Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #1 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg har vært langvarig syk av og på ganske lenge og legene sliter med å finne årsaken. Det har vært mye svimmelhet og kvalme. Jeg har stoffskifteproblemer og har fått beskjed om å passe meg for å unngå at jeg skal utvikle ME. Har følt meg ganske fin en stund og i går, helt plutselig, besvimte jeg. Jeg hadde stått oppreist en stund og følte meg helt fin, da jeg plutselig ble svimmel, hodet ble tungt og det svartnet litt for meg. Det er det eneste jeg kan huske helt til jeg "våknet" av at samboeren min ropte fortvilet på meg. Da jeg "våknet", hadde jeg nok bare vært borte noen få sekunder, men jeg hadde falt over et bord og lå sånn ca på gulvet. Samboeren min ville ta meg med til legevakten, men jeg orket ikke sitte mange timer i kø der og ville bare hvile. Nå er jeg litt mer bekymret for meg selv. Noen ytterst få ganger har det hendt at det har svartnet for meg, men jeg har aldri besvimt før. Og med min sykehistorie, så vet jeg ikke helt om jeg liker det noe særlig godt. I tillegg skal jeg ta en operasjon snart med narkose, så vet ikke helt om jeg tror det er så veldig bra... Skal selvfølgelig snakke med legen min på mandag eller i neste uke en gang når han har tid, men håper at kanskje noen her kan hjelpe meg litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 3. januar 2009 #2 Del Skrevet 3. januar 2009 Når jeg bare leste topic-emnet så tenkte jeg på jernmangel eller lavt blodsukker, men så ble jeg mer usikker når jeg leste hele innlegget. Syns du skal dra til legevakten, eller i det minste ringe dem og spørre om råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 3. januar 2009 #3 Del Skrevet 3. januar 2009 Når jeg bare leste topic-emnet så tenkte jeg på jernmangel eller lavt blodsukker, men så ble jeg mer usikker når jeg leste hele innlegget. Syns du skal dra til legevakten, eller i det minste ringe dem og spørre om råd. Tusen takk for svar. Kan jo legge til at i de årene jeg har vært dårlig, så har det ikke vært så mye hjelp i helsevesenet og at min erfaring er at det kan være greit å ha noen ideer om hva det kan skyldes FØR legebesøket, hvis ikke så får jeg slengt samme gamle depresjonsleksa om igjen er jeg redd. Så om noen har ideer til blodprøver eller annet, så tar jeg gjerne i mot, for legen min har en tendens til å avfeie meg ellers. Hele grunnen til at stoffskifteproblemet i det hele tatt ble oppdaget, var fordi jeg skrek meg til å få gå til spesialist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devana Skrevet 3. januar 2009 #4 Del Skrevet 3. januar 2009 Er det ikke sånn at stoffskifteproblemer kan føre til svimmelhet? Jeg ville tatt en tur til legen så raskt som mulig for å sjekke hva det kan ha vært - kan jo være at stoffskifteproblemene ikke er helt kontrollerte og at det var derfor det skjedde. Det er i hvert fall greit å få sjekket før du skal opereres...Nå vet jeg jo ikke hva slags operasjon det er, men ting er jo greit å få utelukket i forbindelse med narkose i seg selv. Du hyperventilerte ikke før du besvimte? Det er ofte det leger spør om (tro meg, jeg vet det). De vil sikkert kanskje sjekke hjertet ditt også, siden besvimelser kan skje pga rytmeforstyrrelser, men det er jo veldig sjelden det er det. Uansett så håper jeg du finner ut av det, er ikke noe godt å gå rundt og være svimmel og kvalm...Jeg går sånn daglig, men har ikke besvimt enda. Og hadde jeg besvimt så hadde jeg nok tatt meg en liten tur til legevakta. Håper du får en god utredning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devana Skrevet 3. januar 2009 #5 Del Skrevet 3. januar 2009 kom til å tenke på...Hvis du har vært mye syk, så har du sikkert tatt endel blodprøver, men hvis det ikke er tatt enda, så ville jeg spurt legen om han kunne sjekket jern, HB, og kanskje elektrolyttene. Men man ville vel trodd at stoffskifteproblemene er hovedårsaken til at du er syk, men nå aner jeg jo ikke hvor ille stoffskifteproblemene er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 3. januar 2009 #6 Del Skrevet 3. januar 2009 Tusen takk Devana. Skal sjekke det med legen min. Stoffskiftet bør være bra nå, sjekker det flere ganger i året hos spesialisten min og det er ikke så lenge siden sist og jeg har gått på riktig dose i ihvertfall ett år. Det føles heller ikke som om det er stoffskiftet denne gangen, men jeg skal prate med legen om de andre tingene. Veldig greit å ha noe konkret, så tusen takk skal du ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 3. januar 2009 #7 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Det er ikke noe særlig å ha det slik! Jeg ville og tatt en tur til legen. Be legen om å sjekke blodtrykk, jernlageret, hb og noen elektrolytter. Kan du være gravid? Uansett hva det er: god bedring Endret 3. januar 2009 av yoga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 3. januar 2009 #8 Del Skrevet 3. januar 2009 Graviditet kan vel være en mulighet, men jeg har antatt at jeg ikke er det, fordi samboer var borte under eggløsning. Jeg vet at sædceller kan leve en liten stund, så sjansene er der, men jeg tror ikke de er så veldig store. Er det vanlig å besvime når man er gravid da? Og er det ikke kanskje litt tidlig å få slike symptomer (besvime) før man i det hele tatt skulle hatt mensen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 3. januar 2009 #9 Del Skrevet 3. januar 2009 Det er noen som får lavere blodtrykk når man er gravid- men graviditet er bare en tanke som dukket opp hos meg. Sikkert større sannsynlighet at det ligger noe annet bak. Hvis du har hatt stor vektnedgang den siste tiden, så kan det og være en årsak. Med alle disse hypotesene; ta deg en tur til legen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå