Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest familiepappa
Skrevet

I tillegg til at jeg har en kone, er jeg pappa til en baby og en jente på fire år. Fantastisk herlige jenter alle sammen. Jeg føler jeg har svært god kontakt med alle jentene mine, men nå konkurrer alle om min oppmerksomhet samtidig. Jeg klarte dette til en viss grad når jeg bare hadde en datter, men nå har babyen min på syv måneder startet å rope på meg også. Jeg elsker å være sammen med familien min, men for meg som mann, er det svært vannskelig å hurtig omstille seg fra å prate med en baby, til å prate med en barnehage jente, til så å prate med en kone. Jeg klarer best å kommunisere med en om gangen. Jeg tar gjerne i mot tips fra andre som har erfaring med "en-til-en" kommunikasjon til mange på en gang.

Takk til alle som tar seg bryet med å svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
men for meg som mann, er det svært vannskelig å hurtig omstille seg fra å prate med en baby, til å prate med en barnehage jente, til så å prate med en kone.

:skratte:

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg har tre gutter, en på fem, en på syv og en på ni, en mann og to hannbikkjer i hus. Erfaringen min er at de stort sett bør snakkes til på samme måte. Enkle setninger og forståelig språk. Dog er jeg noe hardere i stemmen dersom jeg snakker til bikkjene.

Mulig jenter er litt mer avanserte, men dette er altså alt jeg kan bidra med. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...