Gjest Gjest_Jokke_* Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Det hadde vært interessant å vite hva dere damer tenker rundt at deres partner er / hadde vært sæddonor. Ville dette vært ok / et problem ? Hadde det hatt noen forskjell om dere har / hadde hatt barn sammen?
MonicaR Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Det hadde ikke vært noe problem for meg om min NÅVÆRENDE kjæreste hadde vært det.... Og som du spør om: Det tror jeg har en sammenheng med at jeg ikke har barn med ham - og kommer heller ikke til å få det. Det bunner nok litt i at jeg da ville blitt litt "nervøs" for om en av mine barn skulle treffe et av sine "søsken" og forelske seg i.... Tanken på bror og søster er ikke helt god... Selv om det mulig ikke hadde vært den største sansynligheten at det skulle skje. Men det hadde nok absolutt lagt i bakhodet mitt, ja... Så om faren til mine barn hadde vært sæddonor, så hadde nok svaret mitt ikke blitt så "åpenhjertet" som det nå er....
Gjest men Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Det hadde vært uoverkommelig. Jeg ønsker en mann som tar ansvar for avkom, ikke som overlater dem til vilt fremmede mennesker som han ikke vet en ting om, og som han ikke kan vite vil gi dem en god oppvekst. Det er mye man kan gi bort til andre, men ikke forsvarsløse egne barn.
Rosalie Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Jeg hadde ikke syntes det var OK. Kan ikke svare på hvorfor, jeg hadde rett og slett ikke likt det!
Helene Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Det spørs helt hvor og hvilken situasjon. I enkelte land er en sæddonor anonym, og det synes jeg er helt greit. Det finnes dem som trenger hjelp, og de er avhengige av donorer. Men jeg ville ikke likt det om det var noen jeg kjente, eller at noen kunne oppsøkt min mann senere, men unntak av livsviktige sykdommer i framtiden.
Abraxas Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 (endret) ..... Endret 19. juni 2009 av Abraxas
DingDong Skrevet 3. januar 2009 #8 Skrevet 3. januar 2009 Hahahaha... Hva i alle dager? Disse svarene overrasket meg, det virker som om damer skal eie seden også! Menn, kjære menn, gi ei bort deres sed, den eies av din kvinne. Kun henne skal ha rett på å få den i sin skjede, så ei la andre buker få dens nærvær.
Gjest Grafica Skrevet 3. januar 2009 #9 Skrevet 3. januar 2009 Det bunner nok litt i at jeg da ville blitt litt "nervøs" for om en av mine barn skulle treffe et av sine "søsken" og forelske seg i.... Nei, og av denne grunnen. Og en grunn til som jeg kommer til seinere Vi har ikke barn, har ikke planer om det på mange år. Kanskje aldri, til og med, grunnen til dette kommer også. Av rent prinsipp ser jeg ikke noe problem ved det. Om hans sæd kan gi noen barnløse muligheten til å få barn, kjempeflott! Men er som MonicaR litt bekymret for dette med om et av våre fremtidige barn hadde møtt sitt søsken uten å vite om det, og blitt forelsket. Men grunnen til at akkurat min samboer ikke burde donere sæd, og som gjør at vi enda ikke har bestemt oss for om vi skal få barn, er fordi han har en type leddgikt som kan være genetisk arvelig.
Gjest Gjest_meia_* Skrevet 3. januar 2009 #10 Skrevet 3. januar 2009 Hahahaha... Hva i alle dager? Disse svarene overrasket meg, det virker som om damer skal eie seden også! Menn, kjære menn, gi ei bort deres sed, den eies av din kvinne. Kun henne skal ha rett på å få den i sin skjede, så ei la andre buker få dens nærvær. Nå synes jeg du er overfladisk.
DingDong Skrevet 3. januar 2009 #11 Skrevet 3. januar 2009 Nå synes jeg du er overfladisk. Takk for at du sa ifra
Gjest fisk Skrevet 3. januar 2009 #12 Skrevet 3. januar 2009 Det er fasinerende at så mange sier nei. For ellers når det blir spørsmål om å donere egg, så ville "alle" absolutt gjort det for å støtte barnløse... Hva om det hadde vært anonymt slik det var før, og enda er for eksempel i Danmark?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #14 Skrevet 3. januar 2009 Jeg ville ikke vært sammen med en som har barn, enten han har ansvaret for dem eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #15 Skrevet 3. januar 2009 Det er fasinerende at så mange sier nei. For ellers når det blir spørsmål om å donere egg, så ville "alle" absolutt gjort det for å støtte barnløse... Hvor har du det fra? Jeg ville ikke donert bort noe barn, enten jeg fikk vite hvordan det gikk med barnet eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #16 Skrevet 3. januar 2009 Jeg vil ikke ha barn selv, kanskje det er derfor jeg ikke ville hatt noe problem med en kjæreste/samboer/mann som donerte? Men jeg ville forsikret meg om at han visste hva han begav seg ut på, før han tok den endelige avgjørelsen. Sæddonasjon er jo absolutt ikke noe man gjør "for moro skyld" eller uten å tenke svært nøye over alle mulige fremtidsscenarioer.
Gjest Betty89 Skrevet 3. januar 2009 #17 Skrevet 3. januar 2009 (endret) Hahahaha... Hva i alle dager? Disse svarene overrasket meg, det virker som om damer skal eie seden også! Menn, kjære menn, gi ei bort deres sed, den eies av din kvinne. Kun henne skal ha rett på å få den i sin skjede, så ei la andre buker få dens nærvær. Hva var teit med det? Aldri om jeg hadde tolerert at kjæresten min sin sæd skulle inn i en annen dame, slik at hun ble gravis med hans barn!! NEI, vet du hva! Endret 3. januar 2009 av Betty89
Kvist Skrevet 3. januar 2009 #18 Skrevet 3. januar 2009 Når/hvis vi har fått de barna vi ønsker oss hadde jeg gjerne sett at han donerte sæd jeg, men ikke før. Jeg vet så altfor godt hvordan det føles å være ufrivillig barnløs, og skulle gjerne ha hjulpet andre til å komme ut av det også, men det kan jeg desverre ikke. Men mannen min kan. Men, ikke før vi er den familien vi drømmer om å være, fram til det vil det være sårt å se på småbarn og innerst inne lure på om de er "hans". Etter det så tror jeg det ikke vil bli så mye fokus på det fra min side, heller abre en koselig tanke. Men om mannen kunne tenke seg å gjøre det aner jeg ikke, og det er i grunnen helt opp til ham.
LukaFrost Skrevet 3. januar 2009 #19 Skrevet 3. januar 2009 Jeg kunne ikke tenkkt meg å vært sammen med en sæddonor. Jeg vil ikke være sammen med en som har barn med andre, selv om han ikke er praktiserende far. Har han et avkom så har han et avkom. Hadde min nåværende villet donere sæd hadde jeg klikka i vinkel og blånekta. Hadde han donert mot min vilje hadde jeg trolig gjort det slutt.
Brunhilde Skrevet 3. januar 2009 #20 Skrevet 3. januar 2009 Jeg syns det var vanskelig å svare på, men om jeg hadde hatt en samboer jeg ikke hadde, og ikke skulle ha, felles barn med, så syns jeg det ville være greit. Jeg tror ikke jeg kunne tenke meg å donere egg, men helt sikker er jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå