Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. begynner rett på problemet vi har i forholdet våres. eller jeg har siden hun ikke ser på det som noe problem.

kan ta 2 eksempler som jeg ikke forstår noe av så håper jeg noen her ute kan hjelpe meg å forstå hva jeg gjør galt?

1:

dama driver å små klyper meg om morgenen, vi begge smiler å ler. så setter hun en hårspenne på pikkhue mitt. jeg reagerer med å rope noen banneord pga det var veldig vondt. da reagerer hun med å bli sur på meg å så gå å sette seg å bli stille å nekter snakke med deg. så etter en stund mener hun jeg må tåle å være med på leken ? jeg er enig i det. men mener jeg burde da få reagere når ting blir vondt? samtidig har vell ikke hun grunn til å bli sint på meg???

2: vi kommer hjem fra nyttårsferie. å så spør jeg om hun vil se undertøyshow på tv siden hun elsker undertøy. å det er masse musikk opptredner der som jeg liker. da får jeg slengt i trynet at hun drømmer seg vekk når hun ser halv nakne mannfolk på tv. så blir hun sur på meg å sier dette er min skyld. enda jeg sier hver enestedag jeg elsker henne å kroppen hennes. å ingen på tv eller i hverdagen ville jeg erstsatet henne med hverken ved å drømme meg bort eller lignende. så spør jeg henne 3 ganger om hun mente det med at hun drømte seg vekk når hun så andre menn på tv.

hun nekter å svare , så 3 timer etter på så mener hun at jeg burde skjønne at hun ikke mente det å at jeg er dust som tror hun ville gjort noe sånt,

er det ikke tydelig at når noen sier at de drømer seg vekk at jeg skal tro det? eller skal jeg faktisk sitte å tenke at nå lyver hun å at hun ikke mener det?

ikke lettere for henne å svare meg en av de 3 gangene jeg spør om hun mente det??

samtidig så forstår hun lite av mine følelser selv om hun sier hun gjør.

når vi ble sammen var vi enig i at alt av fortid skal ikke prates om rent seksuelt. enda klarte hun drikke seg full å fortelle meg masse . dette skjønte hun ikke såret før jeg løy å så jeg hadde gjort ditt å datt. så hun fikk merke på kroppen selv dette. da klarte hun ikke kysse meg engang for hun ble kvalm. hvorfor sier hun sånt når hun ikke tålte det selv. jeg fortalte at jeg løy til henne pga jeg skulle vise ett poeng.

gjør hun dette får å føle seg bedre eller hva er det?

samtidig så lurer jeg på hvordan får man jenter til å ikke bli kalde å ufølsomme ? hun blir det etter en krangel å nekter å ta førsteskritt. jeg er lei av å altid komme krypende tilbake... tips ?

hjelp hilsen frustrert frustrert mann

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Hmm ikke lett det her...nå har jo alle saker minst 2 sider, kan hende hennes versjon hadde sett litt annerledes ut...

Men generelt, hva med å slå i bordet og be henne ta seg sammen, dersom du alltid er den som kryper og dere begge vet det er det jo ikke noen grunn for henne å gjøre det...det er jo tross alt ikke gøy å krype...

Vis henne at du er mann og ikke finner deg i alt tullet, da er det mulig hun må begynne å moderere seg litt...snakker forøvrig av egen erfaring, det er lett å miste respekten for menn som tøfler for mye...

Gjest Gjest_guest_*
Skrevet
Hmm ikke lett det her...nå har jo alle saker minst 2 sider, kan hende hennes versjon hadde sett litt annerledes ut...

Men generelt, hva med å slå i bordet og be henne ta seg sammen, dersom du alltid er den som kryper og dere begge vet det er det jo ikke noen grunn for henne å gjøre det...det er jo tross alt ikke gøy å krype...

Vis henne at du er mann og ikke finner deg i alt tullet, da er det mulig hun må begynne å moderere seg litt...snakker forøvrig av egen erfaring, det er lett å miste respekten for menn som tøfler for mye...

hennes versjon hadde nok sett andereledes ut:) (gjør altid det når det kommer til krangling) vi er like stae å egne om vi vil. kanskje problemet er der. har satt ned foten noen ganger å behandlet henne som hun behandler meg. da blir hun kjempe lei seg å redd for å miste meg .men hun tør ikke si det. så hun venter til hun er på jobb så skriver hun det på mail i steden. hun er ikke noe følelse menneske face 2 face. å hun sier det er pga oppveksten hennes. men kan ikke man forandre det? er jo ikke koselig å væe kald mot den man sier man elsker vell ?

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Hvis dette er et generelt problem så finnes det jo alltids samlivsterapi..?

Har flere vennepar som har prøvd det med stort hell!

Hvis hun ikke vil bli med på det får du nesten bare begynne å holde ut til hun har kommet på jobb med å bli venner igjen...men litt slitsomt i lengden det også kanskje...kan jo foreslå terapi for henne?

Gjest Gjest_guest_*
Skrevet
Hvis dette er et generelt problem så finnes det jo alltids samlivsterapi..?

Har flere vennepar som har prøvd det med stort hell!

Hvis hun ikke vil bli med på det får du nesten bare begynne å holde ut til hun har kommet på jobb med å bli venner igjen...men litt slitsomt i lengden det også kanskje...kan jo foreslå terapi for henne?

hun har vært inne på tanken engang .så det kan jo være løsningen, begger vi ,sier jo at vi er den vi vil dele livet med , gifte oss å ha barn sammen. men da må vell terapi prøves ut,..

vet du hvordan dette fungere? sitter man å snakker generelt ut om hva som plager med den andre, eller får man innspill i hvordan løse problemer der å da ?

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Nå har jeg ikke prøvd dette selv, men ut i fra det jeg har blitt fortalt får man hjelp til å snakke sammen om de vanskelige tingene...flere av vennene mine har sagt de ble overrasket over hva som kom fram under disse timene og hvor mye nærmere de kom hverandre...og ikke minst lærte å se seg selv utenifra også!

Dersom dere tar det via fastlege tror jeg faktisk ikke det koster noe heller...

Skrevet
Nå har jeg ikke prøvd dette selv, men ut i fra det jeg har blitt fortalt får man hjelp til å snakke sammen om de vanskelige tingene...flere av vennene mine har sagt de ble overrasket over hva som kom fram under disse timene og hvor mye nærmere de kom hverandre...og ikke minst lærte å se seg selv utenifra også!

Dersom dere tar det via fastlege tror jeg faktisk ikke det koster noe heller...

takk for bra tips. får håpe det løser ting :)

Gjest Megisen
Skrevet

Dersom damen din har hatt en vanskelig oppvekst, er gjerne en av problemene hennes det å forholde seg til tvetydighet. Da gjelder det å være konsekvent og å sette grenser. Hun har jo et ansvar selv også, men hun ser gjerne ikke selv hvordan hun oppfører seg. Dersom forutsetningene hennes ikke er til stede for det, er det viktig at det blir formidlet henne på en ordentlig måte.

For deg betyr dette i praksis at du forteller henne akkurat slik tingene er. Dersom du får vondt som en direkte konsekvens av noe hun har gjort, sier du at dette gjør vondt og at dette aksepterer du ikke.

La henne stå i følelsen over at du har protestert. Altså la henne få litt alenetid til å tenke over hva hun har gjort. Viktig at ikke fokus blir på en demonstrasjon ved at du viser at du er sur. Fokus skal være på henne og på det som hun har sagt eller gjort.

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet

Lykke til! Og husk å si at du elsker henne før du legger deg da!

Skrevet
Lykke til! Og husk å si at du elsker henne før du legger deg da!

takk:) det gjør jeg altid:)

Gjest babygirl
Skrevet

Tror hun har det såkalte ''bitch syndromet''..

Hvorfor er du sammen med en så slem jente? Hun m¨å jo ha litt respekt for deg? Jeg tipper hun er utrolig pen eller noe, ellers skjønnerjeg virkelig ikke hva du kan se i en jente som er sånn.. Hun har tydligvis personlighetsforstyrrelser eller noe sånt, så vis du er keen på å ha et forhold med henne burde du kanskje kontakte en psykolog til henne..

Liksom feste en klype i pikkhue ditt?.. Alle jenter vet at de ikke skal gjøre noe vondt der nede på gutten, for da har han grunn til å være sur jævla lenge i hvertfall.. alle vet at det er ikke noe morsomt ved å se en gutt få vondt der asså.. Hun har full kontroll over deg, det mener jeg .. Det du burde er å være sur på henne til hun kommer å sier unnskyld selv, og ikke gå til henne vis hun begynner å sutre for at du ikke var med på festeklyperikjønnsorgan-leken hennes, viss hun aldri sier unnskyld, da betyr du tydligvis ikke en dritt for henne.. Vis jeg hadde gjort det på typen jeg hadde virkelig beklaget til han.. med en gang. sånn behandler man ikke kjæreste!

Skrevet

Sett grenser!!

Ting som gjør vondt, spør man om på forhånd. Selv om hun liker å gjøre andre vondt, er det ikke dermed sagt at den som får vondt liker det (selv om mange liker det).

Det er ikke slik at man automatisk skjønner når noen tuller. Si at når hun tuller med slike ting, så må hun også regne med at du tror det er ramme alvor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...