Gå til innhold

Er bedt på middag men vet det ikke blir noe forhold..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg traff en type da jeg var hjemme i julen. Vi møttes på en fest og danset og moret oss. Vi gikk hjem hver for oss men vi har hatt en del sms og telefonkontakt hver dag etterpå. Jeg bor langt unna og han fortalte at han skulle hit til byen min om noen uker og han lurte på om han kunne be meg på middag. Jeg sa ja til det, da fyren virket veldig ok.

Nå er det slik at jeg kjenner at dette ikke kan bli noe forhold og jeg er usikker på om jeg bør avlyse middagen. Klart han kan bli en god venn men jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Er det egoistisk av meg å gå å spise med han når jeg vet det ikke kan bli noe mer fra min side?

Håper på gode råd!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Selvsagt skal du avlyse! Typisk norske kvinner, bli med på middag, for å avvise...

Skrevet

ring ham og si det som det er, slik du har sagt det her.

Da avlyser du, og eneste grunnen til at det skulle bli noen middag, er dersom han er enig med deg at det hadde vært koselig å dra å spise selv om det ikke er aktuellt med noe forhold. Men da må det altså være noe han velger, vitende om at det ikke blir noe.

Og, det er jo ikke nødvendig at han spanderer da, uansett hvordan ting er.

Skrevet

Kanskje han kan bli en..."venn" fremfor kjæreste?

Hvis ikke bør du absolutt si nei til invitasjonen. Hvorfor stille opp når du vet at det ikke vil bli noe.

Skrevet

Selvsagt kan du spise middag med ham. Det er da ingen som har sagt at middag = din for alltid?

Men hadde det vært meg så ville jeg sørget for å betalt selv.

Skrevet
Jeg bor langt unna og han fortalte at han skulle hit til byen min om noen uker og han lurte på om han kunne be meg på middag. Jeg sa ja til det, da fyren virket veldig ok.

Ut fra det du forteller her er da det ingenting som tyder på at han er ute etter noe forhold han heller? En middagsinvitasjon betyr da ikke et frieri? Selvsagt kan du gå. Hvis det ved middagen skulle komme frem noe forslag om flere "dater" kan du jo heller takke nei.

Gjest Gjest_gullfisken_*
Skrevet

Kan du ikke bare forsikre han om at det bare blir en vennemiddag:)

Skrevet

Han inviterer deg gjerne på middag for å se om dette kan bli noe. Ingen av dere har "lovet noe", og begge kan ombestemme seg (begge veier).

Husk å insister på å betale din del av middagen, og ikke send tvetydige signaler.

Mannen må jo ha i seg mat uansett, så jeg tviler på han dør av å spise middag med deg, selv om det ikke blir "noe attåt" etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...