Gjest marilyn Skrevet 23. juni 2003 #1 Skrevet 23. juni 2003 ikke så avansert, men jeg husker den ikke allikevel.. kan noen gi meg oppskriften på pinnebrød?
Gjest Bjørk Skrevet 23. juni 2003 #2 Skrevet 23. juni 2003 Pinnebrød 7 1/2 dl lunkent vann 50 g gjær 1 ss sukker 1 ss salt 2 ss olivenolje ca. 1 kg hvetemel Del deigen i 10 like store emner. Rull emnene ut til lange pølser som du snurrer rundt pinnen. Stek pinnebrødene over grillen eller over et bål. LYKKE TIL !!!!!
Fakse Skrevet 24. juni 2003 #3 Skrevet 24. juni 2003 Vi bruker bare vanlig ferdigblandig for grove rundstykker. Da skal en jo bare tilsette gjær og vann Fungerer kjempefint!
Gjest Helenius Skrevet 24. juni 2003 #4 Skrevet 24. juni 2003 Eller gjør det hyperenkelt, på god, gammel speidervis: Bland sammen 2 kopper mel, 1 ts bakepulver og litt salt. Spe på med vann til du får en passe fast deig - ikke for klissete. Rull deigen til en pølse og tvinn den rundt en pinne. Snu pinnen over glørne med jevne mellomrom slik at brødet blir stekt over det hele. Fylltips: *Nugatti *Kanel og sukker *Pølse *Syltetøy *eplebiter *Rosiner (Jeg pleier forresten også ha littebitte sukker i mitt pinnebrød for å få en litt søtere deig.)
smile Skrevet 24. juni 2003 #5 Skrevet 24. juni 2003 Ellers er det godt med noen få finhakka biter med ost i!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå