Gå til innhold

Tre-prikk tattoo?

Anbefalte innlegg

Gjest EvaBritt
Skrevet

Hei alle som måtte lese..

Kjæresten til min søster har flere tatooer, men det er en jeg lurer litt på:

Tre prikker plassert som i en trekant på håndbaken mellom tommel og pekefinger. Noen som vet hva dette betyr.. Er bare nysgjerrig av meg, og den som ikke spør får heller ikke svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tro, håp og kjærlighet er det ikke?

Eller fyll, fest og faenskap.. alt ettersom.

Endret av Miley
Skrevet

Jeg sporte en en gang, og fikk tro, håp og kjærlighet som svar, men han sa det på en sånn måte at jeg ikke helt trodde på han. Men meget mulig han snakka sant lell :)

Skrevet

I sør-amerika og USA betyr tatoveringen "mi vida loca", eller "my crazy life". Tradisjonelt sett var det en fengselstatovering, men det behøver ikke bety det nå lenger :)

Skrevet

Jeg har hørt at de som seilte ute før hadde sånne. Altså sjømenn.

Skrevet

Jeg husker mamma pleide å lage tre sånne prikker mellom tommelen og pekefingeren til meg og lillesøstra mi (med kulepenn da). Hun sa det betydde tro, håp og kjærlighet :)

Skrevet
I sør-amerika og USA betyr tatoveringen "mi vida loca", eller "my crazy life". Tradisjonelt sett var det en fengselstatovering, men det behøver ikke bety det nå lenger :)

Dte er det som var opprinnelsen, og jeg vil si at det betyr det ennå.

Det er det jeg tenker når jeg ser denne tattoveringen.

Skrevet

SITER(trultetrulte @ 04.01.2009 (10:21) )

I sør-amerika og USA betyr tatoveringen "mi vida loca", eller "my crazy life". Tradisjonelt sett var det en fengselstatovering, men det behøver ikke bety det nå lenger

Dte er det som var opprinnelsen, og jeg vil si at det betyr det ennå.

Det er det jeg tenker når jeg ser denne tattoveringen.

Men er det da ment som "en tid jeg har lagt bak meg" eller hva menes med det egentlig? Er vel ikke nødvendigvis noe man skryter av? Eller har jeg missforstått (som vanlig??) :gjeiper:

Skrevet

Min oldefar hadde sånn tatovering. I følge han betydde det tro, håp og kjærlighet, og denne tatoveringen var visst veldig vanlig for sjømenn å ha.

Skrevet
Men er det da ment som "en tid jeg har lagt bak meg" eller hva menes med det egentlig? Er vel ikke nødvendigvis noe man skryter av? Eller har jeg missforstått (som vanlig??) :gjeiper:

Det betyr nok forskjellig fra person til person. Mange gjengmedlemmer (særlig de fra sør-amerika) i USA har dette som symbol på at de er stolte av livet sitt. Sikkert noen som har det som symbol på tiden de har lagt bak seg også :)

Skrevet
Min oldefar hadde sånn tatovering. I følge han betydde det tro, håp og kjærlighet, og denne tatoveringen var visst veldig vanlig for sjømenn å ha.

Bestefaren min var også sjømann og hadde en sånn tatovering :)

Gjest *Ulla*
Skrevet

Dette har jeg faktisk gått rundt og lurt på lenge, har sett mange menn som har det. Jeg trodde kanskje det hadde med noe kriminelt å gjøre :fnise: lenge leve uvitenheten!

• 1 måned senere...
Gjest unknown writer
Skrevet

det er helt riktig at triangelet står for my crazy life. dette er bare hovedbetegnelsen.

de som spør vil nok som oftest få vite at det står for tro, håp og kjærlighet derfor har mange "adoptert" dette. Tro, håp og kjærlighet har tegnet anker, kors og hjerte.

trianglet derimot kommer an på hvilken vei det er rettet. vanligste trianglet med tre prikker rettet ut mellom tommel og pekefinger står for et drap...

har en person tre prikker under øyet vil det symbolisere at du er vitne til en av dine egne bli likvidert bak murene

Gjest bærer av både triangel og dråpe
Skrevet

A tattoo of three dots in a triangle, usually found between the thumb and forefinger, or the bottom corners of the eyes, stands for "mi vida loca" ("my crazy life"), or the three major connections of El Salvador, Guatemala, and Honduras. Along with the pachuco cross, it is a popular "generic" tattoo among Latino teenagers, and may or may not be direct connection to gangs. The tattoo has also been adopted by Vietnamese teenagers, along with the similar interpretation of "tôi không cần gì cả" ("viva la vida loca"). A tattoo of three dots is said to indicate that the wearer has killed someone, a teardrop or three dots indicate a friend of theirs was killed in prison. It is worn by the eye.

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg har 3 prikk tattovering og min betyr Mi Vida Loca eller My Crazy Life

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...