Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det noe for se`? elle er det bare teit?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bolledeig
Skrevet

Artig spørsmål :)

Jeg tror jeg lander på et tja. Det å slanke seg er jo egentlig en ganske "egoistisk" prosess, så selv om det kan være interessant for andre å lese om, er det vel mest noe man gjerne skriver for seg selv, det kan fort bli for navlebeskuende til at andre gidder å lese det.

Det vil jo fort handle om hva du har tenkt å skrive om. Skal du skrive en generell dagbok-aktig blogg (slik mange gjør) eller en mer kost- og treningsdagbok? Begge deler har jo sitt publikum men det vil nok ikke være spesielt fengende for folk dersom du ikke

- Oppdaterer rimelig ofte

- Skriver noe interessant (I dag spiste jeg en kjeks = kjedelig)

Om du har lyst å skrive kun for din egen del så kan du selvsagt skrive om hva nå enn du skulle ønske. Om du ønsker å apellere til andre også, bør man kanskje være litt mer kritisk til hva man legger ut. En blogg vil uansett aldri bli "teit", den vil muligens ikke appellere til en del mennesker på grunn av innholdet (på samme måte som f.eks. en blogg om seilbåter ville vært helt uinteressant for meg).

Så spørsmålet er vel egentlig hva du vil oppnå. Hvis målet ditt er f.eks. å få konstruktive tilbakemeldinger på trening og kosthold, kommer du trolig bedre ut av det ved å opprette en trenings- eller kostdagbok på et av de større forumene (treningsforum, iform etc.), nettopp fordi sannsynligheten for at det blir lest av flere på et slikt sted er større.

Skrevet

Jeg og venninna mi har en blogg (link i signaturen min). Opprinnelig skulle den være en mat/ treningsdagbok, men nå har jeg spedd på litt med oppskrifter og skriverier generelt rundt trening. Jeg er nok den som deltar mest, hehe. Bruker den som motivasjon for å "ikke glemme" at jeg prøver å holde en sunn livvstil med godt med trening. Og så er det morsomt å skrive da :) Og enig med alt Bolledeig skriver. Om du vil ha et "nettverk" og få mange kommentarer, må du jobbe med formen på bloggen din. Men om du vil ha den mer til personlig bruk, er kravene slappere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...