Gå til innhold

Blomster til å pynte med

Fremhevede innlegg

Gjest Koukla
Skrevet

Noen som har hørt om det?

Jeg fant noen gamle brudeblader, bl.a Ditt Bryllup fra 2007. På en av sidene der av noe som beskrives som grønn reveamarant. Laaange, tykke stengler med grønne "kuler" på. Da jeg søkte på det nett, fikk jeg bare opp røde reveamaranter, som dessuten så mindre ut enn de grønne på bildene.

Jeg kunne tenke meg å brukte disse både vaser og til å legge utover bordet, men skulle gjerne sett noen bedre bilder av dem. Er de sjeldne (=dyre?), siden jeg ikke får noen treff på dem? Noen som vet hva de heter på engelsk, kanskje?

Takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får tak i det hele året ifølge "sikre kilder", men hun var litt usikker der. Vet det ihvertfall er vår/sommer/høst. Litt dyre, må regne med alt fra 45-95. Fullt mulig å få tak i

Skrevet

Hmm, fant ut at den heter Green Tail på engelsk, fant dermed denne siden med bilder av både rød og grønn. Den grønne ser bare blek og kjedelig ut, så bare såååå mye finere ut i bladet, varmere og friskere farge enn dette. Ble veldig i tvil nå...

*misfornøyd* :forvirret:

Skrevet
Får tak i det hele året ifølge "sikre kilder", men hun var litt usikker der. Vet det ihvertfall er vår/sommer/høst. Litt dyre, må regne med alt fra 45-95. Fullt mulig å få tak i

Har du sett "ordenlige" blomster (altså ikke bare bilder på nettet)? Er de bleke? Og hva mener du med 45-95? Kroner? Pr hva da?

Spørsmålene bare ruller ut... :ler:

Skrevet
Har du sett "ordenlige" blomster (altså ikke bare bilder på nettet)? Er de bleke? Og hva mener du med 45-95? Kroner? Pr hva da?

Spørsmålene bare ruller ut... :ler:

Trolig pr "stengel", altså stilk. Med liljer er det annerledes, da er det pris pr liljeklokke.

Ikke bleke og kjedelige, brukes mye til bla bordpynt og brudebuketter hos blomsterfolkene jeg kjenner. Den gjør mye ut av seg.

Gjest Koukla
Skrevet

Oi, det var dyrt! :overrasket:

Selv om de var ganske lange blir det jo mye penger.

*tenker*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...