Gå til innhold

Gå / sykle til jobben

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Heidi
Skrevet

Etter perioder med ulik saltrening jeg bare har blitt lei av, og planlagte joggeturer jeg aldri klarte å følge opp har jeg endelig funnet en aktivitet jeg klarer å gjennomføre. Nemlig å gå eller sykle frem og tilbake til jobb hver dag. Har jobbet i et halvt år etter endt studenttilværelse nå, og gått ned ni kilo:-) Er fremdeles langt unna idealvekten, men dette er iallfall en start.

Det er sikkert ikke alle det klaffer for, med tid og avstand - men for de som kan er det kanskje verdt et forsøk? Mitt forsett for det nye året er iallfall å fortsette med dette, og gradvis bygge opp kondisjonen. Målet er å kunne gå en litt lengre fjelltur når sommeren kommer.

Ønsker iallefall alle her inne som vil gå ned i vekt lykke til i det nye året:-)

Skrevet

Jepp! Jeg har ikke tålmodighet eller ork til å reise kollektivt i rushen, så jeg går til jobb. Bor og jobber i byen, så gåavstand blir aldri mer enn en times tid, da :)

Skrevet

Jeg har flyttet mye rundt omkring de siste årene, men har alltid hatt som kriterium at jeg skal kunne gå eller sykle til universitetet. Jeg føler meg fryktelig daff om jeg ikke får den daglige turen, selv om jeg også trener jevnt. Det er som man får litt gratis mosjon uten å tenke over det.

Nå som jeg har fått meg jobb hvor jeg blir avhengig av bil, frykter jeg at jeg vil bli rastløs, og at jeg må løse det med å gå turer om kveldene, selv om det er uvant for meg å gå tur i byen bare for å gå tur. Om jeg hadde kunnet reise kollektivt, ville jeg definitivt gjort det, og da gått av noen stopp før jeg trengte.

Skrevet

Ja, i november inngikk jeg avtale med meg selv om at jeg skulle begynne å gå til jobb minst 2 dager i uka. Det tar ca. 50 minutter hver vei så litt gratis trim blir det. Merker det faktisk på formen allerede. Og nå begynner det å bli såpass rutine at jeg heller går enn tar bilen uansett. Eneste dagene jeg tar bil er hvis jeg skal gjøre noe ganske kjapt etter arbeidstid, eller hvis jeg skal reise bort direkte etter jobb.

Skrevet

Ja, orker ikke kjøre i kø eller ta buss, så jeg går. Tar meg ca en time, men synes det er koselig. Fin måte å våkne på og fin måte å stresse ned etter en hektisk arbeidsdag.

Gjest Løve66
Skrevet

Jeg også går eller sykler til jobb, men er ikke mer enn 15-20 min. gange hver vei så ikke så lange biten.

Skrevet

Jeg går til skolen. Det tar en time hver vei.. merker det veldig fort på formen, tar jo to timer om dagen og det er jo veldig bra. Syns bare det er stress med bil. Kø, finne parkering. Og nå om vinteren er det jo i tillegg å skrape is, måke snø(har ikke garasje) og gidder ikke betale for buss når det er gratis å gå! Tar en tur innom elixa på veien til eller fra og får en styrketime også et par ganger i uka. Kjøpt en deilig varm jakke jeg skal bruke nå, og gode sko! Knall!:) Anbefales! Har blitt mindre stresset etter at jeg begynte med dette. En time er jo litt mye, men det er en investering i god helse:)

Skrevet

Nope.. Har 40 minutters kjøring til jobb så det er dessverre uaktuelt..

Gjest Tigress
Skrevet

Eg har sykla av og til, men det tek halvannan time kvar veg, så det er ikkje noko eg gidd kvar dag, då må eg opp altfor tidleg, og det orkar eg ikkje. Normalt brukar eg ein snau halvtime i bil (på motorveg), så det er eit stykkje.

Gjest Ansjoni
Skrevet

Bortsett fra nå hvor det er så mørkt både før- og etter arbeidstid, så går jeg til jobb. Tar ca 40 minutter hver vei. Begynner nok å gå igjen rundt midten av februar tenker jeg.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Jeg sykler til og fra hver dag i den lyse årstid. Etter at de begynte med store ombygginger av veinettet her har de rasert kollektivtilbudet så nå er det ganske stor avstand å gå fra busstopp til jobb. Men i mørket og kulden tør jeg ikke sykle så jeg teller ned til mars.

Det tar 20 minutter å sykle en vei, den samme strekningen med buss (inkl. gåtid til/fra busstopp) tar nærmere 50 minutter.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Jeg gikk mye før, men nå må jeg gjennom en undervannstunnel for å komme meg til skolen, så da er gåtur ganske uaktuelt. Men jeg også merker det fort på kroppen når jeg ikke får gått like mye, så jeg gleder meg til sommeren når jeg har tid til å gå lengre turer igjen :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...