Gå til innhold

Dykkekurs i Egypt

Eføy

Anbefalte innlegg

Vi skal på bryllupsreise til Egypt, i byen El Gouna. Vi har funnet en del ting vi skal oppleve mens vi er der, men min kjære ønsker gjerne å ta dykkekurs der nede, og få oppleve Egypt under vann. Er det noen av dere som vet hvor mye prisen ligger på?

Noen steder dere anbefaler å ta kurset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal på bryllupsreise til Egypt, i byen El Gouna. Vi har funnet en del ting vi skal oppleve mens vi er der, men min kjære ønsker gjerne å ta dykkekurs der nede, og få oppleve Egypt under vann. Er det noen av dere som vet hvor mye prisen ligger på?

Noen steder dere anbefaler å ta kurset?

Hei!

Det koster rundt to til tre tusen kroner.

Skal ikke du ta dykkekurs også? Det anbefaler jeg, for det er knallgøy!

Padi open water tar vanligvis ca. 4 dager, så det kan bli kjedelig for deg mens han er på kurs. Regner med at dere vil være sammen på bryllupsreisen. :yvonne:

Samboeren min dykker, og da vi var på ferie før hadde han ofte noen dager der han dykket mens jeg satt på stranda og kjeda meg alene. Men nå dykker vi begge og feriene er ufattelig mye bedre!

Ellers kan det være greit å forberede seg litt før kurset. Gå inn på youtube, søk på skills. Da får dere opp noen filmer som viser hva dere må lære å gjøre under vann. (Ta av og på maske osv.) Jeg var en dritnærvøs pyse før kurset, men alt gikk kjempefint, anbefaler det!

Det er også lurt å spørre hvor mange som tar kurset. Det blir fort veldig travelt når det er opptil åtte deltagere på en intruktør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:)

Jeg driver og funderer på om jeg også skal ta kurset, men jeg har ikke helt bestemt meg. Største grunnen er rett og slett at jeg er stor og diger, og det blir pinlig bare det å skulle ta på seg en dykkerdrakt og sånt.. :sjenert: , i tillegg til at jeg er usikker på hvordan jeg fikser det å være under vann på den måten.

Samtidig så ser jeg for meg at det vil være utrolig fascinerende og dykke, og som du sier så vil det jo være mye hyggeligere å kunne gjøre det sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:)

Jeg driver og funderer på om jeg også skal ta kurset, men jeg har ikke helt bestemt meg. Største grunnen er rett og slett at jeg er stor og diger, og det blir pinlig bare det å skulle ta på seg en dykkerdrakt og sånt.. :sjenert: , i tillegg til at jeg er usikker på hvordan jeg fikser det å være under vann på den måten.

Samtidig så ser jeg for meg at det vil være utrolig fascinerende og dykke, og som du sier så vil det jo være mye hyggeligere å kunne gjøre det sammen:)

Du MÅ ta kurset! Det er en helt annen verden der nede, og det blir best om dere opplever denne SAMMEN!

Og de har drakter i alle størreslser, også store. Var selv bekymret for dette før vi reiste ned på kurs, men det var ikke noe problem :)

(Draktene har en viss holdineffekt også,hurra!)

Å være under vann er litt rart til å begynne med, men du blir fort vant til det. Pust jevnt og rolig og nyt alt det rare du ser rundt deg.

Får en herlig frihetsfølelse når jeg dykker! Bare svever avsted!

(Enda et tips: Dere kan kjøpe kursbok i norge så kan dere lese all teorien på norsk. Eksamen kan dere ta på norsk de fleste steder selv om undervisning oftest er på engelsk. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har vi sjekket det ut litt på nett. Det befinner seg et dykkesenter med masse kurs på det hotellet vi skal bo på. Nettsiden der virker veldig seriøs og ordentlig i hvertfall. Men de var dyre! Over 4000 kr pr pers for Padi Open Water.

Jeg blir i hvertfall mer og mer fristet til å prøve ut dette, så vi får vel se om ikke jeg og tar kurset :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dyrt!

Se her for eksempel: http://www.colona.com/education_elgouna.html

De tar ca 3150kr for kurset iflg prislista.

Samboeren dykket med colona, men det var i i Hurghada. Han var fornøyd i alle fall.

Det kan nok lønne seg å søke litt rundt. Dykkesenter på hotell er ofte litt dyrere en de som ligger for seg selv. Det er nok mange å velge mellom.

Og selvfølgelig skal du ta kurset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...