Crawling Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Noen som har gode tips på aktiviteter sammen med en 2 åring? Lyst til å finne på nye spennende ting med dattera mi men er helt tom for ideer.. Blir mye duplo bygging, tegning osv om dagen.
sandra82 Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 hama perler, plastelina er en stor slager her i heimen.. og baking!
tingeling Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 "vaske opp" er kjempe pop her. Dvs gutten står på en krakk ved oppvaskbenken og styrer med vann, øser osv. Fint tidsfordriv når jeg lager middag.
lille katt Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Vaske opp er kjempepop her også, men det blir aaaltfor mye søl for mamma . Blir så gretten av å tørke opp vann fra parketten på kjøkkenet.... skulle ønske jeg hadde fliser. Men jeg har klart å få prinsessen til å "bade" i stedet, det vil si at hun tar med seg koppestellet (i plast) og en liten plastbalje inn på badet, og så sitter hun i nærheten av dusjen og "vasker opp" i stedet . Hun storkoser seg med den leken og holder på kjempelenge.
Leanne Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 min snart toåring er veldig glad i få delta i husarbeidet han.. Vi har et stort kjøleskap og har satt ufarlige ting nederst (ting som ikke knuser..) Han synes det er stas å hente smør, melk osv når jeg lager mat.. Han er også med å rører i grytene, dekke på bordet, koste, støvsuge, putte klær i vaskemaskinen og er med når de henges opp Ellers er han glad i å male, spille spill, puslespill, kjøre med biler, brio tog bane, danse, kle seg ut...
amyrlinn Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 har en sønn på tre år nå, men ting vi gjorde enår han var to driver vi fortsatt på med:) han liker å hjelpe meg med husarbeid, vaske opp = sutle med vann, bake, røre i grytene, støvsuge, riste dyner osv. dro også på turer og matet endene, lekeplassen var alltid en stooor hit:) ellers maler vi, fingermaling, tegner, perler, daser, synger, leser bøker, bader, er å handler. han tar oppi tingene vi ska ha, han "velger" litt, betaler damen i kassen og hjelper og ta oppi posene han liker også veldig godt å bli tatt bilde av. poserer som bare det. har ett kamera nr to som jeg ikke er noe særlig redd for og det liker han å ta bilder med. ganske morsomt å se på de i etterkant:) han liker også å se i album fra da han var liten. spennende! sikker masse mer også som jeg ikke kommer på i farten
Susan Sto Helit Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Bake, og andre ting han kan hjelpe til med på kjøkkenet er mye stas for min to-åring. Ellers liker han puslespill, togbane og byggeklosser. Tegning og "kreativ mosaikk" (Sånne pinner med "sopphoder" som stikkes ned i små hull på en plastplate.) Og så har han en "dukke" som han kler av og på, mater, og skifter bleier på. Vi leser om Ludde, og Emma og Thomas. Har små samtaler om ting vi har gjort eller lest. Og så spiller vi musikk og danser til. Ellers er det jo ute-aktivitetene. Ake, leke på lekeplassen, gå tur i skogen, samle kongler, kjøre tog/T-bane/buss. Er alltids noe å holde på med. Og skulle det bli for mye styr, så far han se litt på noe han liker på TV.
Donpedro Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Oj, her var det mange aktive folk! Vår likerå leke med Little people, litt Dublo, lese bøker (særlig Grossmann sine), høre på radio, hjelpe til med husarbeid (matlaging, vaske opp, vaske tøy, henge opp tøy, støvsuge), bygge klosser og tegne. Han har ikke veldig språk og heller ikke voldsom konsentrasjon akkurat, så jeg syens det kan være ganske krevende å stadig skulle finne på nye ting. Tegne kan feks være gøy i ca 2 minutter (når han selv har kommet og spurt om å få tegne).
Honey Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 Tror jeg må ut å kjøpe litt plastelina-leire og finger-maling snart. Litt redd for de perlene pga baby i huset. Så en kjempefin bok på Norli jeg tenkte å kjøpe, som handler om aktiviteter med barn. Der var det illustrert og forklart fint om hvordan man bruker ulike teknikker i f.eks. maling osv. Jeg gleder meg til våren når jeg kan ta med barna ut i skogen igjen jeg. Akkurat nå er det så kaldt for den minste, så vi kommer oss ikke ut på dagtid. Her i gården er det en stor slager å gå tur i byen, på biblioteket hvor vi både leser og pusler puslespill, baking, danse/høre på musikk ,lese bøker, klosser, leke kjøkken osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå