Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 hei! jeg vil begynne å trene, men alltid så blir det sånn, nei i dag slapper jeg av, eller jeg rydder huset i dag, eller orker ikke o.s.v jeg jogget 5km for en stund siden og bestemte meg da for å gjøre det hver uke, men da bare tenkte jeg at, nei jeg trente så ``hardt`` sist uke at det gidder jeg ikke! jeg er ganske tynn eller jeg er veldig tynn, men vet at det eneste som er på kroppen min er flesk, og ikke noe muskler, jeg vil ha stram kropp, og lurer på om noen har noen tips om hva jeg kan gjøre for å komme i gang og for å trene ordentlig fo å få det jeg ønsker?? ps: jeg er 156cm og veier 40kg ,, og når jeg hører at muskler veier mye mer enn fett på kroppen får jeg panikk for at jeg skal veie mye hvis jeg bare får muskler på låra og arma og sånt!! (jeg er 14år)
Twigi Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Du er 14 år, 156 høy og veien 40 kilo. Da er det neppe mye fleske på deg, jenta mi! Du bør tenke over hva som er motivasjonen din for å trene. Hva ønsker du å oppnå? Vil du komme i bedre form, ha bedre kondis, orke og løpe langt? Vil du bli sterkere, mer utholdende? Hva synes du er gøy å holde på med? For at man skal gidde å trene, må det være litt artig (eller gjerne veldig artig), men du vil aldri kunne unngå fullstendig at det kjennes ut som et ork - ihvertfall ikke i begynnelsen. Derfor bør du sette deg noen enkle delmål, så du har noe å trene frem mot. Liker du ballspill? Liker du å trene med andre, eller liker du å trene alene? En grunn til å trene, kan være dette: Det oksygenopptaket du har som tenåring er det høyeste du noen gang kommer til å ha, så jo bedre form du blir i nå, jo bedre form har du mulighet til å ha som voksen. Veier muskler mye? Ja. forsåvidt, men det kommer garantert ikke til å bli noe stort problem. Jeg har trent styrke i mange år, og har slett ikke store muskler, men definerte, slanke armer og bein. TIps til motivasjon: Lag et skjema med en kolonne for hver dag. Der kan du notere hva du trener, hva du klarer idag (push ups, sit ups el.l), og hva du trener hver dag. Så kan du se fremgang om f.eks. 2 mnd. Lykke til!
Gjest LilleTurteldure Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Helt enig med svaret ovenfor her. Du er veldig tynn, så du kan umulig ha mye flesk! Men det er allikevel mange grunner til å trene; du blir i godt humør, får en markert kropp og bedre utstråling og selvbilde. Bare pass på at du får i deg nok mat, for du må ikke finne på å gå ned i vekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå