Gå til innhold

Damer som er i løst forhold, men ønsker fast forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I den siste tiden har jeg møtt tre damer som mer eller mindre har sagt rett ut at de har en "pulevenn", men gjerne vil date meg.

Det er forskjellige omstendigheter rundt alle tre, men de er alle i 30-årene. En av damene holdt på med eksen, men det var "bare sex". En annen har såvidt jeg vet nå fått et fast forhold til pulevennen sin.

For meg er dette så avtennende som det bare kan bli. For det første kunne jeg overhodet ikke tenke meg å date en dame som - satt på spissen - drar og puler en kar etter daten. En annen ting er at jeg synes de mangler enhver fingerspissfølelse for hvordan dette blir oppfattet. Jeg anser det som at de er kapable til å ubesværet ha forhold til to menn samtidig. Og da antar jeg også at de ikke vil ha problemer med å være utro heller.

Jeg synes ikke det er noe galt med å ha en pulevenn. Jeg bare skjønner ikke hvordan de klarer å kombinere dette med å være på aktiv jakt etter "den eneste rette".

Er dette vanlig? Er det mange av dere som er i slike løse forhold, men likevel dater menn dere kan tenke dere et fast forhold til. Er det bare jeg som er håpløst gammeldags?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først vil jeg si at jeg er helt enig med deg.

Når det er sagt, jeg har hatt en pulevenn som du kaller det, i flere år. Men hver gang jeg har møtt en mann som jeg kunne seriøst tenke meg å bli kjent med har jeg IKKE gått til min venn etterpå. Han har gått over til å bli kun en venn for en periode, da jeg ikke holder på med flere samtidig. Hvis jeg er interessert i noen så er det denne personen som får min oppmerksomhet og ingen annen.

Derimot når det har vist seg at den "kjekke nye mannen" ikke var nok interesset i meg likevel, eller at det ikke fungerte av en eller annen grunn, så har jeg gått tilbake til min pulevenn etter noen uker i sølibat... :sjarmor:

Skrevet
Er dette vanlig? Er det mange av dere som er i slike løse forhold, men likevel dater menn dere kan tenke dere et fast forhold til. Er det bare jeg som er håpløst gammeldags?

Jeg synes ikke du er håpløst gammeldags, nei. Det høres mer ut som om disse kvinnene er ute av balanse når det gjelder antenner overfor sine relasjoner/menn.

Skrevet
Jeg synes ikke du er håpløst gammeldags, nei. Det høres mer ut som om disse kvinnene er ute av balanse når det gjelder antenner overfor sine relasjoner/menn.

Helt enig. De må da for f... kunne knipe litt igjen mellom forholdene. Jeg lurer på disse mennene som gir dem denne trøstesex'en. Er de virkelig så enfoldige at de sitter der å venter på sex eller håper de på noe mer ?

Skrevet
Først vil jeg si at jeg er helt enig med deg.

Når det er sagt, jeg har hatt en pulevenn som du kaller det, i flere år. Men hver gang jeg har møtt en mann som jeg kunne seriøst tenke meg å bli kjent med har jeg IKKE gått til min venn etterpå. Han har gått over til å bli kun en venn for en periode, da jeg ikke holder på med flere samtidig. Hvis jeg er interessert i noen så er det denne personen som får min oppmerksomhet og ingen annen.

Derimot når det har vist seg at den "kjekke nye mannen" ikke var nok interesset i meg likevel, eller at det ikke fungerte av en eller annen grunn, så har jeg gått tilbake til min pulevenn etter noen uker i sølibat... :sjarmor:

Den her er jeg enig i. Med en gang jeg finner ut at jeg liker den personen jeg dater, så dropper jeg andre jeg evt. dater eller har sex med.

Skrevet

Jeg ser ikke problemet med å ha en pulevenn når man er på jakt etter grønnere marker. Men hvis man har vært på date med en mann et par ganger og man merker at dette kan bli noe mer, da blir situasjonen noe annet.

Skrevet
Den her er jeg enig i. Med en gang jeg finner ut at jeg liker den personen jeg dater, så dropper jeg andre jeg evt. dater eller har sex med.

Med andre ord så har du (en) pulevenn(er) og dater samtidig? Hvor lang tid tar det før du finner ut om du liker den du dater da?

Vet noen sier akkurat det samme som deg, men i realiteten puler fuckbuddyen sin helt til de har hatt seg med fyren de dater, og funnet ut om han duger. Det synes jeg er rimelig forkastelig. (Og nei, jeg sier ikke at du gjør det.) Det verste er at de klarer å overbevise seg selv om at de ikke egentlig holder på med to stykker samtidig - når de ikke bare gjør det, men også gjør det bak ryggen på den ene.

Skrevet
Helt enig. De må da for f... kunne knipe litt igjen mellom forholdene. Jeg lurer på disse mennene som gir dem denne trøstesex'en. Er de virkelig så enfoldige at de sitter der å venter på sex eller håper de på noe mer ?

Tviler på at de sitter og venter på sex. De har nok andre pulevenner de veksler mellom. Når pulevenninne nr1 er på date og finner ut av ting der, så har mannen altså en pulevenninne nr2 osv. Det er også tilfelle for mange kvinner. Når de har en pulevenn nr1 som driver med andre ting, så har de sikkert en pulevenn nr2 som tilfredsstiller. Gjerne en eks og en kamerat:P

Gjest Gjest_Eva_*
Skrevet

Folk lager problemstillinger av alt mulig. Selv pleier jeg ikke å spørre en jeg nettopp har begynt å date: "Puler du noen andre?" Det er ikke en informasjon jeg har bruk for så lenge jeg ikke har vurdert å innlede et forhold med han.

Skrevet

Når jeg leser tråder i samlivsforumet, mister jeg nesten motet. Folk har pulevenner og dater samtidig, folk har samboere og leker på nettdatingsider (og leker følgelig både med forholdet sitt og dem de tar kontakt med på nett...).

Hva er det med folk nå for tiden? Pul og lek, bare du har det gøy. Er det så farlig, liksom. Man har jo behov, og kjedsommelig hverdagsliv er frastøtende. Jeg blir sikkert sett på som håpløst avlegs for denne meningsytringen, eller snarere hjertesukket. Men ideelt sett vil jeg IKKE date en mann som har pulevenner. Ideelt sett fordi det ikke er lett å finne ut av om han har det... Og jeg er på den andre siden i nettdatingverdenen for tiden. Hvor jeg altså ikke har noen anelse om hvorvidt han jeg har kontakt med sitter ved PC-en i skjul for kona/samboeren, mens ungene leker i stua, eller om han faktisk ER singel.

Ikke ta dette som en dom over folk som har pulevenner. Gjør som dere vil. Men jeg synes ikke det er lett å stole på noen i letingen etter en ordentlig mann.

Skrevet

Sier meg helt enig i innlegget ditt, Emera. Det virker som om de formelle grensene (ekteskap, ring på fingeren, familie, comittment...ikke betyr så mye, det er fritt frem).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...