Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Har problem med tørr hud nå om vinteren spesielt. Albuene blir knusktørre. Har prøvd litt forskjellig av bodylotion, men har ikke funnet en som jeg er fornøyd med enda.

Så, er det noen som kan anbefale en god bodylotion for tørr hud?

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig tørr hud så må du bruke en krem med fett. Tenker da på albuene. Noe som ikke trekker inn i huden med en gang.

Prøv og smør albuene med apobase som du får på apotek. Smør morgen og kveld.

Skrevet

Ja Locobase er flott! Det hjelper også at dyppe albuene dine i en stamp med oljebad. La labuene dine være der i 10 minutter, så oljen får trekke godt inn i huden.12

Skrevet

A-creme er bra. Kan brukes både i ansiktet og på kroppen. Finnes på helsekost (ca. 150 kr)

Smil icon_smile.gif

Skrevet

Hei!

Jeg kan anbefale en krem fra Body Shop som er veldig god for tørr hud, bruker den selv i vinterhalvåret icon_smile.gif Husker ikke akkurat hva den heter, men boksen er rund og grønn, og den heter noen med oliven. Håper det kan hjelpe!

12

Skrevet

Et tips er å skrubbe albuene med en skrubbevott el.l (når du er i dusjen f.eks). Skrubb godt! og smør deg inn med fuktighetskrem etterpå! Dette funker fint for meg + at det er en rimelig metode...

Gjest sexysadie
Skrevet

olivenolje gjør seg virkelig på tørr hud!

Skrevet

Hei!

Jeg kan virkelig anbefale fuktighetskremene fra HTH (HjelperTørHud). Kan virke litt fet akkurat idet du påfører den, men den trekker veldig fort inn i huden icon_smile.gif12

Skrevet

ceridal lipogel (på apoteket) er en skikkelig heavy krem og superduper mot veldig tørr hud.

Skrevet

Helt enig med villen.

Den er super for tørr hud og så er det en fin kuldekrem. Eneste abere er at den er litt

"klissete".

Niesen min på 5 år protesterer høylytt når jeg smører henne med den når det er kaldt ute.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for alle svar. Nå skal jeg gå til aksjon mot tørre albuer!

• 5 år senere...
Skrevet

Gå til hudpleier og få foretatt en hudanalyse slik at du får produkter som er spesielt tilpasset din hud i stedet for å kjøpe gudene vet hva fra dagligvarer og apotek.

Skrevet

Jeg har mye de samme problemene som deg, blir svært tørr i huden på kroppen om vinteren, og får tørre flekker, særlig på overarmene og leggene som også klør. Smører og smører, med alt mulig, uten at det blir helt bra allikevel.

Noen ting som hjelper godt for meg, er å ta tran jevnlig ("smører" fra innsiden), og å bruke en dusjsåpe med Aloe vera fra Jäson, som du får kjøpt i helsekostbutikker. Etter jeg begynte å bruke denne dusjkremen er jeg MYE mindre tørr i huden hele året, da den tilfører litt fuktighet, istedet for å fjerne den, som mange vanlige dusjsåper gjør.

Lykke til :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Biotherm Anti-Dryin Body Milk er genial mot tørr hud. Også lukter du så godt at du er til å spise opp etterpå.

Skrevet
Jeg har mye de samme problemene som deg, blir svært tørr i huden på kroppen om vinteren, og får tørre flekker, særlig på overarmene og leggene som også klør. Smører og smører, med alt mulig, uten at det blir helt bra allikevel.

Noen ting som hjelper godt for meg, er å ta tran jevnlig ("smører" fra innsiden), og å bruke en dusjsåpe med Aloe vera fra Jäson, som du får kjøpt i helsekostbutikker. Etter jeg begynte å bruke denne dusjkremen er jeg MYE mindre tørr i huden hele året, da den tilfører litt fuktighet, istedet for å fjerne den, som mange vanlige dusjsåper gjør.

Lykke til :)

Er helt enig når det gjelder dusjsåpe med Aloe vera fra Jäson! Jeg blir også tørr og kløete på vinteren, men denne hjelper :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...