselig så skriker han til meg og sier at han ikke klarer det alene pga av jobb ( jeg har klart det alene til nå, barnet er 9 ) dette styrer hele livet mitt, kan ikke fortsette slik
Pjukset Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 skal bare flytte hjem til foreldrene mine, er bare 1 minutt unna..den mannen har terrorisert meg siden jeg fikk barn med ham, ikke vet jeg hvorfor, orker ikke mer..han vil at jeg skal ha det vondt rett og slett, jeg vet at han følger opp og er skikkelig med barnet, det er jeg som får ungjelde, når ingen ser ham slenger han dritt til meg, jeg er aldri bra nok. Da foreslår jeg at du flytter hjem til foreldrene dine, også får barnefaren delt omsorg slik som er vanlig. Hvis han er så forferdelig mot deg som du beskriver, så holder du deg unna han. Han kan fint være far til deres barn selv om dere to ikke har noe forhold. Han kan som sagt ikke styre livet ditt med mindre du lar han gjøre det.
Pjukset Skrevet 3. januar 2009 #8 Skrevet 3. januar 2009 jeg er skikket til å være mor, men barnet er under utredning og har større respekt for sin far enn meg, var enige om at han skulle ha foreldre ansvaret men plutselig så skriker han til meg og sier at han ikke klarer det alene pga av jobb ( jeg har klart det alene til nå, barnet er 9 ) dette styrer hele livet mitt, kan ikke fortsette slik Hvor gammel er du egentlig? Jeg forstår egentlig ikke hva som er hovedproblemet her, er det hvem som skal ha foreldreretten, eller er det at han kontrollerer livet ditt, behandler deg dårlig? HVA er det som styrer livet ditt?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #9 Skrevet 3. januar 2009 Da foreslår jeg at du flytter hjem til foreldrene dine, også får barnefaren delt omsorg slik som er vanlig. Hvis han er så forferdelig mot deg som du beskriver, så holder du deg unna han. Han kan fint være far til deres barn selv om dere to ikke har noe forhold. Han kan som sagt ikke styre livet ditt med mindre du lar han gjøre det. han gjør jo det når han bestemmer alt og benytter all ledig tid til å slenge dritt til meg, blir jo skadet over all dritten jeg får i meg
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #10 Skrevet 3. januar 2009 Hvor gammel er du egentlig? Jeg forstår egentlig ikke hva som er hovedproblemet her, er det hvem som skal ha foreldreretten, eller er det at han kontrollerer livet ditt, behandler deg dårlig? HVA er det som styrer livet ditt? Du har en nedlatende tone, han skal ha foreldre retten men jeg skal likevel stå på vent og ta i mot barnet når det passer han..dvs at jeg ikke kan ha en jobb feks
Pjukset Skrevet 3. januar 2009 #11 Skrevet 3. januar 2009 han gjør jo det når han bestemmer alt og benytter all ledig tid til å slenge dritt til meg, blir jo skadet over all dritten jeg får i meg så hvorfor lar du han bestemme alt? Du vet at DU bestemmer over DEG?
Pjukset Skrevet 3. januar 2009 #12 Skrevet 3. januar 2009 Du har en nedlatende tone, han skal ha foreldre retten men jeg skal likevel stå på vent og ta i mot barnet når det passer han..dvs at jeg ikke kan ha en jobb feks Nedlatende tone? Det har blitt spurt 3 ganger om alderen din, og du vil ikke fortelle oss det. Jeg får problemer med å ta innleggene seriøst utfra måten de blir fremstillt på.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #13 Skrevet 3. januar 2009 Nedlatende tone? Det har blitt spurt 3 ganger om alderen din, og du vil ikke fortelle oss det. Jeg får problemer med å ta innleggene seriøst utfra måten de blir fremstillt på. Javel. Gå vekk da, du har ikke nok livserfaring til og forstå dette uansett.
Piper Skrevet 3. januar 2009 #14 Skrevet 3. januar 2009 jeg er skikket til å være mor, men barnet er under utredning og har større respekt for sin far enn meg, var enige om at han skulle ha foreldre ansvaret men plutselig så skriker han til meg og sier at han ikke klarer det alene pga av jobb ( jeg har klart det alene til nå, barnet er 9 ) dette styrer hele livet mitt, kan ikke fortsette slik Kan dere ikke dele på ansvaret? Eller må det være slik at enten har du hele ansvaret, eller så har han hele? Vil tro at et barn som er under utredning, behøver støtte og godt samarbeid fra begge foreldrene sine. Bestm dere for hvem barnet skal bo fast hos, og så prøver dere å gjøre det som er best for barnet. Han kan ikke nekte deg å flytte
Piper Skrevet 3. januar 2009 #15 Skrevet 3. januar 2009 Nedlatende tone? Det har blitt spurt 3 ganger om alderen din, og du vil ikke fortelle oss det. Jeg får problemer med å ta innleggene seriøst utfra måten de blir fremstillt på. Hvorfor må hun fortelle deg og andre her inne hvor gammel hun er? Er det virkelig blitt opplsysingsplikt her inne, der man må svare om noen spør om noe? Jeg trodde virkelig man valgte det selv, men så feil kan jeg ta. Det spiller ingen rolle hvor gammel hun er, og du har faktisk ingen som helst rett til å få vite noe som helst, utenom det hun ønsker at du skal få vite. Så får du være så forbanna nysgjerrig du bare vil.
Pjukset Skrevet 3. januar 2009 #16 Skrevet 3. januar 2009 Hvorfor må hun fortelle deg og andre her inne hvor gammel hun er? Er det virkelig blitt opplsysingsplikt her inne, der man må svare om noen spør om noe? Jeg trodde virkelig man valgte det selv, men så feil kan jeg ta. Det spiller ingen rolle hvor gammel hun er, og du har faktisk ingen som helst rett til å få vite noe som helst, utenom det hun ønsker at du skal få vite. Så får du være så forbanna nysgjerrig du bare vil. Hun var veldig sparsommelig i innlegget sitt, og for min del så ville det faktisk spillt en rolle om hun var 17 eller 45 år utfra innholdet i rådene jeg ville gitt. Beklager så mye for at jeg forsøkte å hjelpe.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #17 Skrevet 3. januar 2009 Hvorfor må hun fortelle deg og andre her inne hvor gammel hun er? Er det virkelig blitt opplsysingsplikt her inne, der man må svare om noen spør om noe? Jeg trodde virkelig man valgte det selv, men så feil kan jeg ta. Det spiller ingen rolle hvor gammel hun er, og du har faktisk ingen som helst rett til å få vite noe som helst, utenom det hun ønsker at du skal få vite. Så får du være så forbanna nysgjerrig du bare vil. Takk Piper.
Piper Skrevet 3. januar 2009 #18 Skrevet 3. januar 2009 Hun var veldig sparsommelig i innlegget sitt, og for min del så ville det faktisk spillt en rolle om hun var 17 eller 45 år utfra innholdet i rådene jeg ville gitt. Beklager så mye for at jeg forsøkte å hjelpe. Du kan spørre mer om situasjonen, men du kan gi samme råd enten hun er 17 eller 45. Eller kan du forklare meg hvorfor du vil gi en på 17 ett annet råd enn du ville gitt en på 45?
Pjukset Skrevet 3. januar 2009 #19 Skrevet 3. januar 2009 Du kan spørre mer om situasjonen, men du kan gi samme råd enten hun er 17 eller 45. Eller kan du forklare meg hvorfor du vil gi en på 17 ett annet råd enn du ville gitt en på 45? Jeg svarte egentlig konkret på det hun spurte om i sitt første innlegg, gjorde jeg ikke? En 17 åring har stort sett ikke samme livserfaring og forståelse som en 45 åring. Jeg sier ikke at jeg ville gitt totalt forskjellige råd, men at jeg ville vinklet/ordlagt meg annerledes i forhold til alder. Etter jeg skrev siste innlegg kom det frem at barnet var 9 år, så da kunne trukket en konklusjon om en viss minimumsalder. Men på det tidspunktet var jeg allerede blitt "halshogd" og bedt om å forlate diskusjonen, så da skal ts få slippe å få mine råd
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #20 Skrevet 3. januar 2009 Jeg er 32 år og dritt lei av at denne mannen styrer livet mitt. Jeg kommer til å flytte hjem en periode uansett, få orden på økonomi og ro over livet. Han er bare sint fordi han da ikke kan kontrollere livet mitt lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå