Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #21 Del Skrevet 4. januar 2009 Ok, hva med småbarnsfedre? Bring it on... De er som regel langt mindre hysteriske enn småbarnsmødre, har ingen problemer med de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perhaps Skrevet 4. januar 2009 #22 Del Skrevet 4. januar 2009 Småbarnsmødre skal være glad for at de har barn. Tenk på alle de single, bitre og misunnelige kvinnene på 30-40 som ennå ikke har fått barn, de er misunnelige på dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 4. januar 2009 #23 Del Skrevet 4. januar 2009 Folk slutter nok å rakke ned på småbarnsmødre den dagen dere: -Slutter å forvente at alle skal passe seg for barnevognen deres fordi dere tror at hele verden skal vike for det dyrbare barnet deres. -Begynner å prate om andre ting enn kun smokk, bleiemerker, farge på avføring, barnesykdommer og barnehage. Noe dere har en tendens til å prate om i enhver sosial situasjon. -Innser at verden dreier seg om mer enn deg om barnet ditt. Det skjer faktisk krig og katastrofer, politikk osv rundt omkring i verden som mange av dere har en tendens til å være uvitende om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest amu Skrevet 4. januar 2009 #24 Del Skrevet 4. januar 2009 Hva i all verden har det med saken å gjøre?? Har småbarnsmødre det for lett, mener du? Vet du at småbarnsmødre (enslige) er den fattigste gruppen i Norge? BAK sosialklienter? Kan vi ha en diskusjon om småbarnsfedre snart? Mener å ha hørt at det er aleneboende som er den fattigste gruppen i Norge. Men, uansett. Mange av mine venninner som er småbarnsmødre, irriterte seg også over andre småbarnsmødre før de selv fikk barn. Hvis jeg sier til dem at deres barn ikke er det viktigste i mitt liv, kan de faktisk ta seg i det og le litt over at de selv sitter der og legger ut om antall timer barnet har sovet den siste uka osv, og at de peiler de fleste samtaler over på barnet og det å være mor. Selv om det kan være irriterende med småbarnsmødre, vet jeg at jeg blir slik selv. Hvis jeg får barn vil jo det være det største i mitt liv, og så klart noe jeg vil prate om og dele med alle jeg kjenner. Og da vil jeg kanskje ta det personlig når andre som ikke er mødre skal kommentere meg som mor. De småbarnsfedrene jeg kjenner får ros for det meste de gjør, som det blir sett på som en selvfølge at mor ellers gjør. Hvis de henter barna i barnehage eller er hjemme med sykt barn fremstår de nærmest som helter. Rydder de hjemme på eget initativ, vanker det nærmest premie. Merkelig det der. Det er nå en gang slik at uansett om man er mor, student, sosialklient etc. blir gruppens fellestrekk omtalt, og ikke individene i hver gruppe, som så klart ikke er like på alle vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 4. januar 2009 #25 Del Skrevet 4. januar 2009 Folk slutter nok å rakke ned på småbarnsmødre den dagen dere: -Innser at verden dreier seg om mer enn deg om barnet ditt. Det skjer faktisk krig og katastrofer, politikk osv rundt omkring i verden som mange av dere har en tendens til å være uvitende om. Husker jeg leste at en som hadde blitt mor, sa: Jeg har blitt leiav meg selv, og det er rart og godt å bry seg om andre enn meg selv. -På en måte synes jeg det er bra. Og rett- man oppdrar faktisk barn inn i samfunnet og vil oppdra dem etter det beste. Er ikke det et ganske stort og nyttig ansvar, mener du? -På en annen måte, er det litt sant. Mange familier med barn bryr seg ikke om verden til en viss grad.. Men på en måte er det såpass store forskjeller, samtidig som det er akkurat like store forskjeller på ennesker uten barn/familie. Derfor kan man ikke gå rundt å si dette i løse luften"!! Statistikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla-mor Skrevet 4. januar 2009 #26 Del Skrevet 4. januar 2009 Mener å ha hørt at det er aleneboende som er den fattigste gruppen i Norge. De småbarnsfedrene jeg kjenner får ros for det meste de gjør, som det blir sett på som en selvfølge at mor ellers gjør. Hvis de henter barna i barnehage eller er hjemme med sykt barn fremstår de nærmest som helter. Rydder de hjemme på eget initativ, vanker det nærmest premie. Merkelig det der. Enslige, og særlig enslige forsørgere og unge som flyttet hjemmefra i tidlig alder, er blant gruppene som topper fattigdomsstatistikken. (Leste jeg nettopp på forskning.no). My point excactly... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. januar 2009 #27 Del Skrevet 4. januar 2009 Vi single barnløse er jo egoistiske, ..dessuten er det rimelig at det er vi som tar på oss overtid etc. da barneforeldre selfølgelig må gå tidlig da de har barn som må hentes som jeg hater nettopp dette! Hater å bli den som sitter igjen på jobb fordi en eller annen alenemor bare må nå barnehagen. Eller at jeg er der hver morgen tidsnok, mens alenemoren kommer en halvtime senere fordi ungen var "så vanskelig" denne dagen.. Vi som ikke har barn har jo selvsagt bare oss selv og takke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #28 Del Skrevet 4. januar 2009 som jeg hater nettopp dette! Hater å bli den som sitter igjen på jobb fordi en eller annen alenemor bare må nå barnehagen. Eller at jeg er der hver morgen tidsnok, mens alenemoren kommer en halvtime senere fordi ungen var "så vanskelig" denne dagen.. Vi som ikke har barn har jo selvsagt bare oss selv og takke. Ja, på en måte. Jeg er ikke mor, men den dagen jeg søren meg blir det- kommer familien/barnet mitt før jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. januar 2009 #29 Del Skrevet 4. januar 2009 Ja, på en måte. Jeg er ikke mor, men den dagen jeg søren meg blir det- kommer familien/barnet mitt før jobben. Det er vel ingen som stiller jobben før sitt private liv. Alle vil gjerne gå hjem når dagen er over. men hvorfor skal ALLTID alenemødrene få gå først. Hver gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #30 Del Skrevet 4. januar 2009 Det er vel ingen som stiller jobben før sitt private liv. Alle vil gjerne gå hjem når dagen er over. men hvorfor skal ALLTID alenemødrene få gå først. Hver gang! Fordi det er meget stor forskjell på alenemoren som har et barn ventende i barnehagen og en barnløs kvinne. Barnet er helt avhengig av at en forelder kommer og plukker det opp. Er det så fryktelig vanskelig å forstå? Og er det så urettferdig? Jøss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #31 Del Skrevet 4. januar 2009 Det er vel ingen som stiller jobben før sitt private liv. Alle vil gjerne gå hjem når dagen er over. men hvorfor skal ALLTID alenemødrene få gå først. Hver gang! Og by the way: Du kommer deg nok tidligere inn døra hjemme uansett enn alenemoren som må innom barnehagen for å hente barn. Det er ikke alltid gjort i en fei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #32 Del Skrevet 4. januar 2009 Folk slutter nok å rakke ned på småbarnsmødre den dagen dere: -Slutter å forvente at alle skal passe seg for barnevognen deres fordi dere tror at hele verden skal vike for det dyrbare barnet deres. -Begynner å prate om andre ting enn kun smokk, bleiemerker, farge på avføring, barnesykdommer og barnehage. Noe dere har en tendens til å prate om i enhver sosial situasjon. -Innser at verden dreier seg om mer enn deg om barnet ditt. Det skjer faktisk krig og katastrofer, politikk osv rundt omkring i verden som mange av dere har en tendens til å være uvitende om. Jeg flytter meg for folk med barnevogner, handlevogner, trillebår osv. Ikke fordi lasten er den mest dyrebare i verden, men fordi det er vanskelig for dem å komme seg frem ellers. Jeg kan også finne på å reise meg på bussen for eldre, eller noen jeg ser er dårlig til beins. Har i tillegg hjulpet mange småbarnsforeldre med vogna ut og inn av buss, opp og ned trapper osv. Ser på det som normal høflighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 4. januar 2009 #33 Del Skrevet 4. januar 2009 Fordi det er meget stor forskjell på alenemoren som har et barn ventende i barnehagen og en barnløs kvinne. Barnet er helt avhengig av at en forelder kommer og plukker det opp. Er det så fryktelig vanskelig å forstå? Og er det så urettferdig? Jøss. Man kan ha nok av forpliktelser uten egne barn. Å forvente at dine barn skal være en belastning for andre, det er frekt som fy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #34 Del Skrevet 4. januar 2009 Man kan ha nok av forpliktelser uten egne barn. Å forvente at dine barn skal være en belastning for andre, det er frekt som fy. Da får du forklare hva du må rekke, slik at alenemoren kan bli sittende igjen. Om du ikke har noe å si får du bite i det sure eplet og la dem med ansvar for barn gå foran deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla-mor Skrevet 4. januar 2009 #35 Del Skrevet 4. januar 2009 Det er vel ingen som stiller jobben før sitt private liv. Alle vil gjerne gå hjem når dagen er over. men hvorfor skal ALLTID alenemødrene få gå først. Hver gang! De aller fleste av oss opplever å være småbarnsforeldre en gang livet. Eller mer. Da er det andre som må sitte igjen på kontoret, fordi du må til barnehagen. Sånt går på tur. Og hvis du ikke får barn, vel... Det er da likevel viktig at noen får det, og bringer verden videre. Det er faktisk en vanvittig stor og viktig jobb. Jeg har aldri opplevd (på noen av jobbene jeg har hatt) at alenemødre har vært en gruppe mennesker som ofte gikk før meg. Men det er ofte et par av de barnløse kommer for sent i helgene, fordi de har vært ute på byen hele natten. Og vettu, det er helt greit... For vi vet at vi alle kommer opp i situasjoner iblandt hvor vi er avhengige av solidaritet. Takk gud for at jeg jobber et sted hvor folk har fått utdelt et funksjonelt hjerte, og en kapabel hjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 4. januar 2009 #36 Del Skrevet 4. januar 2009 Man kan ha nok av forpliktelser uten egne barn. Å forvente at dine barn skal være en belastning for andre, det er frekt som fy. Det stemmer. Dessuten så har man jo noe man kaller barnevakt. Det blir også urettferdig hvis de med barn skal ha førsterett på fri til jul/påske osv. Arbeidstakere burde behandles likt uavhengig av barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2009 #37 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg opplever ikke at småbarnsmødre blir rakket mer ned på enn andre. Jeg er singel. Og man får da virkelig passet sitt påskrevet da også, skal jeg si deg! - egoistisk, tenker bare på seg selv - fyll og fest hver eneste helg - tilfeldig sex så ofte sjansen byr seg Jeg kan fortelle at jeg er avholdsmenneske, aldri har hatt en ons i hele mitt liv (faktisk har jeg ikke hatt sex i det hele tatt de siste tre årene...), og jeg er aldri på fest (det nærmeste jeg kommer er en rolig filmkveld med tre-fire venner). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perhaps Skrevet 4. januar 2009 #38 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg er singel. Og man får da virkelig passet sitt påskrevet da også, skal jeg si deg! - egoistisk, tenker bare på seg selv - fest hver eneste måned - tilfeldig sex så ofte sjansen byr seg Tja, det stemmer vel mer eller mindre på ganske mange single. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest farge Skrevet 4. januar 2009 #39 Del Skrevet 4. januar 2009 Tja, det stemmer vel mer eller mindre på ganske mange single. Selv tror jeg det stemmer best for de pausesingle, de som pendler mellom samboere og blir småbarnsforeldre ganske kjapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perhaps Skrevet 4. januar 2009 #40 Del Skrevet 4. januar 2009 Selv tror jeg det stemmer best for de pausesingle, de som pendler mellom samboere og blir småbarnsforeldre ganske kjapt. Håper det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå