miss Skrevet 2. januar 2009 #1 Del Skrevet 2. januar 2009 Drar til Bulgaria 26 Mai 09,sunny beach.. Hotel JERAVI,nære strand og sentrum. Vi drar med famile,har med oss 3 barn. Noen tips og erfaringe å gi oss før vi drar? Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #2 Del Skrevet 3. januar 2009 Ingen som har vært i Bulgaria skjønner jeg-......??? Venter fortsatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reveal Skrevet 11. januar 2009 #3 Del Skrevet 11. januar 2009 Joda, har vært i både Bulgaria og Sunny Beach mange ganger. Når sant skal sies er vel Sunny den byen jeg har trivdes dårligst i- men siden dere skal dit utenom skoleferien vil jeg tro dere slipper unna mye ungdomsfyll (som byen er kjent for). Det er også den byen det er lengst siden jeg var i- så things to do kan jeg ikke tipse om- med unntak av (se neste avsnitt): Det aller aller fineste med Sunny Beach er nabobyen Nesebar. Gammel kunstnerby med masse sjarm. Ligger i gangavstand (dersom man er av den spreke typen- og taxi er billig. Ellers er jeg litt negativ og "advarer" mot mengden prostituerte og tiggere. Strandselgere med både frukt, mat, drikke og håndlagede duker blir du nok også fort lei (Gjelder "syden"Bulgaria generellt). I tillegg tipser jeg om "lunsj-regnskuren". Begge de gangene jeg har vært i Sunny har vi hver dag fått en 15min regnskur. Kraftig men kortvarig skur. Kjipt å bli klissklass- men lufta blir deilig friskere etterpå. Men for vår del kom den alltid når vi skulle spise lunsj- så vi passet bare på å sitte under tak :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_ :) Skrevet 12. januar 2009 #4 Del Skrevet 12. januar 2009 Var der sommeren 2006 og ble plaget av ekstremt mange biller på kvelden! Skikkelig ekkelt. Forøvrig enig med Reveal. I tillegg til at ansatte i butikker, restauranter ol. ikke virker særlig service innstilte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 12. januar 2009 Takk,takk........ hvordan har temp.vært når dere har vært der? og når har dere reist? Hjelp biller hørtes ikke bra ut....... grøss og gru,d er jeg redd. Har lest at noen har vært plaget og andre ikke. Hvordan er det med kontanter og vekslingstder eller mini banker?? Tusen takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest egentligganskegrei Skrevet 14. januar 2009 #6 Del Skrevet 14. januar 2009 Var i sunny beach 1 uke mai/juni 2007. Vår konklusjon var at det var greit nok, men vi drar ikke nødvendigvis tilbake med det første. Vi var 2 voksne med gutt på 10 år. Bodde ikke langt fra "flower street". Pluss: Kjempefin strand, deilig vann, temperaturer rundt 28-30 gr. 1 dag med regn, og 1 dag med mye vind/bølger. Masse boder med billige t-skjorter, sko, juggel og klokker/smykker. Hovedsakelig kopier. Pris t-skjorte ca 30-40 kroner, sko rundt 100 lappen. Den dagen det regnet tok vi bussen til Nessebar som var et veldig trivelig område. (anbefales) Vi var også innom 2 vannparker, en i nærheten av sunny beach, og et helt nytt utenfor nessebar. Det nye var veldig pent, men dyrt. Minus for at man måtte skli på matter og ikke på baken (ostehøvel-skjøter). Minus: Mat og restauranter. Så og si ingenting vi spiste smakte noe som helst. Vi var på både tradisjonelle, italienske, mexikanske og steakhouses. Hver eneste middag var middelmådig, smakløs, tørt. Kan jo nevne at vi overhodet ikke er godt vant eller spesiellt kresne. Folk: sur betjening på hotell, restauranter og butikker. Overlegen holdning Endel tiggere og lurendreiere. (jordbærselgere som stiker jordbær i hånda på ungene, og deretter skal ha 100 kr for det f.eks). Ellers var vi ikke plaget av noe særlig fyll og spetakkel. Var jo litt før sesongen men fortsatt mye ungdom. Men vi var sjelden ute etter ca 23.00 (kveldstrøtt). Strandpromenaden er lang og full av folk, mye å se på. Helt fint for barnefamilie som vil bade, såfremt man ikke forventer noe særlig service eller gourmetopplevelser. Vi unngikk taxier og holdt oss stort sett i nærområdet. Til nessebar tok vi båt ene veien og buss hjem. Til badeparkene tok vi oppsatte busser (gratis) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #7 Del Skrevet 14. januar 2009 helt enig, veldig sur betjening.. egentlig en sur befolkning.. kanskje de bare er sjalu på oss, siden de er så fattige. vi var i golden sands.. vi følte jeg at vi hadde sett alt på andre dagen vår. pågrunn av været var alt av båtturer og utflukter avlyst. storm og mye nedbør. også var de bom rundt hele med millitære rundt. pga at dette er turist område, så det var veldig strengt.. så vi måtte holde oss innenfor dette. derfor var det ikke mye å ta seg til enn å traske de samme gatene opp og ned hver dag.. hva annet er det å gjøre når ikke man kan bade eller dra på båttur pga været.. utrolig kjedelig! nå skal det også sies at jeg shoppet masse. kjempe billig, jeg har fortsatt klær derfra og bruker klærne etter flere år. så de hadde mye bra kvalitet for en billig penge. vi var der en uke, og 5 av dagene regnet det/overskya, MYE vind og skyer.. så fikk ikke akkuratt en brunfarge. vi drar aldri tilbake for å si det slik.. hehe.. men en god erfaring rikere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 14. januar 2009 Takk : ) Skjønner jeg har litt å glede meg til og litt som kanskje er ikke så bra!!! Drar med åpent sinn,og lyst så får vi se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 14. januar 2009 #9 Del Skrevet 14. januar 2009 Uff nå ble det mye negativt, men du ville jo høre erfaringer og jeg må dessverre si meg enig i det mange sier her. Jeg vil ALDRI reise tilbake. Bare masse ungdomsfyll, sure mennersker, regn og biller. Hele byen er ssperret med bommer og militær. Dette fordi landet har mye fattigdom og det er beskyttelse for oss turister. Men ikke særlig sjarmerende! Vi fikk oss innbrudd på hotell rommet ( kjempe beskyttet!!). Da vi skulle på politi stasjonen for å annmelde det, fikk vi ikke lov av politiet. De ville ikke hjelpe oss og fikk beskjed om at det var bare småtteri som var borte.. Dette har jeg også hørt av andre som har hatt innbrudd på rommet e.l, du kan overhode ikke regne med politiet der!!! stranden var veldig fin og shopping av fake varer florere:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #10 Del Skrevet 14. januar 2009 Uff nå ble det mye negativt, men du ville jo høre erfaringer og jeg må dessverre si meg enig i det mange sier her. Jeg vil ALDRI reise tilbake. Bare masse ungdomsfyll, sure mennersker, regn og biller. Hele byen er ssperret med bommer og militær. Dette fordi landet har mye fattigdom og det er beskyttelse for oss turister. Men ikke særlig sjarmerende! Vi fikk oss innbrudd på hotell rommet ( kjempe beskyttet!!). Da vi skulle på politi stasjonen for å annmelde det, fikk vi ikke lov av politiet. De ville ikke hjelpe oss og fikk beskjed om at det var bare småtteri som var borte.. Dette har jeg også hørt av andre som har hatt innbrudd på rommet e.l, du kan overhode ikke regne med politiet der!!! stranden var veldig fin og shopping av fake varer florere:) det er jo fordi at hele landet er styrt av mafian... vi ble også frastjålet av vaskehjelpen. det samme ble naborommet. tok penger og slikt. så for all del- sør for safe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #11 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg synes Sunny Beach var helt greit jeg. En helt standard sydendestinasjon, hverken mer eller mindre. Fin strand, grei mat, bra uteliv. Tror du kommer til å få en fin ferie jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleDolly Skrevet 23. januar 2009 #12 Del Skrevet 23. januar 2009 huffda, her var det ikk emye positivt å si om sunny beach altså. MEN det er helt til jeg så dette innlegget! Jeg ELSKER bulgaria, og er fast bestemt på å kjøpe meg leilighet der nede! har vært der 3 år på rad, inkludert det året det ble kalt bloody beach. Aldri hatt en bedre ferie! Fint vær hver eneste dag, vindstille (?) vann, massevis av solsenger på stranda, og på hotellene jeg har bodd på også. det er veldig billig der. både mat, alkohol og klær, vesker, sko, belter osv! Alt er fake og masse av det ser veldig ekte ut, hvertfall for en vanlig jente som meg.. hehe Jeg har vært både på familieferie og på venninneferie, og det som er så fint er at på dagtid så er det helt stille i byen. Alle tusler rund i gatene, er på stranda, spiser lunsj på cafeer og restauranter. på kveldstid ca kl 23 så er alle ungene inne og utestedene åpner og barene spiller musikk i gatene. Helt fantastisk herlig! Nå vet jeg ikke så mye om deg og hva du vil, men jeg vil anbefale diskoteket Lazur! Det er også masse gode restauranter i flower street og området rundt. Mamacitas er yndlingsrestauranten min! deiligere mexicansk mat har jegaldri vært borti. Men er lurt å bestille bord, for det er alltid masse mennesker der! for å være litt negativ, så er det sant som noen her sier. OM man er så uheldig å bli utsatt for tyveri, ran eller lignende, så kunne ikke politiet gitt mer faen =/ Synd, men sant.. de blir gretne fordi du forstyrrer dem i kaffepausen... hehe Det som også er fantastisk med sunny beach er at byen er såppas liten at man slipper å belage seg på taxier osv hele tiden. du kan fint bruke bena til å gå hvor enn du måtte ønske! Alle butikkene ligger ved strandpromenaden og det er utrolig praktisk...! Inbyggerne er også litt mer passive enn i andre sydenland. som f.eks tyrkia, der alle guttene henger etter jentene som haler fra morgen til kveld. Noe jeg synes er veldig deilig. Jeg er på ferie, jeg har null interresse av å bli fridd til av en random butikkselger som syns jeg er beautiful.. SÅ avslutningsvis vil jeg ønske deg god tur og si at jeg er SYKT sjalu!!!! pakker meg ned i kofferten din jeg! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 24. januar 2009 #13 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg var i Sunny Beach september 2007 og jeg syntes det var helt topp der. Vi bodde på et enklere hotell på "feil" side av veien (altså ikke mot stranda), men kunne ikke vært mer fornøyd med rom og betjening. Maten var jeg stort sett veldig fornøyd med, med unntak av den italienske maten som var veldig ulik det vi forbinder med italiensk mat. Særlig shopskasalat falt i smak som frokost, lunsj og snack Det er en del selgere og tiggere, men jeg opplevde de ikke som slitsomme, ikke som i Egypt for eksempel. Maisselgere på stranda for eksempel syntes jeg bare var kos. Som nevnt ovenfor er ikke nødvendigvis Sunny Beach den mest sjarmerende byen/stedet på jord, men nabostedet Nessebar er veldig koselig og bare en liten spasertur unna. Hvis du reiser med et selskap har de flere turer og aktiviteter du kan delta på, hvis Sunny Beach blir kjedelig. God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 24. januar 2009 Takk,takk for flotte svar SVIPA og LILLEDOLLY,dette høres supert ut...... jeg gleder meg mere og mere....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 24. januar 2009 #15 Del Skrevet 24. januar 2009 Drar til Bulgaria 26 Mai 09,sunny beach.. Hotel JERAVI,nære strand og sentrum. Vi drar med famile,har med oss 3 barn. Noen tips og erfaringe å gi oss før vi drar? Takk Jeg har bodd på det hotellet, fantastisk flott!!!!! 4 stjerner. Rett på stranda Gled dere!! Bare pass på verdisaker og ha minst mulig med dere ut og på dere. La smykker ligge hjemme! Veldig trygt og skikkelig hotell. Veksle penger på kontoret merket Crown eller hoteller! Ikke smak på moreller om noen byr. Da får du en hel pose om du sier ja, og det koster flesk!! Bare styr unna, handle heller på butikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 24. januar 2009 #16 Del Skrevet 24. januar 2009 Takk,takk........ hvordan har temp.vært når dere har vært der? og når har dere reist? Hjelp biller hørtes ikke bra ut....... grøss og gru,d er jeg redd. Har lest at noen har vært plaget og andre ikke. Hvordan er det med kontanter og vekslingstder eller mini banker?? Tusen takk for tips Jeg har leilighet i sozopol, og er hver sommer flere ganger i Bulgaria. Jeg har aldri sett en eneste bille!! Heller ikke i Sunny Beach. Om man ikke er ute på natta så legger man heller ikke merke til fyll og fanteri! Jeg har vært der i mai og da har det vært fin temperatur. Litt kjølig kan det være om kveldene, så ta med genser Denne daglige regn-skuren som ei forteller om her har ikke jeg opplevd, og jeg var en mnd der i sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 24. januar 2009 #17 Del Skrevet 24. januar 2009 Sunny Beach er absolutt det verste stedet jeg har vært. Skikkelig lugubert og snuskete, vond mat, null service. Ikke noe av det jeg gleder meg til foran en ferie fant jeg der. Stranda var i tillegg full av tang, måtte vasse gjennom et flere meter bredt tangbelte for å komme så langt ut at det gikk an å dyppe seg. Innpåslitne selgere og sinnsykt mye veps. Drita fulle folk i alle aldre over alt. Nesten alle i mitt reisefølge ble dårlige i magen. Aldri mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 24. januar 2009 #18 Del Skrevet 24. januar 2009 Bulgaria har fått priser for rent vann i Bulgaria og vannet er nydelig turkist. Det kan forekomme alger eller tang men det er i perioder, og ikke hele tiden. Jeg har bare opplevd det en gang av alle gangene jeg har vært der. Jeg var bare en natt på Jeravi i fjor, da vi aller helst holder oss i Sozopol (et paradis som er verdt å besøke, en time fra Sunny) Det er fullt mulig å ha en flott ferie i Bulgaria. Det er billig å leve, godt klima og deilig vann! Jeravi er ikke et partyhotell, så det var musestille der da vi bodde der. Jeg reiste med ei positiv innstilling og ingen store forventninger, og hadde en super ferie. Jeg er kresen i matveien men syns maten er god! Bare en gang har jeg valgt å gå fra restauranten og det var på en skitten strandbar. Ellers har jeg aldri blitt dårlig i magen eller fått dårlig mat. Mange har forskjellige opplevelser fra Bulgaria. Som andre land kan man bli ranet, det er fulle folk i Oslo også. Det florerer av lommetyver på Karl Johan, og folk blir voldtatt og slått ned nesten daglig i vår egen hovedstad. I fjor hadde de kun en artikkel å skrive om Sunny, da de hadde valgt å henge ut Ayia Napa istedet. Jeg syns det er herlig å være på ferie og kunne bruke penger på det jeg har lyst til uten å måtte svi for det etter ferien Nesten billigere enn å være hjemme Bulgaria er mer enn bare Sunny Beach. Fins mange andre flotte steder der Uansett: noen mennesker blir aldri fornøyd og klager på alt uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 24. januar 2009 #19 Del Skrevet 24. januar 2009 Uansett: noen mennesker blir aldri fornøyd og klager på alt uansett Var den til meg? Jeg reiste med et åpent sinn og gledet meg til turen. Men når ALT var kjipt så er det ikke rart man klager. Jeg har reist mye og Sunny Beach er desidert det verste stedet jeg har vært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 24. januar 2009 #20 Del Skrevet 24. januar 2009 Var den til meg? Jeg reiste med et åpent sinn og gledet meg til turen. Men når ALT var kjipt så er det ikke rart man klager. Jeg har reist mye og Sunny Beach er desidert det verste stedet jeg har vært. nei nei.. noen storkoser seg og andre er maks uheldig!!! Kommer ann på alt fra vær, mat, hotell, betjening osv... Men som du sier, når alt var kjipt så må du jo dele din erfaring. Jeg har ikke vært mer enn 3 dager i Sunny totalt, jeg foretrekker små gamlebyen og småsteder hvor det bor folk hele året Men noen er umulig å blidgjøre.. av natur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå