Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Eg har lyst å kjøpe meg ny mobil, og har funne ein som eg har lyst på. Nemleg denne. Slik eg har forstått det så er den frå 2007, er det dumt å kjøpe ein såpass gammal mobil? Tenkjer også litt på denne, som er ein nyare modell.

Eg treng eigentleg berre ein mobil som funkar fint å snakke i og som kan sende sms og mms, så eg er ikkje SÅ kravstor. Men batteritid er derimot viktig for meg. Er det store skilnadar på modellar frå 2007 og dagens?

Nokon som har nokon av dei eg linka til og som er nøgd eller misnøgd?

Eg må også nemne at eg pleiar å ha mobilar så lenge eg kan, så det bør ikkje vere ein skrottelefon ;)

Endret av Årolilja
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis batteritid er så viktig burde du kanskje satse på enten mobil med mindre skjerm, eller med et større batteri i forhold til skjermstørrelse. Disse to du linker til har relativt dårlige tall for batteritid, ikke overraskende mtp. kombinasjonen diger skjerm og lav vekt.

Skrevet
Eg har lyst å kjøpe meg ny mobil, og har funne ein som eg har lyst på. Nemleg denne. Slik eg har forstått det så er den frå 2007, er det dumt å kjøpe ein såpass gammal mobil? Tenkjer også litt på denne, som er ein nyare modell.

Eg treng eigentleg berre ein mobil som funkar fint å snakke i og som kan sende sms og mms, så eg er ikkje SÅ kravstor. Men batteritid er derimot viktig for meg. Er det store skilnadar på modellar frå 2007 og dagens?

Nokon som har nokon av dei eg linka til og som er nøgd eller misnøgd?

Eg må også nemne at eg pleiar å ha mobilar så lenge eg kan, så det bør ikkje vere ein skrottelefon ;)

Jeg vil ikke anbefale den du vurder.

Se test fra amobil: http://www.amobil.no/artikler/opp_som_en_l...skinnfell/40182

Skrevet

Hmmm, kanskje eg heller bør vurdere mobil nummer to... Takk for svar, begge to :)

Skrevet

Samsung sine billigmodeller (som u600) har dårlig batteri levetid.. Men sånn som u900 har mye bedre levetid! Jobber i butikk som selger mobil, og vi har ikke fått inn en eneste klage på u900 på batteri :)

Sony ericsson har også generelt veldig god batteri levetid, spesielt w serien som er beregnet til musikk og derfor må ha et ganske kraftig batteri..

Men husk at hvis du kjøper en mobil med 3G, så gå inn i innstillingene og skru over til gsm.. Det trekker myyye mindre strøm! :D

Skrevet
Men husk at hvis du kjøper en mobil med 3G, så gå inn i innstillingene og skru over til gsm.. Det trekker myyye mindre strøm! :D

Dersom standby-tid er viktigst. De fleste mobiler har lengre taletid på 3G enn på GSM.

Skrevet
Dersom standby-tid er viktigst. De fleste mobiler har lengre taletid på 3G enn på GSM.

Stemmer, hvis du bor et sted som har god 3G dekning.. Men de aller fleste stedene så er det 3G noen steder og gsm andre, slik at mobilen hele tiden står og søker etter det nettverket med best signal, og da mister du veldig mye batterilevetid...

Men hvis du har god 3G telefon og skal ha god batterilevetid må du stille den inn slik at den står på 3G, og ikke dobbeltmodus, for da vil den hele tiden søke etter best dekning... Og får dårligere batterilevetid.. Det dumme er at om man drar til et sted uten 3G dekning uten å merke det vil du ikke ha dekning på mobilen i det heletatt før du merker det og skrur over på gsm eller dobbelmodus igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...