Gå til innhold

Nesespray med mentol.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en lei forkjølelse og ble potte tett i nesa.

Sambo kjøpte nesespray til meg, og denne gangen så jeg at de har fått nesespray med mentol.

Det føltes skikkelig deilig å få renset opp der, og man trengte ikke ta så mye nesespray for at det skulle virke heller.

Men nå, nå har jeg brukt den i tre dager i og nå blør jeg neseblod.

Det svir noe inni *** i nesa mi også. Jeg skjønner jeg ikke burde tatt den, selvom jeg var tett i nesa i går, men jeg klarer ikke puste med nesa nå jo. Må gå å gape hele dagen. Det føles som om jeg har tiger balsam oppi der.

Ikke kjøp nesespray med mentol folkens! :kjefte:

Og jeg håper jeg stopper å blø snart. Går ikke an å bruke denne her...?

Noen som har brukt den med "hell"? hehe :)

Gjest menthol
Skrevet
Jeg har fått en lei forkjølelse og ble potte tett i nesa.

Sambo kjøpte nesespray til meg, og denne gangen så jeg at de har fått nesespray med mentol.

Det føltes skikkelig deilig å få renset opp der, og man trengte ikke ta så mye nesespray for at det skulle virke heller.

Men nå, nå har jeg brukt den i tre dager i og nå blør jeg neseblod.

Det svir noe inni *** i nesa mi også. Jeg skjønner jeg ikke burde tatt den, selvom jeg var tett i nesa i går, men jeg klarer ikke puste med nesa nå jo. Må gå å gape hele dagen. Det føles som om jeg har tiger balsam oppi der.

Ikke kjøp nesespray med mentol folkens! :kjefte:

Og jeg håper jeg stopper å blø snart. Går ikke an å bruke denne her...?

Noen som har brukt den med "hell"? hehe :)

Jeg bruker nå nesespray med menthol - uten at jeg fikk neseblod.

Ellers har jeg hatt neseblod en gang i mitt liv.

Men er litt skeptisk på menthol, synes den var sterk faktisk.

Har ikke prøvd den lenge så må nesten prøve ut for å se

hvordan den er. Tror neste gang jeg vil kjøpe naturlig uten menthol.

Skrevet

Ja, jeg tror jeg dropper denne fremover.

Jeg har aldri blødd neseblod i hele mitt liv heller, så dette var rart.

Nå er det ikke sånn at det fosser ned, men nok til at jeg reagerer.

Ja, den er sterk innser jeg nå :fnise:

Det iser oppi pannen her...

Gjest Lillefisk
Skrevet

Jeg har samme erfaring som deg TS, begynte å svi noe innmari inni nesa- samtidig er man jo avhengig av den i forkjølelsesperioden. Ahh.. dilemma.

Heldigvis er jeg frisk igjen nå, men kommer nok aldri til å kjøpe mentholtypen igjen...

Gjest Purple
Skrevet

Har aldri prøvd den med mentol, men jeg har ofte blitt veldig sår i nesa og blødd ganske mye neseblod når jeg har vært forkjøla og brukt nesespray før. Nå har jeg begynt å bruke nesespray for barn etter anbefaling fra min mor som jobber på apotek. Den er ikke så sterk som den for voksne, men den funker like bra på meg ihvertfall.

Skrevet

Usj, jeg syntes også den med mentol var grusom.

• 1 år senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

eg likte den! kan ikje bruke noke anna!

Skrevet

Jeg begynte også å blø neseblod da jeg brukte den med menthol, den var virkelig helt forferdelig. Funket bra de første gangene, men etter en dag eller to gikk det ikke mer. Jeg synes vanlig nesespray også er sterkt jeg, så da skal jeg prøve den for barn neste gang! Takk for tipset Purple! :)

Gjest M_icka
Skrevet

Jeg bruker den med mentol, den svir litt men er veldig effektiv

Skrevet

Bruker du mye nesespray da? Type otrivin etc? For det er ikke sikkert det er mentolen sin skyld. Slimhinnene i nesa blir etter en tid mer ømfintlige ved hyppig nesespraybruk.

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg blir sår og begynner lett å blø neseblod av vanlige slimhinneavsvellende nesesprayer som Otrivin o.l. (inkludert barneutgaven), men har funnet ut at saltvannsspray med menthol er et fint alternativ når nesa går tett. Jeg føler at det åpner opp litt og lindrer forkjølt nese, uten at jeg begynner å blø.

Det kan jo hende at vanlig nesespray med menthol har mer menthol i seg, og dermed er sterkere. Men man bør være klar over at ømfintlige neseslimhinner kan reagere på den slimhinneavsvellende effekten i vanlig nesespray, og man blir ekstra ømfintlig under forkjølelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...