Gjest Kjerstin Skrevet 2. januar 2009 #21 Skrevet 2. januar 2009 Jeg jobber som jurist med boligsaker. Borettslag og sameier kan ha så mange regler dem bare vil, men det er retningslinjer, ett borettslag kan gjerne si at det skal være stille 21 eller at man ikke skal tørke klærne på altanen, men det er ingen lovverk som gjør dette ulovlig, også borettslag er underlagt norsk lov. Dersom du er plaget med høy musikk etter 23.00 kan du ta kontakt med vekterselskap om Borettslaget har det eller politiet som vil foreta en oppringing eller møte opp. Den stille perioden er melloim 23.00 og 01.00 da er det ikke lov å foreta seg noe som er til sjensanse for andre. Etter 01.00 er det lov dersom man har tillatelse f.eks ved byggearbeid nattestid, men altså mellom 23.00 og 01.00 skal det være stille.
mustapippuri Skrevet 2. januar 2009 #22 Skrevet 2. januar 2009 Hvorfor ikke si i fra i stedet for å irritere seg?
Haris Pilton Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #23 Skrevet 2. januar 2009 alle guttene skal tydeligvis også rope "øøøøøøØØØØØYYYhhh!" med verdens høyeste bass-stemme for hver ting som blir sagt. hahahaha. Jeg får se hvordan det går videre
Haris Pilton Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #24 Skrevet 2. januar 2009 Hvorfor ikke si i fra i stedet for å irritere seg? Fordi jeg er pyse.
Gjest Langsyne Skrevet 2. januar 2009 #25 Skrevet 2. januar 2009 alle guttene skal tydeligvis også rope "øøøøøøØØØØØYYYhhh!" med verdens høyeste bass-stemme for hver ting som blir sagt. hahahaha. Jeg får se hvordan det går videre Nå synes jeg at du er litt i småkant altså. Å snakke om at de må være flaue over seg selv? Om du faktisk går dit og banker på døra, er høflig og sier ifra om at det er greit at de har en fest her oppe, men at det er litt for høy musikk, og om de kan skru det ned- er sikkert problemet ditt løst. Om de er gode nok folk til det.
Haris Pilton Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #26 Skrevet 2. januar 2009 Nå synes jeg at du er litt i småkant altså. Å snakke om at de må være flaue over seg selv? Om du faktisk går dit og banker på døra, er høflig og sier ifra om at det er greit at de har en fest her oppe, men at det er litt for høy musikk, og om de kan skru det ned- er sikkert problemet ditt løst. Om de er gode nok folk til det. Problemet er faktisk løst allerede, en annen nabo må ha sagt ifra for nå har de jammen roa seg. Nå kan jeg se på TV igjen
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #27 Skrevet 2. januar 2009 hvis de ikke gir seg før kl. 11, kan jeg ringe noen i styret og høre da, eller er det unødvendig mas? Ja, det skal du få meg til å tro... NEI! Du skal ikke plage styremedlemmene med dette kl 23, da er du ikke mye bedre enn bråkmakerne! Det er POlitiet du ringer om de ikke har holdt kjeft til kl 23
Haris Pilton Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #28 Skrevet 2. januar 2009 Ja, det skal du få meg til å tro... NEI! Du skal ikke plage styremedlemmene med dette kl 23, da er du ikke mye bedre enn bråkmakerne! Det er POlitiet du ringer om de ikke har holdt kjeft til kl 23 ok ok, greit, jeg bare spurte, jeez.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #29 Skrevet 2. januar 2009 ok ok, greit, jeg bare spurte, jeez. Kjære deg, du trodde da vel ikke at styret i boretsslaget kan kontaktes så sent? Anyway, skjønner godt at du blir irritert over bråk, men dette er prisen du må betale for å bo i blokk
Haris Pilton Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #30 Skrevet 2. januar 2009 Kjære deg, du trodde da vel ikke at styret i boretsslaget kan kontaktes så sent? Anyway, skjønner godt at du blir irritert over bråk, men dette er prisen du må betale for å bo i blokk Nei, jeg trodde ikke det, tenkte bare jeg skulle spørre dere i tilfelle hvisomatte.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #31 Skrevet 2. januar 2009 alle guttene skal tydeligvis også rope "øøøøøøØØØØØYYYhhh!" med verdens høyeste bass-stemme for hver ting som blir sagt. hahahaha. Jeg får se hvordan det går videre Du skulle ha ringt på, ropt "øøøøøøØØØØØYYYhhh!" når de åpna og bare gått igjen
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #32 Skrevet 2. januar 2009 My good :gjeiper: :gjeiper: at det går ann! Jeg er glad jeg ikke er naboen din. Du får være menneske nok til å si i fra selv. Snakker om å ringe purken før du faktisk selv har forsøkt noe selv? Jeg er glad jeg har naboer som faktisk SIER I FRA!
Gjest Tanita Skrevet 2. januar 2009 #33 Skrevet 2. januar 2009 Jeg skjønner TS godt jeg, for jeg vet hvordan det kan være med naboer som har så høy musikk og bass slik at glassene klirrer. Det er ikke kult! Jeg er heller ikke den som sier ifra slik men en lapp på døra har det hendt jeg har hengt opp med beskjed. Da har det blitt litt bedre. Men jeg hadde nok ikke brydd meg mye om musikk før kl 23. Hadde det derimot fortsatt fra kl 23 og utover, hadde det vært noe annet.
aline Skrevet 2. januar 2009 #34 Skrevet 2. januar 2009 My good :gjeiper: :gjeiper: at det går ann! Jeg er glad jeg ikke er naboen din. Du får være menneske nok til å si i fra selv. Snakker om å ringe purken før du faktisk selv har forsøkt noe selv? Jeg er glad jeg har naboer som faktisk SIER I FRA! vel, eksen min gikk for å be noen naboer senke musikken litt, MIDT på natten, det hørtes ut som vi sov direkte oppå en gigantisk høytaler. Han ble slengt i veggen så det sang av kranglevorne gutter som "aldri hadde bråket før, og han hørte da meg når jeg gikk over gulvet av og til også... " Etter dette, har jeg innfunnet meg med at dersom noen spiller så høyt, midt på natten, noensinne.... kan du banne på at jeg ringer politiet uten å si ifra først ja. Akter IKKE å risikere slåsskamp med fulle folk bare fordi jeg ønsker å sove på natte til tross for at jeg bor i blokk og det er helg. (den omtalte naboen har heldigvis flyttet, og skjønner at det sikkert ikke er slik de fleste er, men erfaringsmessig er jeg ikke veldig fristet til å banke på hos folk jeg ikke aner hvem er for å be dem dempe seg.)
Haris Pilton Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #35 Skrevet 2. januar 2009 My good :gjeiper: :gjeiper: at det går ann! Jeg er glad jeg ikke er naboen din. Du får være menneske nok til å si i fra selv. Snakker om å ringe purken før du faktisk selv har forsøkt noe selv? Jeg er glad jeg har naboer som faktisk SIER I FRA! Haha jeg hadde jo ALDRI ringt politiet uten å ha snakket med naboen først! Hvor får du det ifra? Jeg har ikke engang skrevet et ord her om at jeg skulle ringe til politiet. Så nå tuller du fælt. Jeg synes sånne ting er skummelt så jeg ventet for å se om noen andre sa fra først, noe jeg regnet med de ville gjøre (mer voksne og autoritære folk som bor her enn meg), og det gjorde de. Og hvis de ikke hadde gjort det, DA hadde jeg gått til naboen og sagt ifra på en rolig måte. Ja huff, for en grufull nabo jeg er.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #36 Skrevet 3. januar 2009 Naboen min har noen fester iblant og spiller HØY musikk. Men jeg er så barnslig at jeg tar igjen. Har funnet ut at de liker liste-pop og alla den slags og siden jeg er metal-fan så er jo det perfekt. Spiller de høyt, så spiller jeg enda høyere. Fikk faktisk kjeft av de en gang fordi jeg "ødela" festen deres. Så dumt for dem da, de ødala nattesøvnen min
Gjest virvelvind Skrevet 3. januar 2009 #37 Skrevet 3. januar 2009 Naboen min har noen fester iblant og spiller HØY musikk. Men jeg er så barnslig at jeg tar igjen. Har funnet ut at de liker liste-pop og alla den slags og siden jeg er metal-fan så er jo det perfekt. Spiller de høyt, så spiller jeg enda høyere. Fikk faktisk kjeft av de en gang fordi jeg "ødela" festen deres. Så dumt for dem da, de ødala nattesøvnen min <3
Whitechick Skrevet 3. januar 2009 #38 Skrevet 3. januar 2009 Enda godt jeg og elsklingen min aldri skal bo i blokk!
Haris Pilton Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #39 Skrevet 3. januar 2009 (endret) Jeg bodde i hus før dette og da presterte faktisk nabojenta å ha alene hjemme-fest med MIKROFON i HAGEN. Jeg kødder ikke. Men det verste i det huset var at jeg delte det med huseieren som bodde over meg og laget ustoppelige lyn og torden-lyder i taket pga 3 gutter i sin beste lekealder, måtte flytte pga dette. Det var dårlig isolert og vi kunne høre alle samtalene deres på kjøkkenet osv. Jeg bodde også i et hus midt i sentrum året før det og var av en eller annen grunn ikke hakket plaget av alle menneskene rett utfor vinduet til alle døgnets tider. Endret 3. januar 2009 av Haris Pilton
Gjest virvelvind Skrevet 3. januar 2009 #40 Skrevet 3. januar 2009 Uff, det er det som bekymrer meg her. Har to VELDIG viltre kattunger som løper over gulvet midt på natten en del. Husverten bor i etasjen under og har tidligere nevnt for romkameraten min at han hører at de løper, men romkameraten min fant ikke ut om han mente det som en klage eller om han bare tørrpratet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå