Gå til innhold

Dere som har/vil ha vaskehjelp

Fremhevede innlegg

Gjest Arbeidsløs
Skrevet

Jeg vil vaske hos folk. Hvordan går jeg fram?

Tanken var innom lapp på butikkene, men lurer litt på om jeg blir tatt seriøst.

Hvordan kom dere i kontakt med vaskehjelpa deres?

Hvordan fikk du deg jobb?

Ville dere ansatt en jente på 21?

Hva skulle evt stått på lappen på butikken for at jeg skulle blitt tatt seriøst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ha vaskehjelp - hvor bor du?

Heheh, neida. Skal svare jeg

Lapp på butikken er ett alternativ, og så har du diverse annonseringsmuligheter i lokalavis og på nettet for å nevne noen.

Skriv at du er pålitelig og nøyaktig, det er ofte viktig. Og hvis du har referanser så skriv at de kan oppgis ved kontakt. Husk kontaktinfo, telefonnummer er greit, alle bruker ikke mail. Og det at du er 21 behøver ikke være en ulempe, jeg ville ikke vært så veldig opptatt av alder - heller førsteinntrykket og hvordan jeg var fornøyd etter de første gangene du hadde vasket hos meg. Pris kan også være en idé å ta med på lappen, sjekk hva som er normal betaling så ikke du bommer i den ene eller andre retningen.

Skrevet

Skal jeg dømme etter hvor mange lapper jeg har sett angående vasking på nærbutikkens oppslagstavle er det en utbredt måte å markedsføre seg på. Jeg aner ikke om det fungerer, men iom. at det krever lite arbeid/penger er det vel verd et forsøk?

Gjest Arbeidsløs
Skrevet

Takk for svar! :)

Da blir det vel lapper på butikkene i nærområdet i morgen. Håper noen er intressert!

Noen som vet hvor mye normal betaling er? Er det timesbetaling eller?

Skrevet
Skal jeg dømme etter hvor mange lapper jeg har sett angående vasking på nærbutikkens oppslagstavle er det en utbredt måte å markedsføre seg på. Jeg aner ikke om det fungerer, men iom. at det krever lite arbeid/penger er det vel verd et forsøk?

Ja, det er vel en hel masse Hi! I am girl from Polen, I want to wash your house. og Jeg er en dame som vill vaske huse, du betale lite penger, jeg flink å vaske.

Hehehe..

Skrevet

Du verden, har vi samme nærbutikk? :gjeiper:

Mange slike ja, men også noen skrevet på god norsk. Noen skriver at de er studenter, kanskje i håp om sympati eller for å markere at de ikke er arbeidsinnvandrere.

Skrevet

Jeg drømmer iblant om å ansette vaskehjelp, for jeg avskyr husarbeid. Det blir nok neppe noe av, men jeg har lovt meg selv at "når" jeg blir lottomillionær så skal jeg ha et digert hus OG en vaskehjelp, så jeg kan jo ringe deg når den tid kommer. ;)

Jeg vet ikke hva som er vanlig å betale for vaskehjelp. Det vil nok variere ganske mye.

Det er egentlig lite jeg kan bidra med i denne diskusjonen, men det jeg KAN si er noe om hvilke krav jeg ville stilt om jeg skulle hatt vaskehjelp:

- Førsteinntrykket er kjempeviktig. Jeg er fordomsfull nok til ikke å ville ansatt en tyggisbobleblåsende blondine med tupert hår, masse sminke og lange negler. Noe sier meg at en sånn framtoning muligens ikke hadde vært helt god med vaskebøtte og klut. Alder trenger ikke ha noe å si hvis du ellers framstår som "ordentlig" og ikke redd for å ta i et tak. Vær velstelt og normalt kledd, og vis deg fra din mest modne og tillitsvekkende side.

- For meg personlig ville tillit til deg vært hakket viktigere enn dine egenskaper som vasker. Min filosofi går ut på at praktiske ferdigheter kan læres, mens en personlighet er relativt fastlåst og ikke så lett å endre på. Med andre ord kan jeg komme med innspill på hva jeg synes du burde gjøre annerledes dersom jeg ikke er helt fornøyd med jobben du gjør, bare tilliten ligger i bunn.

- Hvis jeg skal la deg være alene i hjemmet mitt i flere timer så er det helt avgjørende at jeg kan stole på deg, stole på at du ikke snoker i private saker, at verdisaker ikke forsvinner osv. Husk at selv en femtiøring du finner på gulvet skal legges igjen hos eieren, da bygger du opp tillit.

- Sett deg gjerne litt inn i renholdskunnskap. Hvordan vasker man best parkett versus gulvbelegg? Hva er de mest effektive vaskemidlene som samtidig er skånsomme mot både vaskeflate og miljø?

Kort oppsummert er det tillit, tillit, tillit og litt ferdigheter som er av betydning for meg. :)

Gjest gjest alicia
Skrevet

hei jeg satt inn anonse i avise, nå har jeg fire vaske jobber, tirvest med det. ja tilit er det første folk ser på å at en er posetiv å glad å møtte komende

jeg tar 130 kr timen, å ser ut som de fleste synest den prisen er grei

Skrevet
Jeg drømmer iblant om å ansette vaskehjelp, for jeg avskyr husarbeid. Det blir nok neppe noe av, men jeg har lovt meg selv at "når" jeg blir lottomillionær så skal jeg ha et digert hus OG en vaskehjelp, så jeg kan jo ringe deg når den tid kommer. ;)

Jeg vet ikke hva som er vanlig å betale for vaskehjelp. Det vil nok variere ganske mye.

Det er egentlig lite jeg kan bidra med i denne diskusjonen, men det jeg KAN si er noe om hvilke krav jeg ville stilt om jeg skulle hatt vaskehjelp:

- Førsteinntrykket er kjempeviktig. Jeg er fordomsfull nok til ikke å ville ansatt en tyggisbobleblåsende blondine med tupert hår, masse sminke og lange negler. Noe sier meg at en sånn framtoning muligens ikke hadde vært helt god med vaskebøtte og klut. Alder trenger ikke ha noe å si hvis du ellers framstår som "ordentlig" og ikke redd for å ta i et tak. Vær velstelt og normalt kledd, og vis deg fra din mest modne og tillitsvekkende side.

- For meg personlig ville tillit til deg vært hakket viktigere enn dine egenskaper som vasker. Min filosofi går ut på at praktiske ferdigheter kan læres, mens en personlighet er relativt fastlåst og ikke så lett å endre på. Med andre ord kan jeg komme med innspill på hva jeg synes du burde gjøre annerledes dersom jeg ikke er helt fornøyd med jobben du gjør, bare tilliten ligger i bunn.

- Hvis jeg skal la deg være alene i hjemmet mitt i flere timer så er det helt avgjørende at jeg kan stole på deg, stole på at du ikke snoker i private saker, at verdisaker ikke forsvinner osv. Husk at selv en femtiøring du finner på gulvet skal legges igjen hos eieren, da bygger du opp tillit.

- Sett deg gjerne litt inn i renholdskunnskap. Hvordan vasker man best parkett versus gulvbelegg? Hva er de mest effektive vaskemidlene som samtidig er skånsomme mot både vaskeflate og miljø?

Kort oppsummert er det tillit, tillit, tillit og litt ferdigheter som er av betydning for meg. :)

Dette burde vært en sticky/kunngjøring! Meget bra skrevet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...