Gå til innhold

har dere mange nære å være med?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Carolina_*
Skrevet

når jeg tenker meg om så har jeg ikke så mange å feire med, gjøre ting med eller kun møtes å hygge meg med å bare være fri med!

hvis jeg titter på facebook og hører om fra andre folk rundt meg, så hører jeg at de stadig vekk har sammenkomster. og da ikke bare med venner, men med familie som kusiner og svigerforeldre.

jeg og sambo har det ikke sånn.

vi har bare hverandre.

han har ikke kontakt med faren sin, og sjeldent med moren sin. de har ikke noe nært tilknyttet i allefall.

sjeldent vi alle møtes bare for å..."være".

Selv har jeg ikke møtt storebroren min på fem år siden han flyttet nord over helt plutselig. ikke kontakter han min familie særlig heller.

selv har jeg mest kontakt med min mor, og en halvsøster på 15 år, jeg ser 5-6 ganger i året.

i hennes familie er det masse sammenkomster, og de inviterer jo i såfall til ting og det er jo koselig, men det er de.

det slår meg at hva med julaften om noen år når jeg og sambo får barn?

det blir meg, sambo og barnet og min mor... Kanskje mormor, hvis hun lever...?

broren min kommer nok en gang ikke tipper jeg? :(

Jeg syns dette er litt trist jeg...

Faren min sendte meg ikke en julehilsen og ikke en nyttårshilsen.

jeg har tenkt på å invitere til noe, men ser ikke helt vitsen da ingen engasjerer seg og ser verdien i "samhold".

Og om noen lurer på om jeg er slitsom å være sammen?

Nei jeg tror da ikke det. jeg har vel bare et "tynt" nettverk med nære folk.

har "alle" andre så mange flere enn meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok flere som har det slik som det du har det.

Du har faktisk en familie, en bror, og en søster, en far og en mor. Du kan kanskje etablere et fam bånd med de du har? Kanskje de også savner noen nære rundt seg?

Selv har jeg en stor fam, 4 søsken, mor og far som har holdt sammen. Et lass med tanter og onkler.

Mannen min har derimot få nære. Faren er død, moren lever, og han har en søster som er i psykisk ubalanse.

Han er mer opptatt av å være sammen med fam sin i jula, for meg er det ikke så viktig, vel heller sitte hjemme for å se en god film.

Kanskje fordi jeg ikke har opplevd å være liten fam?

Skrevet

Det er ofte hva du gjør det til selv. Du kan ikke sitte og vente på at andre skal invitere deg, du må selv ta initiativet. Hvis du savner kontakt med andre må du selv oppsøke dem og si at du savner å ha kontakt med dem. Spør om ikke dere kan ha litt mer kontakt enn dere har hatt til nå.

Forresten har jeg bare kontakt med moren min. Alle andre i familien har liksom forsvunnet etter skilsmisse og arveoppgjør... :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...