Gjest Gjest_Jenny_* Skrevet 2. januar 2009 #1 Skrevet 2. januar 2009 Kvinne 35 uten barn og mann 49 med to barn (skilt): Hva synes dere om aldersforskjellen, er det greit å date? Ser han gammel ut i forhold til henne? Er dette mer vanlig enn vi skulle tro? Celina Midelfart er sammen med en som er ti år eldre...så hva med 14 år eldre, like "godtatt"?
aline Skrevet 2. januar 2009 #2 Skrevet 2. januar 2009 Kvinne 35 uten barn og mann 49 med to barn (skilt): Hva synes dere om aldersforskjellen, er det greit å date? Ser han gammel ut i forhold til henne? Er dette mer vanlig enn vi skulle tro? Celina Midelfart er sammen med en som er ti år eldre...så hva med 14 år eldre, like "godtatt"? Dersom både den 35årige kvinnen og dne 49årige mannen føler at de har en grunn til å date hverandre, så hvorfor ikke? hvordan han ser ut i forhold til henne, kommer jo helt an på dem. Noen 49åringer ser yngre ut en de er og noen 35åringer ser voksne ut, og andre ikke. Umulig å si uten å se personene. Og, hva betyr det egentlig? Tror ikke det Uvanlig ihvertfall. Det som kan være greit å tenke på, er: vil kvinnen ha barn? ønsker mannen flere barn? ønsker kvinnen å gifte seg en gang i fremtiden? er mannen ferdig med den delen? Han har vært igjennom endel ting som hun ikke har vært igjennom, da er det greit å tenke over om hun ønsker seg de tingene og om han ønsker seg dem igjen.
Gjest Gjest_Jenny_* Skrevet 2. januar 2009 #3 Skrevet 2. januar 2009 Er det gjerne slik at en kvinne på 35 (aldri vært gift og har ingen barn) ikke kan starte på nytt med "ny runde" med en eldre mann som har vært gjennom det? Jeg mener, en mann som har vært gift og som har "store barn", er det slik at man gjerne ikke vil starte igjen, fordi det er så slitsomt, eller finnes det de som gjerne vil igjen? Er det egentlig svært slitsomt å være gift og få barn, så slitsomt at mannen ikke vil en gang til? Bør ikke menn med store barn og fraskilt kone kunne ane/gjette seg til at den yngre kvinnen de treffer uten barn sannsynligvis vil ha det?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #4 Skrevet 2. januar 2009 Kvinne 35 uten barn og mann 49 med to barn (skilt): Hva synes dere om aldersforskjellen, er det greit å date? Ser han gammel ut i forhold til henne? Er dette mer vanlig enn vi skulle tro? Jeg synes det er helt greit. Men viktigere: Det spiller ingen som helst rolle hva jeg eller noen andre måtte mene. Om han ser gammel ut i forhold til henne spiller heller ingen som helst rolle, og det samme gjelder om det er vanlig eller ikke. Dette bestemmer han på 49 og hun på 35, og ingen andre
aline Skrevet 2. januar 2009 #5 Skrevet 2. januar 2009 Er det gjerne slik at en kvinne på 35 (aldri vært gift og har ingen barn) ikke kan starte på nytt med "ny runde" med en eldre mann som har vært gjennom det? Jeg mener, en mann som har vært gift og som har "store barn", er det slik at man gjerne ikke vil starte igjen, fordi det er så slitsomt, eller finnes det de som gjerne vil igjen? Er det egentlig svært slitsomt å være gift og få barn, så slitsomt at mannen ikke vil en gang til? Bør ikke menn med store barn og fraskilt kone kunne ane/gjette seg til at den yngre kvinnen de treffer uten barn sannsynligvis vil ha det? klart en ung kvinne kan gifte seg og få barn med en eldre mann som har barn fra før og vært gift. Men det ER ikke alle som har lyst til å gå igjennom det en gang til, det må faktisk respekteres det også. om det er slitsomt å ha barn? Vel, jeg har ingen, men når jeg ser rundt meg, på de som HAR barn, småbarn, så virker det som det forsåvidt kan kalles slitsomt ja. Selv om de helt garantert er lykkelige med barna sine. Det er IKKE sikkert de har lyst til å ta enda en runde når de blir 50, starte på nytt med spedbarn og alt. og nei, ingen bør GJETTE når det kommer til slike ting! en kvinne bør ikke GJETTE seg til om en voksen mann med voksne barn, ønsker å starte en runde nr to eller ikke. og en eldre mann, bør aldri GJETTE at en yngre kvinne vil ha barn. det finnes mange eldre menn som har lyst til en runde til med barn og ekteskap om de møter en yngre kvinne, men det finnes også mange som ikke vil det. Og det finnes yngre, barnløse kvinner som har lyst til ekteskap og barn, og det finnes stadig flere som IKKE ønsker seg det. hvordan skal man kunne gjette her? Er det ikke bedre å snakke om det? og da ganske tidlig, slik at dersom man ikke har ønsker som går an å koble sammen, så finner man det ut før det er for sterke følelser i bildet?
Gjest Gjest_Jenny_* Skrevet 2. januar 2009 #6 Skrevet 2. januar 2009 Er det ikke bedre å snakke om det? og da ganske tidlig, slik at dersom man ikke har ønsker som går an å koble sammen, så finner man det ut før det er for sterke følelser i bildet? Jo naturligvis :-) Jeg datet seriøst en mann på 50 i fjor. Han har tre store barn fra før og ønsket ikke å gå i gang med runde nr. 2. Da han spurte meg svarte jeg ærlig at jeg ønsket barn (han spurte direkte). Da ble han overrasket. Vi kunne ha fortsatt forholdet om jeg hadde sagt "nei" til barn. Han sa til og med at en jo kunne svare "nei", men at det likevel kunne bli barn likevel, fordi "det er ikke noe man planlegger", sa han. Derfor: om en ny mann spør meg om meg ønsker barn: skal jeg da være like direkte og ærlig igjen? Er det ikek turn-off for en mann å høre at en kvinne sier "ja, jeg vil ha barn"? Eller?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #7 Skrevet 2. januar 2009 Kvinne 35 uten barn og mann 49 med to barn (skilt): Hva synes dere om aldersforskjellen, er det greit å date? Ser han gammel ut i forhold til henne? Er dette mer vanlig enn vi skulle tro? Celina Midelfart er sammen med en som er ti år eldre...så hva med 14 år eldre, like "godtatt"? Herregud, må du spørre anonyme på nett om dette?????? I så fall er du alt for ung!
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #8 Skrevet 2. januar 2009 Herregud, må du spørre anonyme på nett om dette?????? I så fall er du alt for ung! Jeg kjenner forøvrig menn på 49 som synes det er kjekt med jenter som har kosebamser så det skulle vel gå dette også......
aline Skrevet 2. januar 2009 #9 Skrevet 2. januar 2009 jeg har datet en mann på 48, med ekteskap bak seg og en datter som begynte å bli ganske stor. Han hadde ikke hatt problemer med en runde nr to, noe vi snakket om tidlig. Jeg har også datet en mann som var mye yngre, men som også hadde vært gift før og hadde to barn som nå begynte å bli ganske store. Han ønsket IKKE å starte på nytt, han ville ikke at hele hans liv skulle dreie seg om barn. Vi snakket også om dette, og jeg sa, som ærlig var, at jeg vet ikke om jeg ønsker meg barn, men jeg vet at jeg ønsker at det skal være mulig. Når jeg treffer en potensiell partner igjen, så vil jeg uansett alder snakke om slike ting tidlig. Ikke fordi det er gitt at jeg ønsker det med HAM, men fordi jeg synes det er viktig å ha like ønsker eller ønsker som går overns på de områder. Jeg vet fremdeles ikke om jeg vil ha barn, men jeg vet også at jeg TRENGER at det er en mulighet. Dersom jeg treffer en som VET at han ikke ønsker, så vil jeg nok være yderst forsiktig med å tørre å bli glad i ham. og, om menn synes det er lite attraktivt å snakke om slikt, så er de ikke rett for meg likevel. Dette er viktige ting, og det ER slik jeg ser det, viktig å være på ihvertfall liknende grunn når det gjelder slikt. Kan han ikke engang prate om det, så passer vi nok dårlig.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #10 Skrevet 2. januar 2009 Om han ser for gammel ut kan nå være så sin sak (jeg kjenner 49 åringer som ser ut som 35 åringer) og sikkert også resten av verden sin etter din mening, men menn på 49 trenger ikke være mer enn 5 i topplokket. Det er min erfaring!
Gjest Gjest_Jenny_* Skrevet 2. januar 2009 #11 Skrevet 2. januar 2009 Herregud, må du spørre anonyme på nett om dette?????? I så fall er du alt for ung! folk spør om så mangt på nett..."hva skal barnet hete", "kan jeg drikek vann når jeg er gravid", "hvordan si i fra til mannen at jeg vil skilles" og andre glupe spørsmål. Så det går nok an å spørre om det meste.
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 2. januar 2009 #12 Skrevet 2. januar 2009 Menn på 49 trenger ikke være mer enn 5 i topplokket. Det er min erfaring! Hva i all verden menter du med det? Eksempler?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #13 Skrevet 2. januar 2009 Hva i all verden menter du med det? Eksempler? F.eks ville de reagere akkurat slik som du! I vanfare. Hvor gammel er forresten du?
Gjest Gjest_Jenny_* Skrevet 2. januar 2009 #14 Skrevet 2. januar 2009 F.eks ville de reagere akkurat slik som du! I vanfare. Hvor gammel er forresten du? 35...
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2009 #15 Skrevet 2. januar 2009 Jeg kan ikke synes noe om hva andre ville ønsket for seg selv, men for meg (38) er en kar på 49 for gammel. Jeg har til dags dato aldri falt for noen som var eldre enn meg enn ett år. Jeg tviler meget sterkt på at det vil skje noensinne i framtiden, heller, men mirakler har jo skjedd før.
MonicaR Skrevet 2. januar 2009 #17 Skrevet 2. januar 2009 Hos oss er det 24 års aldersforskjell... Jeg er 32. Jeg synes ikke alderen har den store betydning her, så lenge det er gjennomtenkt og man da virkelig "er klar over" hva som skjer og kan skje i fremtiden når han blir gammel og jeg fremdeles er relativt ung.... Men nå er jeg også "ferdig med barn", da - og har 2 fra før. Her er det ingen av oss som ønsker noen ny runde med bleieskift. I vårt forhold hadde det blitt et STORT problem dersom en av oss ønsket barn igjen.... Jeg hadde ikke taklet om HAN ville ha det - og han hadde ikke taklet om JEG ville ha det... Så om du ønsker barn og han ikke gjør det, så kan det bli et problem. Jeg ville vært ærlig om det og sagt i fra tidlig om hvilke fremdisutsikter du ser for deg - ellers KAN det bli et stort problem senere dersom du ønsker barn og han "er ferdig"..... Men som skrevet over her; Det er jo ikke alle som synes det er dumt å starte en ny runde selv om deres tidligere barn er store. Min onkel er et godt eksempel på det. Hans 3 barn var voksne - og han fikk sin attpåklatt en god stund etter fylte 50...
Gjest 909p Skrevet 3. januar 2009 #18 Skrevet 3. januar 2009 Kvinne 35 uten barn og mann 49 med to barn (skilt): Hva synes dere om aldersforskjellen, er det greit å date? Ser han gammel ut i forhold til henne? Er dette mer vanlig enn vi skulle tro? Celina Midelfart er sammen med en som er ti år eldre...så hva med 14 år eldre, like "godtatt"? Hvorfor bryr du deg egentlig om hva ande tenker og tror? vis du elsker henne så tenker du jo bare jeg er 49 hun er 35 vi elsker hverandre, ingenting kan stoppe oss, så vis folk har noe til vil tenke om oss, vær så god, for vi er lykkelige sammen. :)Og nei, det er ikke ille aldersforskjell.. det er bare ille med alders forskjeller som 40 og 17 åring liksom.. Man skjønner jo at du ikke er med henne fordi ddu går etter små jenter.. Hun er jo en voksen dame på 35, og ja du er en del eldre enn henne , hvem bryr seg?
Gjest 909p Skrevet 3. januar 2009 #19 Skrevet 3. januar 2009 Hvorfor bryr du deg egentlig om hva ande tenker og tror? vis du elsker henne så tenker du jo bare jeg er 49 hun er 35 vi elsker hverandre, ingenting kan stoppe oss, så vis folk har noe til vil tenke om oss, vær så god, for vi er lykkelige sammen. :)Og nei, det er ikke ille aldersforskjell.. det er bare ille med alders forskjeller som 40 og 17 åring liksom.. Man skjønner jo at du ikke er med henne fordi ddu går etter små jenter.. Hun er jo en voksen dame på 35, og ja du er en del eldre enn henne , hvem bryr seg? Pluss at man kan aldri bestemme hvem man blir forelska i, hvem man har følelser for og hvem kjemien funker bra med.. Så da kan man ikke la noe annet stoppe.. Derimot vis du er sammen med henne for å være men en yngst mulig dame , da er det bare teit, men tror da ikke det.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #20 Skrevet 3. januar 2009 Men som skrevet over her; Det er jo ikke alle som synes det er dumt å starte en ny runde selv om deres tidligere barn er store. Min onkel er et godt eksempel på det. Hans 3 barn var voksne - og han fikk sin attpåklatt en god stund etter fylte 50... Spørsmålet er om menn starter på "ny runde" for å få beholde kvinnen de er sammen med, eller om de faktisk har lyst selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå