Gjest Gjest_lille_meg_* Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Hjelp, jeg skjønner ikke bæret! Fikk ny bærbar pc til jul, men da jeg kobla den til det trådløse nettverket mitt, får jeg kun lokal tilkobling! Alle de andre maskinene (2 stk) har tilgang til internett, men ikke min altså... Har googla meg halvt ihjel, men skjønner ikke noe... kan noen hjelpe meg?
Gjest svar på kun lokal tilkobling Skrevet 26. februar 2009 #2 Skrevet 26. februar 2009 Har samme problem selv, men viss du har en eldre ruter (altså den boksen som gir ut trådløs signal) Så er det flere tusen andre som har samme problem. Du kan enten oppgradere ruteren. eller kjøpe en ny. koster ca 500 kr... Jeg oppgraderte min ruter, men etter en stund så dukka de samme problemet opp. Ps viss du har windows xp eller lavere så får du ikke dette problemet, det er kun windows vista som lager klur.... Bruker du nettverkskabel så virker det med en gang...
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 Det er helt sikkert ikke routeren som er problemet.. Trådløse tilkoblinger er litt vriene å bruke. Men generelt vil dere få god overblitt ved å gå på Start --> Kontrollpanel --> Nettverkstilkoblinger. Her ser dere status om alle nettverkstilkoblinger, om de er deaktiverte osvosv. Samtidig er det også en fysisk bryter på alle bærbare pcer som slår av og på antennen som tar imot signalet. Denne må da være PÅ!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå