Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Jeg har et studielån på 50k som jeg ikke vet hvordan jeg skal få ned. Har vært uten jobb og økonomisk støtte i 1 år, og sliter med psyken. Har ikke komt meg noen plass for å kanskje få rettet opp i livet mitt, og nå vil lånekassen ha første innbetaling. Jeg vet jeg kan søke utsettelse, men frykter jeg ikke har fått så mye hjelp innen den utsettelsen er utgått. Så spm mitt er om det finnes noen alternativer for meg? Prøvd å lete litt rundt, men føler meg ikke noe klokere.
DingDong Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Det skal nok endel til for at du får ettergitt det, men det er en mulighet. Jeg vil råde deg til å ta kontakt med lånekassen, få en kundebehandler, fortelle at du sliter (trenger ikke være detaljert, bare så du vet hvilke rettigheter du har). Etter du har gjort det, bør du oppsøke lege og få han/henne til å skrive et formelt brev som du legger ved søknaden din. Du har forøvrig krav på både rentefritak og betalingsutsettelse såfremt du er arbeidsledig og perioden har vart i over 3 mnd. Dette må du kunne dokumentere gjennom dokumentasjon fra NAV. Det er også et tak på hvor mye du kan ha tjent per måned i perioden (inklusive dagpenger), så ta kontakt med lånekassen først, deretter utarbeider du søknaden om rentefritak og utsettelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå